×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تشییع با شکوه پیکرهای شهیده راه قدس و شهید نماز جمعه در شیراز

تشییع با شکوه پیکرهای شهیده راه قدس و شهید نماز جمعه در شیراز ، به گزارش عباس امیری خبرنگار فارس اگاه، مراسم تشییع پیکر شهیده «معصومه کرباسی» و شهید حجت الاسلام «محمد صباحی» روز گذشته با حضور مردم شیراز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

*شهیده راه قدس و همسرش اهل جهاد و هجرت بودند

در این مراسم استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: امروز اگر ما ملت ایران امنیت، رشد و رفاه می‌خواهند می‌خواهیم و اگر حق این مردم بزرگ است که زندگی خوبی داشته باشند، همه اینها تنها از راه استقامت، ماندن و ستبر بودن به دست می‌آید؛ اگر این راه را انتخاب نکنیم، یا باید مانند اسرائیل و آمریکا درنده‌خو شویم و یا توسری خور آنها باشیم.

حجت‌الاسلام علی سرلک ادامه داد: صلح پایدار از میدان مبارزه می‌گذرد و در این مسیر بخت ایرانیان بلند است که پس از امام خمینی، امروز رهبری ولایت فقیه را دارند که نه شتابزده و نه با تعلل عمل می کند.

وی با اشاره به زندگی اجتماعی، همسرانه و مادرانه شهیده معصومه کرباسی و رضا عواضه گفت: این زوج شهید هر ۲ اهل هجرت و جهاد بودند و فرزندانی سرشار از وفا و آرامش و صلابت تربیت کرده‌اند.

سرلک گفت: آرامش و صلابت فرزندان شهیده معصومه کرباسی و شهید رضا عواضه، بویژه مهدی عواضه از دل زندگی عاشقانه این زوج شهید جوشیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به دیدار خود با فرزندان بانوی شیرازی شهید راه قدس، گفت: امروز فرزند ارشد ایشان نیز می‌گوید باید خواهر و برادران کوچکم را به دست پدربزرگی بسپارم که موفق شده‌اند یک شهید را در خانواده خود تربیت کنند و من به میدان جهاد بروم.

سرلک اضافه کرد: این روحیه ریشه در حقیقت خانواده آنها دارد و پیشنهاد می‌کنم نویسندگان و رمان نویس‌های ایرانی زندگینامه‌ این زوج شهید را بنویسند، چرا که جامعه به نسخه پر شور و آرامشی از زندگی خانوادگی نیاز دارد، وگرنه ممکن است در سختی مسیر راهمان را گم کنیم.

وی بیان کرد: این زوج شهید از نخبگان بودند که بهترین دانشگاه های دنیا نیز آنها را می‌پذیرفتند اما زندگی آنها متفاوت از روزمرگی‌های دیگران بود و این امکان آنها را فریب نداد. امروز فرزند ارشد ایشان نیز می‌گوید: باید خواهر و برادران کوچکم را به دست پدربزرگی بسپارم که موفق شده‌اند یک شهید را در خانواده خود تربیت کنند و من به میدان جهاد بروم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون پس از اقامه نماز جمعه گذشته، گفت: امام جمعه‌ای که محراب نماز او محل ایجاد زحمت برای دشمنان باشد، امام جمعه تراز است. مساله چنین امام جمعه‌ای رشد و تعالی مردم و امنیت جامعه است و برای این اهداف تلاش می‌کند.

در این مراسم مهدی عواضه فرزند ارشد شهیده راه قدس، به قرائت قرآن پرداخت و حسین کرباسی، پدر این شهیده ضمن قدردانی از حضور مردم، گفت: رژیم صهیونیستی، آمریکا و ایادی آنها بداند که ما اهل صبر و مقاومت و جنگ هستیم و از هیچکس بجز خدا نمی‌هراسیم.

در پایان این مراسم پس از قرائت نماز بر پیکر شهیده «معصومه کرباسی» و شهید حجت الاسلام «محمد صباحی»، پیکر بانوی شیرازی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به خاک سپرده شد و پیکر امام جمعه کازرون برای تشییع وو تدفین به قادرآباد منتقل شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true