×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تعطیلی مرکز نگهداری از معلولان «لوتوس» به مدت ۳ ماه

تعطیلی مرکز نگهداری از معلولان «لوتوس» به مدت ۳ ماه، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه، روزنامه شهر مردم در تاریخ ۶ تیر ماه امسال گزارشی را در مورد سوختگی دو معلول در یک مرکز نگهداری از معلولان در شهر صدرا با تیتر «چرا بهزیستی فارس شفاف‌سازی نمی‌کند؟!» کار کرد؛ همانطور که در آن گزارش نوشته شده بود یکی از افرادی که در این مرکز دچار سوختگی شده بود، متاسفانه فوت کرد و خانواده وی از این مرکز شاکی شدند، بهزیستی در آن زمان اعلام کرده بود که موضوع را به مجتمع قضایی «شوق زندگی» که به موضوعات آسیب های اجتماعی می پردازد، ارجاع داده است اما ما با پیگیری متوجه شدیم این مطلب صحت ندارد و در این دو ماه در حال بررسی عملکرد این مرکز بودیم که متوجه تخلفات دیگری نیز شدیم.

در روزهای گذشته صفحه اینستاگرامی «شیرازبان» که به رصد اخبار استان فارس می پردازد اقدام به بازنشر گزارش تیر ماه روزنامه «شهر مردم» در صفحه خود کرد که این موضوع سبب شد تا مدیر این موسسه از خبرنگار روزنامه شهر مردم و مدیر این صفحه مجازی شکایتی را ثبت کند، موضوع را به روابط عمومی بهزیستی فارس اطلاع دادیم اما چون تجربه ثابت کرده بود که این سازمان اقدام خاصی در این زمینه انجام نخواهد داد، موضوع را شبانه به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس، «سید مصطفی بحرینی» اطلاع دادیم و وی همان لحظه دستور پیگیری را صادر کرد و موضوع را به مجتمع قضایی «شوق زندگی» ارجاع داد، این مرکز نیز همان شب تماس گرفت و برای اول وقت فردای آن شب یعنی روز یکشنبه یازدهم شهریور ماه جلسه ای را هماهنگ کرد.

قاضی مجتمع «شوق زندگی» با شنیدن توضیحاتمان در مورد مرکز «لوتوس» که ما در گزارش قبلی نام آن را حذف کرده بودیم، مدیر این موسسه را خواست، مدیر فنی موسسه لوتوس، خانم «الف» و مدیرعامل این موسسه آقای «ز» با کپی از گزارش قبلی ما و پرینت استوری های صفحه «شیرازبان» و همچنین رونوشتی از شکایتشان از روزنامه «شهر مردم» و پیج «شیرازبان»، در مرکز شوق زندگی حاضر شدند و جلسه‌ای فوق العاده با حضور نماینده بهزیستی تشکیل شد و با شواهد و مدارکی که موجود بود مدیر این موسسه تحت بازجویی قرار گرفت و بالاخره به تخلفات و جرائم این مرکز اعتراف کرد.

قاضی مجتمع شوق زندگی تصمیم به تعطیلی این مرکز گرفت و ضمن بازداشت مدیر این مرکز، پرونده‌ای تشکیل داد تا به تخلفات وی در دادگاه رسیدگی شود، همچنین طی تماسی با بهزیستی فارس خواست تا کمیسیون ماده ۲۶ به صورت فوق العاده تشکیل شود و معلولان ساکن در این مرکز هر چه زودتر جا به جا شوند.

مرکز لوتوس یک مرکز خصوصی است اما متوجه شدیم که ساختمان این مرکز متعلق به بهزیستی است که با مبلغ نه چندان زیادی به این مرکز اجاره داده شده است.

«حمید آزرمی» دبیر کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی فارس در گفت و گو با ما از برگزاری جلسه فوق العاده این کمیسیون در مورد این مرکز خبر داد و گفت: موضوع تخلفات این موسسه در کمیسیون ماده ۲۶ مطرح شد و فعلا تصمیم به تعطیلی موقت این مرکز به مدت ۳ ماه گرفتیم و تخلفات در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: جابجایی معلولان ساکن در این مرکز به عهده معاونت توانبخشی است که در حال تلاشیم زودتر این اتفاق بیفتد.

به زودی جواب پزشک قانونی در مورد دو مرگ مشکوک در این مرکز خواهد آمد، هر چند به نظر می رسد عده‌ای در حال رایزنی هستند تا این جواب چندان هم به ضرر این مرکز نباشد.

براساس اطلاعات ما؛ عنوان جرایمی مانند برداشت غیرمجاز از کارت معلولان، خروج غیرقانونی معلولان بلاصاحب بدون اجازه دادستانی، مرگ مشکوک و غیره در مورد این مرکز مطرح است و با توجه به اینکه نظر قاضی بر روی تعطیلی دائم این مرکز و اجاره مکان به موسسه دیگری است، چرا بهزیستی فارس تصمیم به تعطیلی موقت گرفته است؟! چنین مجازات کوتاهی قطعا بازدارنده تخلفات نیست، ضمن اینکه بعد سوختگی معلولان در این مرکز بهزیستی فارس به تذکر اکتفا کرده بود.

روزنامه شهر مردم بر خود لازم می‌داند تا از دادستان فارس و قاضی مجتمع شوق زندگی که دلسوزانه و شبانه‌روزی به مشکلات مردم رسیدگی می‌کند، تشکر و قدردانی کند

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true