×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تقدیر دانشگاه علوم پزشکی شیراز از روزنامه شهر مردم

مطالبات پرستاران واقعاً حق است، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگارفارس اگاه، در آیینی که به منظور تقدیر از خبرنگاران و عکاسان خبری حوزه دانشگاه علم پزشکی شیراز برگزار شد، از الهام فیروزی مدیر مسئول، عبدالغفور مصطفایی خبرنگار و عباس امیری سردبیر و عکاس روزنامه شهر مردم به پاس همکاری، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برنامه های این دانشگاه، تقدیر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این مراسم در نشستی خبری گفت: به مناسبت هفته دولت ۸۱ پروژه بهداشتی با اعتباری افزون بر هزار و ۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وحید حسینی اظهار داِشت: افتتاح مراکز بهداشتی، درمانی و پژوهشی در استان فارس از جمله خدمات در هفته دولت است.

وی خاطر نشان کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های مدیریتی، ۴۰۰ تخت بیمارستان اعصاب و روان و راه‌اندازی بخش مسمومیت بیمارستانی در داراب و مرودشت، همکاری  پزشکی و خدمات درمانی با کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان با دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیز از انعقاد ۷ سند پزشکی با کشور آرژانتین، یمن، روسیه و عراق از جمله فعالیت‌‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

این مسئول دانشگاهی تصریح کرد: کسب ۲۹ مدال، مقام برتر در حوزه علمی در ۳۷ رشته، صدور مجوز pht، هوش مصنوعی، کسب رتبه سوم بعد از دانشگاه تهران و مشهد در مسائل درمانی و پزشکی، ۹۵۴ عضو هیئت علمی،  رتبه ۲۳ اختراع علمی، بین المللی، برگزاری همایش‌های علمی و بین المللی، چاپ مقاله در مجله isi، صدور پایان نامه دیجیتال، پرداخت مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان و۱۹۰ و میلیون تومان به  اعضای هیئت  علمی و پژوهشی دانشگاه  از دیگر فعالیت‌های این مرکز علمی است.

وی در خصوص مطالبات پرستاران تصریح کرد: مطالبات این قشر واقعاً حق است و میزان تعرفه و اضافه کاری آنان پایین است و فرمایش آنان درست است اما شیوه گفتن این اعتراضات را نامناسب می‌دانیم.

حسینی برخی از سختی‌های شغل پرستاری را یادآور شد و افزود: تعدادی زیادی از پرستاران مخصوصاً در یک برهه زمانی ۱۰ روزه دو برابر شیفت موظفی خود تلاش کردند تا هیچ آسیبی به سلامت مردم نرسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه امسال ترمیم حقوق را برای تمام پرسنل دانشگاه انجام دادیم، افزود: مطالبات پرسنل را تا پایان بهمن ۱۴۰۲ و اضافه کار را تا اسفندماه ۱۴۰۲ پرداخت کردیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست افزود: مراقبت‌های مادران باردار، رتبه نخست در کنترل فشار خون، دیابت، سرطان، صدور مجوز ۲۴۴ استخدام بهورز، ۱۷ خانه بهداشت عشایری، خرید ۱۴۰ موتورسیکلت برای بهورزان، بهره‌برداری از ۴ مرکز سرای سلامت روانی و اجتماعی در شهرستان‌های داراب، مرودشت، کازرون و شیراز، انجام غربالگری ناشنوایی،  کسب رتبه دوم جمعیت جوانی از جمله خدمات این دانشگاه است.

عباس رضائیان زاده اضافه کرد: کسب مقام نخست در شناسایی دیابت، فشار خون، تعمیر، تجهیز فضای فیزیکی ۱۷ پایگاه سلامت و ۶۲ خانه بهداشت، کسب شاخص صد در صدی مقابله با بیماری سالک، را اندازی ۳۱ مرکز درمانی سالک با هزینه رایگان، شناسایی بیماران مبتلا به سالم به صورت خانه به خانه به ویژه اتباع بیگانه از جمله خدمات این معاونت است.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز خاطر نشان کرد: افتتاح ۷۱ بیمارستان با ۸ هزار و ۲۴۸ تخت فعال در بخش خصوصی، دسترسی به مرکز خدمات دولتی، تجهیز تخت‌های بیمارستانی‌،  احداث بیمارستان بوستان‌، ۲۲ پایگاه اورژانس،  ۲ هزارو ۹۹۳ عمل پیوند، ۲۰ هزار نظارت از بیمارستان‌ها،  پلمپ ۳۵۱ مرکز غیر مجاز، اجرای عملیات نوسازی آزمایشگاه مرجع  غذا و دارو، ۱۵ مورد

نصب دستگاه آنژیو گرافی در اتاق عمل بیمارستان نمازی، انجام ۷۶ عمل نازایی، کاهش۴.۵  از جمله خدمات دانشگاه است.

هاشمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست خبری، در مورد فعالیت‌های این حوزه در ۳۳  ماه گذشته گفت:  پرداخت ۴۴ مورد مطالبات پرسنل درمانی، ۵ هزارو ۲۸۶ مورد تعیین  وضعیت پیمانی، قراردادی و رسمی این حوزه، برگزاری ۱۱ آزمون جذب هزارو ۵۴۶ نیروی جدید،  احداث ۵ مهد کودک با ظرفیت ۵۵۰ نفر، ۳۵ اتاق مادر و کودک به ارزش ۳ میلیارد تومان، برپایی ۲ دوره جشن ازدواج دانشجویی و تسریع در خدمات مراکز بهداشتی از عملکرد این بخش درمانی است.

هاشمی اضافه کرد: احداث ۱۶۹ پروژه عمرانی، ساخت خوابگاه متاهلان با ۵۰ درصد پیشرفت  فیزیکی،  از دیگر عملیات عمرانی این حوزه  است.

محمدجواد راعی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در ادامه این نشست افزود: احیای اتاق تمیز در راستای صرفه جویی دارو، راه‌اندازی کمیته داروهای گران قیمت و  نحوه توزیع غذا و دارو  از دیگر خدمات است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true