×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
توسعه شتابان خط ۲مترو در جوار آرامگاه شیخ اجل

رونمایی از ایستگاه مترو سعدیه شاید تابستان سال آینده، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، ایستگاه مترو کلبه سعدی در فاز ۲ خط ۲ مترو شیراز مقصد شانزدهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود تا مدیریت شهری  و اصحاب رسانه از نزدیک بر روند اجرای شبانه این پروژه نظارت داشته باشند.

شهردار کلان شهر شیراز در حاشیه این بازدید با حضور در جمع خبرنگاران گفت: هر شنبه‌شب به همراه اصحاب رسانه بازدید شبانه باهدف اطلاع‌رسانی به روز در خصوص روند اجرای پروژه‌ها برگزار می‌شود.

محمد حسن اسدی با تقدیر از حضور سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این بازدید ادامه داد: تا تابستان سال آینده قصد داریم قطار شهری را به کلبه سعدی برسانیم و اعتبار این کار بدون تعدیل ۶۲۰۰ میلیارد تومان است.

شهردار شیراز گفت: علاوه بر فاز ۲ خط ۲ مترو، خط ۳ نیز از شهرک گلستان با پیشرفت بسیار خوب در سایر ایستگاه ها به سمت چهارراه معالی‌آباد و شاهد در حال اجراست.

وی افزود: امروز هم‌زمان شهرداری شیراز در حوزه مترو اقدامات خوبی انجام داده و در ۴ خط به‌صورت هم‌زمان در حال کار هستیم.

شهردار شیراز در خصوص هزینه‌های بالای اجرای قطار شهری نیز اظهار داشت: هم اکنون ساخت هر کیلومتر از مترو به ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امروز میلگرد حکم طلا را دارد و باید نقداً خریداری شود؛ جابجایی تأسیسات هم مشکلات و زحمات خاص خود را دارد، با این ‌وجود هیچ پروژه نیمه تعطیلی در شهرداری شیراز وجود ندارد و هیچ پروژه‌ای که معطل هزینه، جابجایی تأسیسات و همکاری سازمان‌ها باشد، نیز نداریم.

اسدی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۶ ماه از عمر شورا می‌گذرد و در این مدت  ۳۶ مراسم افتتاح پروژه داشتیم که این یعنی هر ماه افتتاح یک پروژه جدید  و در این مدت بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح ‌و یا عملیات اجرایی آن را آغاز کردیم.

وی همچنین گفت: تورهای عمران پیشرفت حسب تأکید شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در حال برگزاری است تا مردم از روند اجرای پروژه‌ها به‌ویژه مترو بازدید کنند.

*در شهر شیراز تنها شاهد تغییر نیستیم، بلکه شاهد یک تحول اساسی هستیم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز که مهمان شانزدهمین بازدید مدیریت شهری و خبرنگاران از اجرای شیفت شب ابر پروژه‌های شهرداری شیراز بود، در حاشیه این بازدید گفت: امروز در سطح شهر شیراز تنها شاهد تغییر نیستیم، بلکه شاهد تحول گسترده‌ای هستیم که حاصل تلاش، برنامه‌ریزی و مجاهدت‌هایی است که حاصل تلاش مضاعف شورا و شهرداری فعلی است.

سردار یدا… بوعلی افزود: در شهر شیراز در همه ابعاد شاهد تحول هستیم و شهرداری شیراز در عرصه‌های مختلف همچون فرهنگی و محرومیت‌زدایی خوش می‌درخشد.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته تاکنون شاهد ایفای نقش مؤثر نیروهای مسلح در اجرای پروژه‌ها هستیم و این اقدام هم‌افزا از سوی شهرداری و پیمانکاران و اراده آنها مبنی بر گره‌گشایی از مشکلات مردم و ارتقای خدمات سطح شهر است.

وی  با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا (ع) گفت: این تحول در شهر قطعاً حاصل برنامه‌ریزی، تلاش و مجاهدت‌های انجام‌شده به همت شهردار شیراز و شورای اسلامی شهر است.

سردار بوعلی افزود: شهرداری شیراز در محرومیت‌زدایی و سایر اقدامات مبتکرانه خوش می‌درخشد و در خصوص تفرجگاه‌ها و مراکز فرهنگی، شاهد انجام اقدامات خوبی از سوی شهرداری شیراز هستیم.

وی اضافه کرد: همچنین از چند سال گذشته شاهد ایفای نقش نیروهای مسلح هستیم که نمونه آن اقدامات وزارت دفاع و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در انجام این پروژه‌ها است.

* این اقدامات در امیدآفرینی در دل مردم نقش مطلوبی دارد

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۳ نیز در این بازدید گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده شاهد احداث ایستگاه سعدی هستیم.

محمدرضا هاجری ادامه داد: از اعضای شورای اسلامی و شهرداری شیراز برای این اقدام تشکر ویژه داریم؛ همچنین در خصوص سیل‌بندهای سعدی کارهای خوبی از سال گذشته انجام‌شده که در یک مورد فقط ۲۳٠ میلیارد تومان هزینه داشته است و این اقدامات در امیدآفرینی در دل مردم نقش مطلوبی دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز افزود: پروژه‌های محرومیت‌زدایی، محله و مسجد محوری در جای‌جای شیراز در حال اجراست و امیدواریم همواره شاهد عمران و آبادی در شهر مقدس شیراز باشیم.

