×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تفکیک سازمان حمل و نقل ریلی در دستور کار شهرداری شیراز

از پاسخ ها در خصوص خط ۲مترو قانع نشدم، منتظر جلسه کمیسیون عمران با شهرداری هستیم، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، دو هفته قبل و در آخرین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز بود که مهدی طاهری چند سوال را در خصوص برخی مشکلات و ابهامات خط ۲ مترو شیراز مطرح کرد. سوالاتی که پیش از این موضوع یکی از گزارش های «شهر مردم» در خصوص تعطیلی بخشی از بخش ها و ایستگاه های این خط نیز بود.

عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با خبرنگار روزنامه «فارس اگاه» در رابطه با ۳ سوال خود در آخرین جلسه صحن علنی این شورا گفت: یکی از موضوعاتی که در سوالات خود مطرح کردم عدم تکمیل فاز نخست خط ۲ در زمان مقرر بود که بر طبق قول باید سال گذشته به اتمام می رسید اما این در حالی بود که یک بار در سال ۱۴۰۱ با حضور وزیر کشور بخشی از آن افتتاح شد، اما خبری از تکمیل آن نبود.

مهدی طاهری افزود: همان زمان به صورت شخصی با شهردار و شورا مکاتبه کردم چرا که به وعده ای که به مردم داده بودیم عمل نکردیم اما یکی دو ماه گذشت که مشاهده کردیم که وزیر بهداشت هم بخش دیگری را افتتاح کرد و دیدیم به نظر می رسد خط مانند دکانی شده که هر وزیری که به شیراز می‌آید بخشی از آن را افتتاح می کند و خبری از تکمیل آن نیست.

وی ادامه داد: امروز شما زمانی که به اطراف ایستگاه امیرکبیر در میدان بسیج (ع) سر می زنید انبوهی از سازه های ایستگاه در حال ساخت چهره خوبی ندارد و ایستگاه استقلال هم که هنوز باقی مانده است و بخشی از سوال من از شهردار نیز همین بود.

طاهری افزود: شهردار شیراز در آن جلسه پاسخ هایی را ارایه کرد و  مقرر شد این موارد در کمیسیون عمران و حمل و نقل بررسی شود. شهردار هم قول داد برنامه زمان بندی برای تکمیل خط ۲ارایه دهد اما من هنوز از پاسخ های شهردار در خصوص خط ۲قانع نشدم و منتظر جلسه هستیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از سوالات من در خصوص تفکیک بخش ساخت و عمران از بخش بهره‌برداری است چرا که هم اکنون هم عملیات عمرانی و ساخت مترو و هم بهره برداری از آن در سازمان حمل و نقل ریلی تعریف شده که با توجه به اجرای چند پروژه عظیم در خطوط ۲،۳و ۴ مشکلات حوزه ساخت چنان بزرگ است که مسئولین مترو دیگر فرصت رسیدگی به مسایل خرد نظیر مشکل پله برقی یا جذب سرمایه گذار برای واحدهای تجاری مترو در راستای درآمد زایی را ندارند.

طاهری ادامه داد: در این ارتباط شهرداری شیراز هم اعلام کرد که این مورد را در دستور کار قرار داده و قول جداسازی این دو بخش را دادند، امیدواریم امسال با قرار گرفتن تفکیک سازمان حمل و نقل ریلی  به دو سازمان ساخت و عمران و سازمان بهره برداری شاهد فعالیت بهتر مترو در شیراز باشیم.

وی تصریح کرد: مترو به دو بخش تقسیم می شود یکی بخش بهره‌برداری است که امروز شهروندان برای جابه جایی به نقاط مختلف شهر از آن استفاده می کنند و دیگری بخش توسعه و عمران است یعنی ادامه ساخت خط ۲ و ۳ و ۴ خطوطی که  شروع شده یا بعدا ساخت آن شروع می شود که در این رابطه هم یکی دیگر از سوالات من این بود که حساب مالی بخش توسعه و بهره برداری را به ما ارایه دهند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true