×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تقارن سفر کاروان دولت مردمی با فجر انقلاب در هرمزگان، پیشانی اقتصاد ایران

تقارن سفر کاروان دولت مردمی با فجر انقلاب در هرمزگان، پیشانی اقتصاد ایران ، رئیس جمهور به همراه هیات دولت در ادامه دور دوم سفرهای استانی، امروز پنجشنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ همزمان با آغاز دهه فجر به استان هرمزگان رفت تا در امتداد سفرهای پروژه‌محور، علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی، در میان ساکنان دیار حرا، دریا و نخل حضور یافته و با آنها به گفت‌وگو بنشیند.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت فارس آگاه ، استان هرمزگان،دروازه پیشرفت ایران سیزدهمین مقصد رئیس‌جمهور پس از استان‌های خراسان جنوبی، یزد، بوشهر، خوزستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویر احمد، شیراز، کردستان، چهارمحال بختیاری، البرز، گلستان و زنجان در دور دوم سفرهای استانی و دهمین سفر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۴۰۲ است که این بار رئیس جمهور و اعضای کابینه‌اش همزمان با آغاز دهه فجر برای سرکشی استان و بررسی مسائل و مشکلات مردم و افتتاح طرح های متعدد عازم این استان شدند. استانی که آیت الله رئیسی در دی ماه ۱۴۰۰ آن را به عنوان چهارمین مقصد سفر استانی خود انتخاب کرده بود.

رئیس جمهور با همراهی وزرای کابینه سیزدهم، امروز و فردا (۱۲و ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۲) ۱۰۳۲ طرح را افتتاح می کند و در کنار آن روند پیشرفت مصوبات سفر دور نخست به هرمزگان را بررسی می کند. به گفته مهدی دوستی استاندار هرمزگان در سفر اول رییس جمهور در ۱۴۰۰ به این استان ۱۷۴ مصوبه برای توسعه و عمران هرمزگان صورت گرفت که تاکنون ۱۲۴ مصوبه محقق شده است.

دولت سیزدهم از همان ابتدای فعالیت، با نگاه تحولی در بخش‌های مختلف کشور روی کار آمد، اکنون پس از ۲ و سال نیم با انجام اقدامات خُرد و کلان، شاهد تحولی چشمگیر و تکمیل هزار و ۳۰۰ طرح عمرانی در سطح استان هرمزگان هستیم. به عبارتی از ابتدای فعالیت این دولت در مجموع پنج‌هزار و ۶۳۶ پروژه به ارزش افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ همت در ۱۶ حوزه مختلف در استان هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی شده که به اذعان بسیاری از کارشناسان و بزرگان طوایف، چهره استان با انجام این اقدامات متحول شده است.

خوش آمدگویی قهرمان پاراآسیایی به رئیس جمهور

رئیس جمهور صبح امروز به منظور افتتاح ۱۰۳۲ با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه هرمزگان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز این استان شد که در فروردگاه بندرعباس قهرمان بازی‌های پارآسیایی گوانگژو با عبارت «الهی به امید تو و به توکل نام اعظمت، به نام خدا که یاد خدا برایت» به رئیس‌جمهور خوش آمد گفت. این قهرمان کسی نبود جز «اسلام جاهدی» عضو تیم ملی قایقرانی معلولان ایران در رشته کایاک و کانو که از مهمترین افتخارات او مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ است.

رئیس جمهور هم در بدو ورود به استان هرمزگان ضمن ابراز خرسندی از انجام این سفر تصریح کرد که هرمزگان همچنان که قبلا هم اشاره شد، ظرفیت‌ها و زمینه‌های بسیاری در اقتصاد دریا، گردشگری، کشاورزی و صنعتی دارد. با توجه به نیازهایی که استان دارد، دور اول سفر را به تامین ضرورت‌های استان اختصاص دادیم و امروز شاهدیم که با تلاش آقای استاندار، مدیران سخت‌کوش و همه دلسوزان در استان بحمدالله گام‌های خوبی برداشته شده، صدها پروژه و طرحی که نیمه‌تمام بود یا مردم انتظار داشتند به سامان رسیده و ۱۰۵ هزار میلیارد برای به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها و طرح‌ها جذب شده است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: در این دو روز به نقاط مختلف استان سرکشی و کارها و طرح‌ها را دنبال می‌کنیم و در شورای اداری استان درباره آنچه از قبل با بررسی دقیق برای استان در نظر گرفته شده تصمیم‌گیری کرده و سپس تا رسیدن به نتیجه نهایی آنها را پیگیری خواهیم کرد.

