×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
جدیدترین اقدامان درباره حقابه کشاورزی از سد درودزن

جدیدترین اقدامان درباره حقابه کشاورزی از سد درودزن، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از رهاسازی ۴۵۰ میلیون متر مکعب حقابه کشاورزی از سد درودزن خبر داد.

به گزارش فارس آگاه،  محمود رضایی کوچی در خصوص این خبر بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۵۰ میلیون متر مکعب آب برای بهره‌برداری کشاورزی و همچنین حقابه محیط زیست از سد درود زن رها شده است.

کوچی افزود: این میزان آب که برای سه شهرستان مرودشت، خرامه و زرقان رها شده در مقایسه با سال‌های قبل عدد بسیار قابل توجهی است.

وی عنوان کرد: رهاسازی آب برای شهرستان‌های زرقان و خرامه بر بستر رودخانه کُر انجام شد اما عملیات انتقال آب به اراضی شهرستان مرودشت که از طریق کانال احداثی که به دلیل عمر طولانی دچار فرسودگی شده با مشکل همراه بود که با اصلاح کانال ظرف یک هفته، عملیات انتقال آب از سر گرفته شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: هم اینک آب سد درود زن در حال انتقال به اراضی مرودشت و زرقان است که این آخرین مرتبه رهاسازی آب این سد در سال جاری خواهد بود.

رضایی ادامه داد: انتظار است که چون افزون بر ۱۰۰ هزار هکتار زمین در پایین دست سد درود زن به زیر کشت رفته، با توجه به رهاسازی آب، امسال شاهد برداشت میزان قابل توجهی از غلات تولیدی توسط این سه شهرستان باشیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true