×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ترامپ اطلاعات محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را فاش کرد

ترامپ اطلاعات محرمانه زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را فاش کرد، رئیس جمهور سابق آمریکا شمار کلاهک‌های هسته‌ای را که زیردریایی‌های آمریکا در زمان عادی حمل می‌کنند و این که تا چه فاصله‌ای می‌توانند به زیردریایی‌های روسی نزدیک شوند، فاش کرده است.‌

 

به گزارش فارس آگاه، شبکه تلویزیونی‌ ای بی سی و نیویورک تایمز آمریکا شامگاه پنجشنبه اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اطلاعات محرمانه درباره زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکایی را اندکی قبل از ترک کاخ سفید با یک تاجر استرالیایی به اشتراک گذاشته است.

بر اساس اخبار این رسانه‌ها به نقل از منابع ناشناس، این ماجرا در آوریل ۲۰۲۱ در اقامتگاه رئیس جمهور سابق در مارالاگو در فلوریدا، باشگاهی که آنتونی پرَت (Anthony Pratt) استرالیایی نیز عضو آن بود، روی داده است.

این میلیاردر استرالیایی که یکی از مهم‌ترین شرکت‌های بسته بندی کارتون جهان را مدیریت می‌کند، سپس این اطلاعات را با ده‌ها شخص دیگر، به گفته‌ ای بی سی نیوز دست کم ۴۵ نفر از جمله کارکنان شرکت وی، روزنامه نگاران و مقامات استرالیایی که نخست وزیران سابق را نیز شامل می‌شود، در میان گذاشته است.

بر اساس اخبار این دو رسانه آمریکایی، آنتونی پرت درباره این موضوع از سوی ماموران تحقیق فدرال که درباره پرونده ترامپ در خصوص مدیریت احتمالی سهل انگارانه اسناد محرمانه بعد از ترک کاخ سفید تحقیق می‌کنند، مورد بازجویی قرار گرفته است. رئیس جمهور سابق آمریکا درباره این پرونده در ماه مه سال ۲۰۲۴ در فلوریدا محاکمه خواهد شد. به گفته این منابع، تبادل نظر ترامپ با این تاجر استرالیایی احتمالاً می‌توانسته ناوگان هسته‌ای آمریکا را به مخاطره اندازد.

به گفته این رسانه‌های آمریکایی، رئیس جمهور سابق به مخاطب خود گفته است استرالیا باید زیردریایی‌های آمریکایی را بخرد و همچنین شمار کلاهک‌های هسته‌ای را که این زیردریایی‌ها در زمان عادی حمل می‌کنند و این که تا چه فاصله‌ای می‌توانند به زیردریایی‌های روسی بدون شناسایی شدن نزدیک شوند، فاش کرده است.‌

به نقل از صدا و سیما، ای بی سی نیوز تصریح می‌کند آنتونی پرت در جریان بازجویی‌ها از سوی مأموران تحقیق اعلام کرده است نمی‌داند آیا دونالد ترامپ جدی بوده است تا لاف زنی می‌کرده است، اما ماموران تحقیق از وی خواسته اند اطلاعات را جایی تکرار نکند و اعلام کرده اند آن‌ها ممکن است بسیار حساس باشند و نباید در مکان‌های عمومی انعکاس پیدا کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true