خوش‌آمدگویی به سبک صیادان هرمزگانی

رئیس‌جمهور همچنین در دیدار با صیادان هرمزگانی از کوچک و بزرگ با خوش آمدگویی به گویش جنوبی استقبال شد. در این دیدار کارگران و صیادان هرمزگانی بابت صدور مجوز کسب‌وکارهای خود، آن هم بعد از گذشت بیش از چند دهه از رئیس‌جمهور قدردانی کردند. با صدور حدود ۸ هزار مجوز صیادی جدید در دولت مردمی، صیادانی که حدود ۲۵ سال برای دریافت مجوز صیادی بلاتکلیف بودند، ساماندهی شده‌اند. با این حساب مجموع مجوزهای صیادی صادر شده به ۱۲ هزار عدد بالغ می‌شود.

این صیادان که قبل از این هیچ بیمه‌ای نداشتند طبق موافقت‌نامه بیمه روستاییان و عشایر، بیمه شدند و حتی می‌توانند برای تجهیزات شناورها تسهیلات بگیرند و از سوخت یارانه‌ای نیز بهره‌مند خواهند شد.

تلخی‌هایی که به شیرینی تبدیل شدند

کارگران و صیادان هرمزگانی پیش از دیدار با رئیس‌جمهور، از تلخی‌هایی که امروز شیرین شدند سخن گفتند. یکی از این افراد از رفع مشکلات کارخانه خود در دوسال اخیر سخن گفت. او اینگونه روایت کرد که از سال ۸۰ با ساخت شناورهای کوچک فعالیت خود را آغاز کردم اما در سالهای مختلف مشکلات زیادی داشتیم تا اینکه در این ۲ سال اخیر توانیم بسیاری از مشکلات را با دریافت تسهیلات و قردادها توسط رئیس جمهور و هیات دولت ومقامات استانی رفع کنیم و امروز از رئیس جمهور قدردانی می کنیم. یکی از کارگران هم شرکت گفت که به کارگران رسیدگی می شود و خوشحالیم که این کارخانه احیا شده است.

کارگر دیگری هم گفت: رئیسی در این چند سال به این کارخانه کمک کرد و رونق گرفت از این ۲۰ سال ۱۸ سال آن جز بدبختی چیزی برای ما نداشت و همیشه شرمنده خانواده بودیم چون پول نبود ابزار نبود. از ۱۰ نفر عضو این کارخانه درسال ۹۷ نفر در ۱۴۰۰ به ۷۰ نفر رسیدیم اما در این دوسال اخیر این رقم به ۴۰۰ کارگر به شکل حضوری و ۸۰۰ نفر غیرحضوری افزایش یافت.

به گفته مدیران شرکت کشتی‌سازی سپهردریا جنوب، با اهتمام و پیگیری‌های دولت مردمی و حل مشکلات این شرکت طی دو سال و نیم گذشته، تعداد کارگران آن به ۴۰۰ نفر افزایش یافته و هم اکنون حدود ۲۰ فروند کشتی در حال ساخت، تجهیز و یا تعمیر است.

همچنین با احیای این واحدهای تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی علاوه بر ایجاد ۱۷ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی، بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شده است.

در عین حال با احیای این ۶۱۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در استان هرمزگان، تعداد واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل احیا شده در دولت مردمی به ۷ هزار و ۴۳۹ واحد رسید.

برنامه دومین سفر استانی رئیسی به گذرگاه اصلی ترانزیت ایران

افتتاح ۸۰۰ کیلومتر پروژه در حوزه راه استان (شامل تعریض و بهسازی راه‌های جدید در حوزه‌های روستایی و اصلی و فرعی)

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی تاسیس شهرهای جدید، پروژه های مسکنی، راه و بندری به ارزش ۲۵هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال

افتتاح پروژه های راه شامل بهره برداری از ۵۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی به ارزش ۱۶هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال

