×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تکریم و معارفه مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس

روز خون در حرم مطهر شاهچراغ (ع) کلید خورد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، در آیینی با حضور معاون امور استان های سازمان صدا و سیما و جمعی از مسئولین استانی؛ روسای قدیم و جدید صدا و سیما مرکز فارس تودیع و معارفه شدند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: یکی از مهمترین وظایف صدا و سیما جهاد تبیین است جهادی که از عاشورا تا اربعین به عنوان نماد آن با  تلاش و مجاهدت حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) انجام شد. تا امروز آنچه شد را بدانیم و اگر  آن جهاد تبیین نبود امروز نمی‌دانستیم آن زمان چه اتفاقی رخ داده است و این جهاد تبیین باید ادامه یابد.

حسن عابدینی افزود: رهبر برای جلوگیری از توطئه دشمنان سه راهکار و سه پادزهر ارائه کردند در این راستا وقتی تهدید دشمن روز افزون شده بود قدرت دفاعی کشور افزایش یافت و توان راهبردی بالا رفت. امروز نیز شاهد یک توان دفاعی بالا هستیم که بازدارنده است و مصونیت بازدارندگی دارد.

وی تصریح کرد: دومین مورد تحریم‌هایی است که دشمن اعمال کرده بود که با افزایش توانمندی اقتصادی کشور این نیز از بین می‌رود و بی اثر می‌شود و امروز هم با ورود ایران به پیمانها و گروه‌هایی مثل بریکس یا شانگهای سعی  داریم این موارد را بی اثر کنیم.

عابدینی اظهار داشت: نکته سوم تحریف است و پادزهر تحریف جهاد تبیین است. مواردی مثل اقدام تروریستی شاهچراغ(ع) از جمله رویدادهایی است که باید مثل حادثه کربلا همواره بزرگ نگه داشته شود که در همین ارتباط امروز  ساخت سریال روز خون در شیراز شروع می‌شود .

وی اضافه کرد: امروز همزمان دو طرح نیز در صدا و سیما فارس به بهره برداری می‌رسد از جمله راه اندازی واحد سیار که از صفر تا صد توسط نیروهای بومی انجام شده چرا که معتقدم مردم حق دارند از تصویر با کیفیت استفاده کنند.

استاندار فارس نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت های پهلوانیان مدیر کل پیشین صدا و سیما مرکز فارس گفت: سال قبل فارس رتبه اول را از نظر رسانه و تلاش جهادی رسانه ها در کشور کسب کرد  که محور این اتفاق هم صدا و سیما بود.

محمد هادی ایمانیه با اشاره به سابقه رئوف به عنوان مدیر کل جدید صدا وسیما مرکز فارس افزود: فارس که در قله است و امیدواریم همیشه هم در قله بماند و به قله های بالاتر هم برسد.

وی افزود: البته این دید ارزشمندی که در صدا وسیما وجود دارد از آقای جبلی رئیس سازمان شروع می‌شود و تا مراکز صدا و سیما ادامه یافته و در جایی مثل  مرکز فارس حتی قوی تر هم می‌شود.

ایمانیه گفت: البته در این بین بعضا مشکل کمبود تجهیزات و امکانات هم وجود دارد که چون اینجا یکی از قدیمی ترین مراکز است نیازمند به روز شدن تجهیزات نیز هست. ما در تامین اعتبارات که اخیرا جلسه ای داشتیم و تعهداتی داده شد که به آن عمل می‌شود .

مرد اول دولت در فارس با اشاره به تاثیر اطلاع رسانی در خصوص ظرفیت‌های فارس در حوزه گردشگری خواستار فعالیت بیشتر در این حوزه شد و گفت: اخیرا  جلسه ای رو در رو با سرمایه‌گذاران گذاشتیم و خوشبختانه سرمایه‌گذاران غیر فارسی هم استقبال کردند،آنها فکر می‌کردند موانع زیادی پیش رو دارند اما متوجه شدند که راه برای سرمایه‌گذاری باز است و مشکلی وجود ندارد و اخیرا با امضای سند سومین حرم اهل بیت(ع) امیدواریم در حوزه سرمایه‌گذاری و گردشگری مذهبی هم شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

مدیر کل جدید صدا وسیما مرکز فارس نیز در این مراسم با اشاره تدوین سند سیاست‌های کلی فعالیت صدا و سیما و مهر تایید مقام معظم رهبری بر این سند، با تاکید بر حرکت بر مدار تحول بر رعایت عدالت در خدمات‌رسانی و توجه به اقوام به عنوان یکی از رویکردهای صدا وسیمای فارس، گفت: معتقدیم فارس موتور محرکه تمدن اسلامی است و استان در قله است و این می‌تواند ما را فعال‌تر کند.

امیر رئوف ادامه داد: استفاده  از ظرفیت علمی و نرم افزاری یکی از رویکردهای ما در این دور است و بنای ما این است که از همه ظرفیت‌های مرکز فارس به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز استان‌های صدا و سیما بهره ببریم.

وی با اشاره به توانمندی صدا وسیما مرکز فارس در همه عرصه ها گفت: صدا و سیما استان حتی به مراکز دیگر هم نیرو فرستاده  و بسیاری از  نیروهای کارآمدی که در سایر بخش‌ها هستند از این مرکز بوده اند و این نشان می‌دهد فارس از نظر نیروی انسانی همواره در قله بوده و ما همین مسیر را ادامه می‌دهیم.

وی با تقدیر از پهلوانیان مدیر پیشین صدا و سیما مرکز فارس افزود: رویکرد سازمان بر اساس نگاه رهبری به عنوان قرارگاه جهاد تبیین است و ما از تمامی ظرفیت استان برای تولید محتوا استفاده خواهیم کرد.

رئوف گفت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه برگزاری دومین کنگره ۱۵هزار شهید استان ما نیز آماده هر گونه همکاری هستیم و یکی از رویکردهای ما در این مرکز توجه به فرهنگ ایثار و شهادت است.

پهلوانیان مدیر کل سابق صدا و سیما مرکز فارس هم با اشاره به برخی فعالیت‌های این مرکز در یک سال و۱۱ماه مدیریت وی و برخی رخ دادها از حوادث ۱۴۰۱ از رخداد حرم مطهر گرفته تا برگزاری  ۴انتخابات در همین مدت کوتاه گفت: امروز ما شاهد راه اندازی واحد سیاری هستیم که در کل استان‌ها بی نظیر است و در این مدت رکوردهای خوبی به جاگذاشته شده از پوشش زنده انتخابات از ۱۲۷ نقطه استان و پخش زنده مراسم محرم از ۷۰ نقطه استان که در نوع خود بی نظیر است.

در ادامه این مراسم از طریق ارتباط مجازی کار ساخت سریال روز خون در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) آغاز شد و حکم خادمی حرم امام رضا (ع)  به مدیران قدیم و جدید اهدا شد، در پایان امیر رئوف مدیر کل جدید صدا وسیما مرکز فارس معرفی و از فعالیت‌های پهلوانیان مدیر پیشین این مرکز هم تقدیر به عمل آمد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true