×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تذکر سینمایی رئیس شورا به شهردار شیراز

عدم بهره برداری از پردیس سینمایی امین تارخ یکسال پس از افتتاح، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز در حالی برگزار شد که ابتدا این جلسه با تذکر شفاهی رئیس شورای شهر به شهردار شیراز آغاز شد. سید ابراهیم حسینی گفت: کلان شهر شیراز یک شهر فرهنگی- ادبی است و البته جایگاه مذهبی‌اش به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) ویژه است. شایسته است شهرداری شیراز پروژه‌های فاخر فرهنگی در حد شأن و جایگاه این کلان شهر با هدف ارتقا فرهنگ عمومی و گسترش هنر و زیبایی‌های حقیقی، متعهدانه و سازنده طراحی کند.

حسینی ضمن تشکر از اجرای پروژه‌های پروژه بزرگ مقیاس در تمام نقاط شهر شیراز گفت: یکی از مهمترین پروژه های شهر شیراز پردیس سینمایی مرحوم امین تارخ که سال ۹۷ کلنگ زنی شد، و با همت شهرداری شیراز سال قبل به بهره برداری رسید اما با توجه به اینکه چند روز به سالگرد افتتاح این پروژه باقیمانده هنوز خبری از بهره برداری نیست و از معاونت فرهنگی شهرداری هم که علت را جویا شدیم اعلام کردند مشکل بحث نقص زیر ساختی و عمرانی است.

وی خواستار تعیین تکلیف بهره داری از این پروژه شد و تصریح کرد: طراحی پردیس سینمایی امین تارخ که دارای پنج سالن سینما، سالن تئاتر، محوطه روباز و امکانات رفاهی است بسیار خاص است بر طبق ارزیابی ها ارزش این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان براورد شده است که امیدواریم با همت شهرداری هفته دفاع مقدس شاهد بهره برداری آن و استفاده مردم از پروژه باشیم.  دومین تذکر رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص موضوع منابع انسانی بود.

وی ادامه داد: در ابتدا شورای ششم در خصوص  سرمایه انسانی سه موضوع امضا شد و به توافق رسید و  سه برنامه داشتیم اول اینکه بی حساب و کتاب و قانون کسی وارد شهرداری نشود که این اتفاق افتاد و  نیرو وارد نشد.

حسینی گفت: بخش دیگر جدایی برخی نیروها از شهرداری بود که ۷۰۰ نفر از شهرداری جدا شدند و قسمت سوم جذب ۵۰۰ نیروی جوان، متعهد و متخصص از طریق قانونی بود که شهرداری تا کنون در این باره اقدامی انجام نداده و اراده ای در حوزه معاونت برنامه ریزی برای انجام مورد نمی بینم، که با توجه به این موضوع از شهردار درخواست داریم به این مورد به صورت ویژه ورود کند و تا نیمه مهر ماه گزارش روشن و شفافی درباره مسائل نیروی انسانی و زمان و شرایط جذب به اعضای شورا ارائه دهند.

☆۸مصوبه حاصل بررسی ۱۵دستور جلسه

یکصد و شصت و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز  ۱۵ دستور داشت که شامل ۴ نامه فرمانداری، ۲ لایحه دوفوریتی، ۳طرح یک فوریتی،  ۴ لایحه شهرداری ۱ نامه عضو شورا و ۱نامه شهرداری بود که ۸مورد آن منجر به مصوبه شد.

یکی  از دستورات این جلسه لایحه دوفوریتی درخصوص درخواست تصویب تصمیم کمیسیون مناقصه شهرداری شیراز مبنی بر اعلام شرکت ستاره نیک آریا به عنوان برنده مناقصه خرید تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی به مبلغ ۲۷ هزار و ۱۱۶ میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال بود که با چراغ مثبت شورا نشینان همراه شد.

همچنین اعضا با لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز ، درخصوص ویژه برنامه شب های پرستاره (روایتگری حاج حسین یکتا، از رزمندگان ، ایثارگران و شهدای دفاع مقدس شیراز) موافقت کردند و بر اساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده شد به منظور برگزاری برنامه «شب های پر ستاره» از محل برگزاری رویدادها تا سقف مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به کانون فرهنگی رهپویان وصال پرداخت نماید.

در این جلسه همچنین نامه فرمانداری شیراز تحت عنوان رفع ابهام از مصوبه درخصوص الحاق عبارت شرکت های خدمات عمومی به ماده ۳ آیین نامه برون سپاری عملیات پیشگیری و رفع سدمعابر عمومی و ماده ۳ آیین نامه برون سپاری پیشگیری از تخلفات ساختمانی  بررسی و اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره هشت الحاق گردید.

یکی دیگر از دستورات این جلسه لایحه شهرداری در خصوص الزام شهرداری شیراز به تهیه لایحه ارتقاء امنیت سرمایه گذاری در کلان شهر شیراز بود که پس از بررسی به تصویب رسید.

موافقت با دیگر لایحه شهرداری شیراز، درخصوص یکپارچه سازی سامانه های اعلام وضعیت آلاینده‌های هوا و صوت دیگر مصوبه جلسه این هفته شورای شهر شیراز بود.

بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده شد در راستای یکپارچه سازی سامانه های اعلام وضعیت و شاخص آلودگی هوا، حق انتفاع تعداد ۴ دستگاه سنجش آلودگی و ۲دستگاه تابلو نمایشگر متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با رعایت آیین معاملات شهرداری و تنظیم توافق نامه ای تا پایان آذرماه سال جاری اخذ نماید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true