×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تظاهرات نژادپرستان در انگلیس

تظاهرات نژادپرستان در انگلیس، شماری از مخالفان مهاجران و مسلمانان در انگلیس با «شعار کشورمان را پس می‌گیریم» و شعار‌هایی علیه اسلام و مسلمانان، در مرکز لندن تظاهرات کردند.

 

به گزارش فارس آگاه، حاضران در این راهپیمایی با در دست داشتن پرچم انگلیس از رویکرد‌های استیون یاکسلی لنون معروف به تامی رابینسون که به نژادپرستی، مخالفت با مهاجران و ضدیت با اسلام و مسلمانان شهره است حمایت کردند و رویکرد او را در این باره ستودند.

حاضران در این تظاهرات که پرچم رژیم صهیونیستی و پرچم شیر و خورشید را نیز حمل می‌کردند اخراج مهاجران و بستن مراکز اسلامی و تجمع مسلمانان را خواستار شدند.

همزمان حامیان صلح و عدالت و نیز هواداران حقوق مهاجران و مسلمانان، با در دست داشتن پرچم فلسطین و با شعار «علیه فاشیسم متحد شویم»، «نه به نژاد پرستی، «نه به نفرت پراکنی»، همچنین شعار‌های ضد نژاد پرستی و حمایت از مهاجران و مسلمانان، رویکرد‌های این گروه را محکوم و موجب تنش و درگیری‌های اجتماعی در این کشور اعلام کردند.

کالین وینگروو رئیس پلیس متروپولیتن به رسانه‌ها گفته هزار نیروی پلیس را برای جلوگیری از درگیری این گروه با مخالفانشان در مسیر این تظاهرات مستقر کرده و با هر بی نظمی برخورد خواهد شد.

گروه‌های راست افراطی در حالی فعال‌تر شده و توالی تظاهرات خود را در این کشور بیشتر کرده اند که اسلام هراسی و مخالفت با مهاجران در این کشور بنا به گفته نهاد‌های مدنی و کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس به بالاترین میزان دهه‌های اخیر رسیده و نژاد پرستی ساختاری در ارکان دستگاه‌های دولتی آشکار‌تر شده است.

فعالان مدنی تازه‌ترین مورد از نژاد پرستی در نیروی پلیس انگلیس را لگد کوب سر و صورت و ضربات خشونت بار پلیس منچستر با جوانان عضو یک خانواده آسیایی در فرودگاه منچستر توصیف کردند که واکنش‌های گسترده‌ای را برانگیخته است.

تصاویر گرفته شده مردمی و منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که چگونه پلیس سفید پوست با لگد به صورت و سر جوانی می‌کوبد که آرام در کنار مادر محجبه اش با صورت روی زمین افتاده و به صورت فرد دیگری که معترض به این رفتار است افشانه بی حرکت کننده می‌پاشد.

به گفته احمد یعقوب وکیل این خانواده، این جوان دچار صدمات مغزی شده است.

انتشار این ویدیو که در آن یک افسر پلیس در حال لگد زدن و ضربه زدن با پا به سر مردی که بر روی زمین افتاده دیده می‌شود، تازه‌ترین موردی است که جرقه یک بحث عمومی و سیاسی را در انگلیس در مورد خشونت پلیس برانگیخته است. انتشار این ویدیو همچنین اعتراض‌هایی را به همراه داشت و معترضان پلیس انگلیس را به خشونت و نژادپرستی متهم می‌کنند.

این ویدیو که از سوی یکی از افراد حاضر در محل حادثه فیلمبرداری شده، صحنه‌ای آشفته در فرودگاه منچستر را نشان می‌دهد. در این ویدیو دیده می‌شود که چند افسر پلیس مسلح به شوکر ۲ نفر را بازداشت کرده و به شدیدترین نحو آن‌ها را در مقابل مادرشان مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهند.

پلیس منچستر (GMP) مدعی است که ویدیو‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی درگیری را نشان می‌دهد که پس از زخمی شدن ۳ افسر در آنچه یک حمله خشونت‌آمیز خوانده شده آغاز شد.

اما پلیس منچستر اذعان کرد حادثه‌ای که در این ویدیو‌ها دیده می‌شود، واقعا تکان‌دهنده بوده و یک اتفاق غیرعادی بود.

حال، سازمان نظارت بر شکایت‌ها از پلیس انگلیس اعلام کرده که یک افسر به دلیل حمله و ضربه زدن به سر مظنونان در زمان بازداشت، تحت تحقیقات جنایی قرار دارد.

واکنش‌ها نسبت به این ویدیو در اذهان عمومی به حدی بوده که کاترین بیتس، مدیر منطقه‌ای اداره مستقل رفتار پلیس در انگلیس به ناچار در بیانیه‌ای گفت: ما می‌توانیم تایید کنیم که در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد استفاده از زور در رویداد‌هایی هستیم که در ۲۳ جولای (۲ مرداد) در فرودگاه منچستر رخ داد.

این ویدیو که به تازگی شروع به انتشار در فضای مجازی کرده، به سرعت در رسانه‌های اجتماعی پخش شدند و اعتراض مردم و برخی از سیاستمداران را برانگیختند.

برخی از معترضان این حادثه خشونت‌آمیز را نژادپرستی پلیس می‌دانند، زیرا افسری که در این ویدئو دیده می‌شود سفیدپوست بوده و به نظر می‌رسد که مردانی که مورد ضرب‌وشتم قرار می‌گیرند، آسیایی هستند.

شورای مسلمانان انگلیس، یک نهاد زیرمجموعه برای سازمان‌های تحت مدیریت مسلمانان، گفت که از این فیلم عمیقا شوکه و نگران شده است.

این حادثه پس از سال‌ها اتهام نژادپرستی نهادی در نیرو‌های پلیس در سراسر این کشور رخ می‌دهد. سال گذشته، یک گزارش رسمی منتشر شده بود که پلیس انگلیس را به تداوم فرهنگ داخلی زن‌ستیزی، تبعیض جنسیتی و نژادپرستی متهم کرد.

موضوع نژادپرستی نظام‌مند در انگلیس، زندگی را برای اقلیت‌های قومی و نژادی با دشواری‌های بزرگی مواجه کرده است.

گروه کارشناسان مستقل حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر اعلام کرده بودند که نژادپرستی در انگلیس ساختاری، نهادی و سیستمی است و هشدار دادند که آفریقایی‌تبار‌ها در این کشور همچنان با تبعیض و تضییع حقوق اساسی خود مواجه هستند.

آن‌ها تاکید کردند: ما نگرانی‌های جدی در مورد مصونیت از مجازات و رسیدگی نکردن به تفاوت‌های نژادی در سیستم عدالت کیفری، مرگ‌ومیر در بازداشت پلیس و ماهیت غیرانسانی استراتژی پلیس انگلیس داریم.

از دیدگاه افراد آفریقایی‌تبار، نژادپرستی در انگلیس ساختاری، نهادی و سیستمی است و تجربه زیسته آفریقایی‌تبار‌ها در برخورد با نهاد‌های دولتی و عمومی، بخش خصوصی و جامعه این است که این‌ها سلسله مراتب نژادی و اقدام‌های نژادپرستانه مداوم و گسترده را تداوم می‌بخشند.

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true