×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تفکیک معاونت و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در دستور کار مدیریت شهری شیراز/رونمایی از ۱۱۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در بوستانهای شهر در آینده نزدیک/فرهنگسراها و ورزشگاه های شهرداری نفس تازه می‌کنند

جلال الدین عرفانی-فارس آگاه
یکی از چالشهایی که در چند سال اخیر به ویژه از دوران کرونا، حوزه فرهنگی با آن دست به گریبان است، وجود فرهنگسراها و ورزشگاههایی در زیر مجموعه شهرداری شیراز است، که یا تعطیل و نیمه تعطیل هستند و یا از ظرفیت آنها، به طور کامل استفاده نمیشود، موضوعی که در گفت و گوی اختصاصی با رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز نیز مطرح کردیم و وی در پاسخ به خبرنگار ما، گفت: در دوره کرونا، با توجه به تعطیلی مراکز فرهنگی و ورزشی شهرداری، ۳۵۰نفر از نیروهای فرهنگسراها و ورزشگاهها، جذب سازمانهای دیگر شهرداری شدند و حال، امروز به دلیل حقوق بالایی که در پستهای جدید دارند، حاضر به بازگشت به فرهنگسراها نیستند.
محمد رضا هاجری، ادامه داد: در همین راستا، با رایزنی های انجام شده، قرار شد در کنار جذب نیرو برای آتش نشانی و مترو، برای حوزه فرهنگی نیز به دنبال دریافت مجوز جذب تعدادی نیروی حرفه ای در حوزه فرهنگی باشیم.
وی، با انتقاد از تلفیق معاونت و سازمان فرهنگی، گفت: متاسفانه اواخر شورای چهارم، معاونت و سازمان فرهنگی و اجتماعی، توسط وزارت کشور وقت، تلفیق شدند که این یک ضربه به حوزه فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری بود.
وی، اضافه کرد: در حال حاضر نیز نامه ای به شهرداری در خصوص تفکیک معاونت فرهنگی از سازمان، فرستادیم که بر مبنای آن، سطح معاونت فرهنگی ارتقاء یافته و سه سازمان فرهنگی ، سازمان ورزش سلامت و نشاط اجتماعی و سازمان گردشگری و زیارت در زیر مجموعه این معاونت، به فعالیت خواهند پرداخت و این به جد در دستور کار مدیریت شهری، قرار دارد و البته ما با وزیر کشور هم مکاتبه کردیم که وی نیز آن را به معاون خود، واگذار کرده است.
هاجری گفت: یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه فرهنگی، تهیه سمفونی شیراز است که مراحل مقدماتی آن، انجام شده و سال ۱۴۰۳ از اولین سمفونی شیراز، رونمایی میشود.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ما، اجرای مصوبه شورای شهر، در خصوص شعر خوانی در برخی اماکن عمومی و پارکهاست که بر مبنای این مصوبه، قرار شد هر هفته یک روز در آرامگاه سعدی، سعدی خوانی ، یک روز در حافظیه، حافظ خوانی، در پارک آزادی، شاهنامه خوانی و در باغ جهان نما، مثنوی خوانی داشته باشیم که در حال حاضر، سعدی و حافظ خوانی داریم، اما برای شاهنامه و مثنوی خوانی هم گفتیم افرادی که از میان هنرمندان، میتوانند این برنامه را انجام دهند، وارد شوند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، در خصوص سریال امین ولایت، مربوط به سرگذشت شاهچراغ(ع) هم گفت: در حال حاضر ما بخش عمده اعتبارات قرار داد امین ولایت به موسسه اوج را پرداخت کردیم و توافق کردند که سال بعد، این سریال را تحویل بدهند.
وی تصریح کرد: البته ما در شورای چهارم، مصوبه ای برای ساخت این سریال داشتیم و تفاهم نامه سه جانبه ای میان شهرداری، تولیت حرم و صدا و سیما امضا شد که طبق آن، قرار بود در انجیره، و در زمینی به مساحت ۵۰هکتار، متعلق به شهرداری، شهرک سینمایی مثل غزالی تهران، ایجاد و حتی شهرداری، گفت من آن را میسازم، اما بعد از سریال آن را به همان شکل به عنوان یک پهنه گردشگری، تحویل شهرداری دهند.
وی اضافه کرد: حتی در این رابطه در انتهای شورای چهارم ما از اعضای شورای پنجم، دعوت کردیم که این توافق نامه را دنبال کنند که دنبال نشد و شورای ششم هم در امضای تفاهم نامه عجله کردند و حالا طوری توافق شده که نه تنها سریال در جای دیگری، ساخته میشود، بلکه حتی از هنرمندان شیرازی هم استفاده نشده است.
هاجری، با اشاره به ساخت ۱۱ باغ مهربانو و ۱۱سالن ورزشی سرپوشیده در مناطق ۱۱ گانه شهری به عنوان یکی دیگر از برنامه های این حوزه در شهر، گفت: یکی دیگر از اقدامات ما، راه اندازی ۱۱۰ ایستگاه ورزش صبحگاهی در بوستانهای شهر است که نیازمند همکاری سایر نهادهای مرتبط است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true