×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تولید هر کیلو زباله۱۴هزار ریال هزینه روی دست شهر می‌گذارد

عقیم سازی سگ‌های بلاصاحب در دستور کار شهرداری شیراز، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، جمع آوری، حمل و امحا هر کیلو زباله در شیراز برای شهرداری ۱۴هزار ریال هزینه دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر روزانه ۱۰۵۰ تن پسماند عادی خانگی و ۷۵۰۰تن نخاله ساختمانی در شیراز جمع آوری شده که ۱۰ تن از پسماندها در مبدا تفکیک می شود.

صمد پناهیان با درخواست از شهروندان در خصوص گذاشتن زباله خود در زمان‌های اعلام شده یعنی روزهای زوج یا فرد از ساعت ۲۲تا ۶صبح ادامه داد: در خصوص گذاشتن مخازن جمع آوری زباله در معابر این کار در چند نقطه شهر شیراز انجام شد که با مشکلاتی مواجه شد چرا که این کار خود به معنای تولید زباله است و البته خود عاملی برای جذب پشه آئدس و ابتلا به دیگر بیماری هاست

وی با اشاره به تجهیز خودروهای جمع آوری زباله به ردیاب و اینکه هیچ کدام از ناوگان مدیریت پسماند نمی تواند از فعالیت دست بردارد، افزود: بسیاری از شهروندان زباله خود را سر کوچه می گذارند اما به این کار نیاز نیست و ماموران ما خودشان به درب منزل آنها مراجعه می کنند.

پناهیان با تاکید بر فرهنگسازی در این حوزه اظهار داشت: در خصوص تفکیک زباله از مبدا، سال قبل جشنواره ای برگزار شد و امسال هم به دنبال ششمین جشنواره کلی و دومین جشنواره شیراز شهر بدون پسماند هستیم، تداوم و استمرار آموزش می تواند اثر بخشی زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص فرهنگسازی سال گذشته جشنواره با حضور دانش آموزان برگزار شد و در  صد مدرسه مخزن توزیع کردیم و حتی از ۴میلیارد تومان از جوایز جشنواره  ۵۰ درصد مربوط به مدارس بود.

پناهیان اظهار داشت: امروز هزینه رفت و روب و تمیز کردن هر یک متر مربع شهر ۱۰هزار تومان است و هزینه جمع آوری هر کیلو زباله ۱۴هزار ریال، هر کیلو پسماند عمرانی که  تولید می شود ۱۳۰هزار ریال هزینه دارد و هر تن پسماند خانگی ۴۰۰لیتر شیرابه تولید می کند که این ارقام نشان از حجم فعالیت زحمتکشان این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری زباله درمانگاه ها با یک شرکت بخش خصوصی و تنها جمع آوری زباله بیمارستان ها وظیفه این سازمان است،  در خصوص فعالیت این سازمان در اربعین هم گفت: امسال هم همزمان با اربعین ۳۰ دستگاه خودرو و ۲۰۰ نیروی سازمان پسماند برای خدمت دهی به زائرین به مرز شلمچه اعزام می شوند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در خصوص نتایج همایش ساماندهی سگ های بلاصاحب که هفته گذشته برگزار شد، با مثبت ارزیابی کردن نتایج این همایش و همکاری با مراکز علمی از تهیه پیش نویس تفاهم نامه و قرار دادی با دانشکده دامپزشکی در این زمینه خبر داد و گفت: در این همایش با بسیاری از مسایل علمی آشنا شدیم و در این راستا شهرداری به دنبال فعالیت علمی است و تصمیمات گرفته شده در این همایش لازم الاجراست.

وی با اشاره به اینکه کشتار سگ‌های بلاصاحب ممنوع است افزود: در همین راستا با همکاری دامپزشکی به دنبال عقیم سازی هستیم و از این پس تمامی فعالیت ما حول عقیم سازی آنهاست و در کنار آن کمپی هم برای نگهداری سگهای بلاصاحب داریم  چرا که پس از عقیم سازی ۱۰تا ۱۵ روز نیاز به نگهداری دارند،علاوه بر این نیازمند کار گروهی هستیم تا نتایج همایش را به مرحله اجرا ببریم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true