افتتاح دومین پایگاه هوایی بال ثابت کشور

افتتاح بیمارستان کودکان بندرعباس و طرح توسعه بیمارستان فارابی بستک

بهره برداری از ۱۴ هزار و ۲۹ واحد مسکونی بالغ‌بر ۲۴ هزار میلیارد توما

افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی فوق تخصصی کودکان بندرعباس در ۵ طبقه با هزینه ۷ هزار میلیارد ریالی

بهره‌برداری از ۱۹۰ طرح بهداشتی و درمانی و ۳۲ پروژه درمانی

افتتاح ۷ پروژه آب شیرین کن و افتتاح سد درکاه در بشاگرد

افتتاح طرح تغذیه مصنوعی «دشت گزیر» هرمزگان

پاسخ‌گویی برخط مسئولان و مدیران ۳۰ وزارتخانه در دومین سفر رییس‌جمهور به هرمزگان

یکی از ابتکارات دولت سیزدهم احیای مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و راه اندازی سامانه های مختلف در ارتباط مستقیم بین مردم و مسئولان بود که این اتفاق مهم در سفرهای استانی و خود مرکز برپاست. ارتباط با مردم در واقع از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که به لطف انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است تا کارکنان سامد (سامانه ارتباط مردم و دولت) به نیابت از دولت، حرف‌های مردم را بشنوند و پاسخ دهند.

امسال نیز مرکز ارتباطات مردمی به‌طور ویژه با حضور ۶۰۰ کاربر از یک روز قبل از سفر رئیس جمهور، پاسخگوی تماس‌های مردمی است؛ ضمن اینکه میز ارتباطات مردمی در دستگاه‌های اجرایی استان هم با حضور وزرا، معاونان وزیر، نمایندگان ۳۰ وزارتخانه و معاونان رئیس جمهور، پاسخگوی مراجعات مستقیم مردم هستند.

این درحالی است که در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان در دی‌ ۱۴۰۰، بیش از ۱۱ هزار ملاقات، ۱۵ هزار پاسخگویی به تماس تلفنی و ۲۳ هزار نامه در مرکز ارتباطات مردم و دولت، ثبت شد

ستاد پاسخگویی برخط تلفنی سامد از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در روزهای چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ تا جمعه ۱۳ بهمن، آماده پاسخگویی به مردم است و مردم استان می‌توانند با شماره‌گیری ۱۱۱ با این مرکز، ارتباط برقرار کنند.

نخستین برنامه رئیسی /رتبه نخست استان هرمزگان در نهضت احیا کارخانجات تعطیل

پرواز ۶۵۵ بندرعباس هواپیمای حامل رئیس جمهور در حالی به زمین نشست که پس از استقبال و خوش آمدگویی، بلافاصله برنامه امروز خود را با حضور در جشن احیا ۶۱۰ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان هرمزگان آغاز کرد.

رئیسی در این مراسم از رتبه نخست استان هرمزگان در نهضت احیا کارخانجات تعطیل گفت که بیش از ۶۰۰ کارخانه در این استان احیا شده است

رئیس‌جمهور این را هم اشاره کرد که در مساله نهضت احیای کارخانجات تعطیل و نیمه‌تعطیل گام‌های خوبی برداشته شده و به هر استانی که سفر می‌کنیم این موضوع مشهود است.

رئیسی اعلام کرد که ۱۲ هزار مجوز برای صیادان در منطقه صادر شده که این سبب شده آرامش به خانواده‌های صیادان بازگردد.

فعال شدن ۱۵۷ پروژه حوزه صنعت و انرژی

رئیس جمهور در دومین برنامه امروز در آیین بهره برداری از ۱۲۸طرح حوزه صنعت و ۲۹ طرح حوزه انرژی پرتلاش همگان در جهت رشد تولید و دستیابی به رشد ۸ درصدی اقتصادی که در سیاست های مصوب اعلام شده تاکید کرد.

رئیسی به مجموعه ای که در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال ساخت است اشاره کرد و گفت اگر به بهره برداری برسد، نیاز به واردات سوخت نداریم و در کنار تولید اگر مصرف را مدیریت نکنیم، ممکن است این بی توجهی مصرف را بالا ببرد.

رئیس جمهور افزود: ۸۵ درصد کار این کارخانه در دولت سیزدهم انجام شده است؛ قبل از آن، مقدمات کار رقم خورده بود و صمیمانه از کار جهادی آنها تشکر می کنم که توانستند در این دو سال کار بزرگی انجام شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true