* در این دوره شورا و شهرداری شاهد اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه بودیم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با تشکر از تلاش‌های شورای اسلامی و شهرداری شیراز گفت: تاکنون در این دوره شورای اسلامی و شهرداری شیراز شاهد اجرای ۳۶ مرحله پروژه‌های خرد و کلان بالغ‌بر ۱۰۰۰ پروژه بودیم.

محمدامین ادامه داد: احداث ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی، احداث فرهنگسراها، سالن های ورزشی به تعداد ۲۴ عدد که افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده، احداث ۱۲ سالن سینمایی،۱۰ فرهنگسرا و خانه محله، بازارچه‌های ثابت و الگو و… ازجمله این موارد هستند.

امین تصریح کرد: در حوزه بهبود حمل‌ونقل و ترافیک ۴۴ کیلومتر بزرگراه‌سازی یا انجام‌شده و یا در حال انجام است، بزرگراه شهید استوار، شهید رئیسی و… انجام‌شده و در حوزه تونل‌سازی و احداث زیرگذرها ۴ هزار متر آن کار شده که ۵۵۰۰ متر دیگر به آن افزوده ‌شده است و در همین راستا زیرگذر بزرگ گویم به طول ۲ کیلومتر و تونل شهید خادم صادق و شهید شیبانی از نمونه کارها می‌باشد.

وی افزود: در تقاطع سازی، ۳۸ تقاطع هم‌زمان در حال احداث است که قبل از این دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تنها ۷۷ تقاطع داشتیم.

* ایستگاه سعدی باید تا سال آینده آماده بهره‌برداری اولیه باشد

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز نیز در این بازدید شبانه گفت: خط ۲ مترو به عنوان یک مسیر شمالی جنوبی تا میدان امام حسین(ع) در حال بهره‌برداری است.

امیر یقطین ادامه داد: در ادامه این خط و در فاز ۲ در ایستگاه پارک آزادی نیز ۲ دستگاه تی بی ام ۶ متری از این ایستگاه در حدود ۱۴۰۰متر و در تونل دیگر بیش از ۱۴۰۰ متر حرکت کرده و در حال نزدیک شدن به ایستگاه اطلسی است؛ در  فاز ۲ خط ۲ مترو برنامه این است که تا ایستگاه کلبه سعدی حرکت تی بی ام ادامه پیدا کرده و ایستگاه‌ها در حد بهره‌برداری اولیه تا سعدی ادامه یابد؛ در ایستگاه سعدی هم باید به‌گونه‌ای اقدام شود که تا سال آینده آماده بهره‌برداری اولیه باشد.

وی اضافه کرد: حفاری فاصله ۳۷۰۰ متر از ایستگاه آزادی تا کلبه سعدی طول زیادی برای تی بی ام‏ نیست و روند اجرای آن به‌خوبی پیش می‌رود و ایستگاه فضیلت هم در دست تصویب است، اما در حال حاضر برنامه خط ۲ تا ایستگاه سعدیه مصوب و در حال اجرا است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری شیراز  ادامه داد: ایستگاه سعدیه با ۱۴۵ متر طول، از ایستگاه‌های دارای طول زیاد که در حال حفاری شمع است و ۱۰۲ شمع از ۱۹۸ شمع توسط دستگاه حفار زده‌شده و در حال حفاری شمع‌هایی هستیم که به تأسیسات شهری نزدیک است و با دستگاه حفار نمی‌توان آن‌ها را حفاری کرد.

یقطین اضافه کرد: تأسیسات شهری تا ۱۲ مرداد از پروژه خارج می‌شود و معارضی نخواهیم داشت و هزینه پروژه از آزادی تا فضیلت ۶۲۰۰ میلیارد بدون تعدیل برآورد می‌شود.

وی در خصوص حفاری تا ایستگاه اطلسی نیزاذعان داشت: از ۱۳۹۸ مترتونل یک ۱۴۱ متر آن باقی مانده و از ۱۴۱۸ متر تونل ۲ نیز ۹۹۰ متر آن باقی مانده است.

یقطین ادامه داد: در تونل یک از ۹۹۷ رینگ، ۱۰۴ رینگ باقی مانده و در تونل ۲ از ۱۰۱۲ رینگ، ۷۱۰ رینگ آن باقیمانده است.

سلیمانی مدیر پروژه ایستگاه سعدیه نیز در این بازدید، گفت: ایستگاه سعدیه در ۲ طبقه به طول ۱۴۵ متر و عرض بیش از ۲۴ متر و عمق ۲۰ متر انجام و حجم مقدار آهن‌آلات برای ریل‌گذاری این ایستگاه ۴۷۲ تن، خاک‌برداری ۸۰ هزار مترمکعب، حجم بتن مصرفی ۱۶هزار مترمکعب و آرماتور ۲۳۰۰ مترمکعب است و هزینه اجرای این ایستگاه نیز بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true