×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
تکمیل باغ موزه ملی مشاهیر و توسعه آرامگاه حافظیه مطالبه مردم شیراز از رییس جمهور باشد/ساماندهی اتباع بیگانه باید در دستور کار دولت قرار گیرد

جلال الدین عرفانی-فارس آگاه ، تکمیل باغ موزه ملی مشاهیر و توسعه آرامگاه حافظیه، باید به عنوان یکی از مطالبات مردم شیراز در سفر قریب الوقوع ریس جمهور مطرح شود.رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز در حاشیه جلسه صحن علنی شورای شهر این هفته، در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، گفت: معتقدیم تکمیل باغ  موزه ملی مشاهیر و مخازن مربوطه با تخصیص اعتبار یک بودجه مناسب، در این دولت به اتمام برسد.

رضا محمدیان، اضافه کرد: در همه  دولتها چه در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد و چه در دوره روحانی همه برای سخنرانی یادروز حافظ به شیراز آمدند که امروز نوبت آیت ا… رئیسی  است که برای یادروز حافظ به شیراز می آیند، چرا که حافظ یکی از شعرای فاخر ملی و بین المللی است که در زمان خود، اشعار آن ترجمه شده و بسیاری در جهان، شهرت شیراز را به حافظ می شناسند.

وی، تصریح کرد: اما متاسفانه به رغم این رفت و آمدها، سالهاست طرح‌ توسعه آرامگاه حافظ و احداث باغ موزه مشاهیر که جزو آرزوهای شهر شیراز است، بر زمین و بلاتکلیف مانده است.

محمدیان، گفت: با توجه به این موضوع، از مسئولین استانی میخواهم تا یکی از مطالبات طرح شده در محضر ریاست جمهوری، تکمیل طرح توسعه آرامگاه حافظیه و باغ موزه ملی مشاهیر و مخازن مربوطه با تخصیص یک بودجه مناسب باشد و این پروژه ها، در این دولت به اتمام برسند.

عضو شورای شهر شیراز، ادامه داد: با توجه به سفر رئیس جمهور به نیویورک و برگشت الواح هخامنشی و از آنجا که این آثار، متعلق به خطه فارس است، امیدواریم شاهد باشیم تا این آثار در این موزه، به نمایش گذاشته شود تا با این کار، گردشگرانی که به شهر شیراز سفر می کنند، بتوانند از این الواح دیدن کنند.

وی، تصریح کرد: مردم شهر در دوره های مختلف گذشته، متاسفانه آن چنان که باید بهره ای از درآمدهای نفتی کشور و سهم مناسبی نداشتند که باید در این سفر، به نوعی عمل شود که مردم فارس نیز از این ظرفیت، بهره مند شوند.

محمدیان، گفت: شهر شیراز در جنوب کشور، شهر بسیار مهمی است و به عنوان پایتخت فرهنگی و تجاری جنوب کشور، در شاهراه اتصال جنوب و مرکز کشور قرار دارد و در حوزه های مختلف تجاری، فرهنگی، هنری، علمی و مهندسی، دارای زیر ساخت مناسب و افراد با دانش بالایی است.

وی، با اشاره به تعداد کم پروژه های ملی در شهر شیراز، طی این سالها، گفت: این در حالی است که پروژه هایی مانند ورزشگاه شش هزار نفری و ورزشگاه پارس، سد تنگ سرخ، رودخانه خشک، خطوط مترو و برخی پروژه های دیگر نیز که قبلا به عنوان پروژه ملی، مطرح بودند، آن چنان که باید  پیشرفت نداشته و به آنها توجهی نشده است و این نیازمند نگاه مضاعف حمایتی دولت است.

وی، از طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع)، خطوط ریلی و تعویض و بازسازی ناوگان تاکسی و اتوبوسرانی به عنوان دیگر پروژه های ملی یاد کرد که نیازمند توجه دولت است و گفت: شیراز شهری است که به عنوان قطب درمانی استان های همجوار، خود را در حوزه دانشگاهی پوشش می دهد، لذا باید فراتر از بودجه میدانی شهر شیراز به آن نگاه کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، گفت: طی چند سال اخیر، بودجه های ملی که در شأن شهر شیراز باشد، نداشتم یا محقق نشده است، اما انتظار می رود با توجه به اینکه شیراز یک شهر فرا منطقه ای و ‌ یک مادر شهر در جنوب کشور است، دولت سیزدهم توجه بیشتری به آن داشته باشد.

محمدیان، گذری هم به وضعیت سینماهای شهر شیراز زد و گفت: در حال حاضر  بیش از ۳ سینما قدیمی در اختیار و مالکیت حوزه هنری استان است که اگر دولت، بودجه مناسب به حوزه هنری، اختصاص بدهد شرایط پیش رو، بهتر خواهد بود.

وی، در خصوص مشکل حضور انبوه  اتباع بیگانه نیز گفت: موضوع اتباع بیگانه در ابعاد مختلف، تاثیر گذاشته است. این در حالی است که این موضوع در سایر کشورهای دنیا مشهود است.

محمدیان، ادامه داد: اتباع باید ساماندهی شوند و نباید اتباع غیر مجاز بتوانند به راحتی در شهر تردد کنند و از امکانات شهر، استفاده کنند، ما این گلایه را مطرح کردیم که بدون توجه از یارانه هایی که توسط شهرداری به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی میشود، برای این افراد هزینه نشود.

وی، افزود: البته این تنها یک مورد در این زمینه بود و در سایر موارد همچون استفاده از یارانه نان، خدمات تحصیلی، بهداشتی، آموزشی نیز مشهود است و دولت باید اهتمام ویژه ای برای ساماندهی اتباع، داشته باشد.

عضو شورای شهر شیراز، گفت: حجم جنگ زدگی و فشارهای موجود در کشور افغانستان، باعث شده است تا آنها به سوی سایر کشورهای همسایه پناه بیاورند و برخی برای ارتزاق آمده اند، اما در این میان، عده ای هم با سوء استفاده وارد کشور شده اند و اگر کشور، ساماندهی اتباع را مد نظر قرار ندهد، در زمینه های مختلف با معضل، مواجه خواهیم شد.

محمدیان، اضافه کرد: در بافت تاریخی و فرهنگی به دلیل عدم توجه مناسب به این بافت، برخی از منازل تبدیل به محل خوابگاه اتباع بیگانه و جمع آوری ضایعات شده اند که این موضوع، آسیب های اجتماعی مختلف دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر شیراز، گفت: این در حالی است که در وقوع حادثه دوم تروریستی شاهچراغ (ع)، متهم اصلی در یکی از همین منازل بافت تاریخی، سکونت داشت. لذا ممنوعیت سکونت اتباع بیگانه در این محور، تدبیر مناسبی است و این مصوبه خوبی بود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true