×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
توزیع ۱۰۰۰ سری جهیزیه در استان فارس

توزیع ۱۰۰۰ سری جهیزیه در استان فارس، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، آئین اهدای ۱۰۰۰ سری جهیزیه و ۱۵۰ دستگاه کولر گازی به ارزش ۵۴۰ میلیارد ریال هم‌زمان با هفته وحدت با حضور سردار حزنی، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه و  جمعی از مسئولان استان فارس در حافظیه شیراز برگزار شد

فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه گفت:  مرمت ۵۰۰ مسکن محرومان، ۲۵ هزار سبد لوازم تحریر،  توزیع  جهیزیه  کولر گازی به مدد جویان کار ارزشمندی است و باید این حرکت انساندوستانه و خیرانه همچنان در کشور به ویژه استان فارس ادامه یابد.

سردار ضیاالدین حزنی ابراز داشت: در شرایط  اعمال تحریم از سوی استکبار جهانی  و  در شراط اقتصادی که با آن روبه‌رو  هستیم تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، مسکن و توزیع جهیزیه با هماهنگی خیران،  کار  سخت و پیچیده‌ای است در فارس تاکنون ۱۷ هزار و ۹۶ سری جهیزیه تهیه و توزیع شده است و این کار با هماهنگی کمیته ‏امداد انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت‌زدایی کشور نقش کمیته امداد در محرومیت‌زدایی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: مردم استان فارس در جریان کرونا  با حمایت از محرومان و نیز   حضور در طرح کمک‌های مومنانه  کشور از جایگاه ويژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه  تهیه جهیزیه برای ترویج ازدواج‌های آسان خاطر نشان کرد: این جهیزیه‌ها بین بخش عمده‌ای از زوج‌های تحت پوشش این نهاد و بخش دیگری به زوج‌های که توسط ‏گروه‌های جهادی در سطح فارس شناسایی شده اهدا می‌شود.‏

معاونت  حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور نیز در حاشیه توزیع کمک به محرومان اظهار داشت: در حوزه  محرومیت‌زدایی در بخش‌های مسکن، اشتغال،  تامین  لوازم تحریر دانش آموزان، درمان، بهداشت و سلامت ۲.۵ میلیون خانواده زیر پوشش  از جمله رویکرد این نهاد مردمی است.

حسین خدر ویسی اضافه کرد: ارائه بیش از ۱۲۰ خدمت با همکاری سپاه و کمیته امداد امام خمینی(ره)، همچنین توزیع ۴هزار و ۱۰۰ بسته لوازم التحریر و همچنین ۱۴۰ دستگاه کولرگازی به همت بسیج سازندگی و کمیته امداد فارس انجام گرفت که این رقم در سال جاری رو به افزایش است و نیز واگذاری ۲ هزارو ۵۰۰ واحد مسکونی و ۱۰ هزار بسته معیشتی به مناطق محروم و کم برخوردار  از دیگر فعالیت‌های سپاه و کمیته امداد در کمک به‌ مددجویان استان است.

جانشین سپاه فجر استان فارس نیز در این آیین گفت: مردم استان فارس را مردمی پای کار و خدم هستند و همدلی مسئولان استان فارس در کنار همکاری مردم، فعالیت‌های خوب نیک‌اندیشانه‌ای را رقم می‌زند.

سردار هاشم جمالی در ادامه توزیع جهیزیه را گامی در راستای ازدواج آسان و تحکیم بنیان خانواده و جوانی جمعیت دانست و افزود: یکی از نکات مهم در تهیه این جهیزیه‌ها، استفاده از کالاهای داخلی است که این مسئله به رونق تولید و تحقق شعار سال هم کمک می‌کند.

سرهنگ علی‌اکبر طحان، مسئول بسیج سازندگی فارس هم در این برنامه با بیان اینکه جهیزیه‌های امروز در هفت پهنه استان و به صورت نمادین در شیراز در حال توزیع است، گفت: هم‌افزایی میان سپاه و ارگان‌های دیگر استان اتفاق خوبی رقم‌ زده است که آزادی ۲۴۰ نفر زندانی، توزیع ۴ هزار و ۵۰۰ البسه و هزار سری جهیزیع نمونه‌ای از آن است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره ) استان فارس در حاشیه توزیع کمک‌های مؤمنانه گفت: با کمک خیرین استان فارس ۴۱ هزار بسته آموزشی شامل کیف و لوازم التحریر به ارزش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای توزیع بین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان فارس تهیه شده است.

مرتضی موصلی اظهار داشت: هزار سری جهیزیه از اقلام تولیدات کاملاً ایرانی تهیه شده و این ایام بین زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان فارس توزیع می‌شود. این جهیزیه‌ها بین بخش عمده‌ای از زوج‌های تحت پوشش این نهاد و بخش دیگری به زوج‌های که توسط گروه‌های جهادی در سطح فارس شناسایی شده اهدا می‌شود.

در مدت ۶ ماهه گذشته سال جاری بیش از ۲هزارو ۵۰۰ سری جهیزیه تقدیم نوعروسان شد که تا پایان سال جری ۵ هزار سری دیگر به جامعه هدف توزیع می شود.

موصلی ارزش هر سری جهیزیه به زوج‌های جوان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان فارس را بیش از ۴۰۰ میلیون ریال اعلام و ابراز امیدواری کرد: در ایام امسال بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک در راستای توسعه فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده گام‌هایی مؤثری برداریم.

گفتی است، در پایان این مراسم از ۵ خیر نوعدوست با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true