×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تقدیر مدیر کل مخابرات فارس از خبرنگار «فارس اگاه»

تقدیر مدیر کل مخابرات فارس از خبرنگار «شهر مردم»، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، تا کنون بیش از ۱۰ هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان فارس به اجرا در آمده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات  فارس در جمع خبرنگاران با بیان مطلب فوق گفت: در حال حاضر  بالغ بر ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده که ۳هزار کیلومتر آن شهری، بیش از ۳هزار کیلومتر بین شهری و بیش از  ۴هزار کیلومتر روستایی که نیمی از فیبر نوری شهری در شیراز اجرا شده است.

فرشید ایزدی با اشاره به اینکه ۸۰۰ مشترک فیبر نوری را سازمان‌ها و ارگان‌ها تشکیل می‌دهند افزود: اشترک فیبر نوری از ۵۰ تا ۳۰۰ مگ سرعت دارند و سرویسی ماندگار است.

ایزدی گفت: هم اکنون در حال توسعه فیبر نوری هستیم اما متاسفانه چند عامل باعث شد این امر کند شود که یکی از آنها مشکل تامین مالی است؛ کمبود منابع اجازه نمی دهد فعالیت ما به روز باشد و در طرح «نجما» مجبوریم از فروش ملک بودجه را تامین کنیم تا توسعه سرعت بگیرد.

وی در خصوص عدم اجرای شبکه فیبر نوری در برخی نقاط، از جمله خیابان پوربهمن در شهرک فرهنگیان نیز اظهار داشت: در این زمینه ما از جانب شهرداری اجازه فعالیت در این محل را ندادیم که اجازه آن هم اکنون صادر می شود و امیدواریم در ماه آینده نیز توسعه فیبر نوری سرعت بگیرد.

ایزدی در رابطه با مشکل آنتن دهی در برخی نقاط، شهر نیز اظهار کرد: بر طبق استاندارد سازمان مقررات ‏ارتباطات رادیویی آنتن دهی بر اساس میزان آنتن دهی در بیرون از هر ساختمان تعیین میشود و اگر در بخشی از داخل ساختمان آنتن دهی مناسب نباشد، مشکل از  اپراتور نیست.

ایزدی با اشاره به سرقت کابل به عنوان یکی از مشکلات این حوزه گفت: در زمان سرقت ما مال باخته هستیم نه مقصر، در این رابطه نیز از سال گذشته با همکاری پلیس و دستگاه قضایی تعدادی از این سارقین دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: در این مواقع راه حلی جز اجرای فیبر نوری به جای شبکه مسی وجود ندارد و مخابرات فارس آمادگی دارد تا اگر مردم استقبال کنند درصورت بروز سرقت، کابل را به فیبر نوری تبدیل کند و هزینه ها به صورت بسته اقساطی و‌ پس اجرا پرداخت شود.

وی  خصوص تاثیر قطعی برق در آنتن دهی مخابرات و قطع اینترنت نیز گفت: در استاندارد سازمان تنظیم مقررات برای هاب سایت، تلفن همراه اول یک ساعت است که بعد از قطع برق باطری تنها یک ساعت جواب می دهد.

وی ادامه داد: زمانی که برق سیستم کولینگ روی باطری قرار نمی‌گیرد و درجه حرارت بالا می‌رود ، سیستم کارت می‌سوزد یا خودش ارتباط را به دلیل شدت گرما و اینکه در محیط در بسته است قطع می‌کند.

ایزدی با اشاره به گرامیداشت هفته خبرنگار ضمن تقدیر از فعالیت خبرنگاران در حوزه ارتباطات گفت: خبرنگاران در بیان روایات رتبه اول را دارند و همیشه در حوزه ارتباطات فعال و در ارایه خبرهای دست اول پیشقدم هستند و شغل خبرنگاری شغلی سخت و دشوار است.

گفتنی است در پایان این نشست از جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه و همچنین خبرنگاران فعال در این حوزه تقدیر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true