×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۴  
true
true
جدیدترین جزئیات واریز اعتبار و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در فارس

به گزارش فارس آگاه، سعید بیاری امروز، ۱۸ اسفند در نشست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در باره جزئیات طرح کالابرگ الکترونیکی ویژه ماه رمضان امسال گفت: هیات وزیران ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۳ به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه و با توجه به موافقت مقام معظم رهبری جهت برداشت مبلغ یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور حمایت از اقشار کم درآمد و خانوارها مصوب کرد که طرح کالابرگ الکترونیکی در دو مرحله (یک مرحله  قبل از ماه مبارک رمضان و یک مرحله بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۴) پرداخت شود.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته به منظور پیشگیری از ایجاد صف و ازدحام جمعیت به نحوه واریز اعتبار کالابرگ برای مشمولین دریافت این طرح، در مرحله اول اعتبار به حساب مددجویان مشمول تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره ) و سازمان بهزیستی  واریز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در مرحله دوم نیز اعتبار اجرای این طرح به حساب سرپرستان خانواری که در دهک درآمدی یک الی سه قرار دارند و یا یارانه آنها ۴۰۰ هزارتومان بوده واریز شده است.

بیاری اضافه کرد: در مرحله سوم نیز اعتبار یاد شده به حساب سرپرستان خانواری که در دهک‌های چهارم الی هفتم  قرار دارند و یا به عبارتی یارانه ۳۰۰ هزار تومان دریافت می کنند از ۲۳ اسفند تا پایان سال واریز خواهد شد.

وی بیان کرد: بیش از ۴ هزار فروشگاه و ۹ هزار پایانه فروشگاهی در سطح استان فارس به شبکه ملی اعتبار و طرح کالابرگ الکترونیکی متصل هستند.

بیاری در ادامه با بیان اینکه مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیکی و یژه ماه مبارک رمضان در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه‌بگیر دهک‌های اول تا هفتم اجرا شده است، افزود: دراین طرح ۱۱ قلم کالای اساسی باهدف اولویتهای تامین اقلام غذایی به منظور تخصیص کالابرگ الکترونیکی توسط دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی که در تیر ۱۴۰۱ تهیه شده است توزیع خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: در این دوره میزان اعتبار تخصیص یافته به ازای هر فرد یارانه بگیر در دهک‌های درآمدی اول تا سوم ۵۰۰ هزار تومان و به ازای هر فرد یارانه بگیر در دهک‌های درآمدی چهارم تا هفتم ۳۵۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه همه مشمولین می‌توانند با در نظر گرفتن سقف اعتبار تخصیص به خانوار از فروشگاه‌های عضو طرح اقدام به خرید کنند، اظهار کرد: این اعتبار غیر از اعتبار تخصیص یافته یارانه ماهیانه است و از یارانه افراد کم نخواهد شد.

بیاری اضافه کرد: تفاوت این مرحله از طرح با دوره قبل (مرحله فجرانه ) این است که  متقاضیان هیچ وجهی بابت خرید کالاپرداخت نمی‌کنند و به منظور حفظ حق آزادی در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با برندهای مختلف میسر شده به گونه‌ای که ما به التفاوت احتمالی میان قیمت کالاهای انتخابی با قیمت کالاهای مرجع توسط مردم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این امکان نیز فراهم است که مردم براساس نیاز خانوار مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید کنند، گفت: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس تصریح کرد: متقاضیان استفاده از کالابرگ الکترونیکی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (فروشگاه خُرد عضو طرح و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق ‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند، افزود: برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir  مراجعه و همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

بیاری با تصریح اینکه برای انجام هر تراکنش، حداقل ۵۰۰۰ تومان از سوی خریدار باید پرداخت شود تا حداقل مبلغ تراکنش رعایت شده و احراز هویت نیز صورت گیرد که این مبلغ از سر جمع فاکتور خرید کسر خواهد شد، گفت: مشارکت در این طرح و استفاده از این اعتبار کاملاً اختیاری است.

وی، استفاده از اعتبار از طریق تمامی کارت‌های بانکی که به نام سرپرست خانوار است را امکان‌پذیر دانست و افزود: در مورد کالاهای مشمول طرح نیز الزامی به خرید از یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام‌ شده و از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح در ۲ دوره ۶۰ روزه خواهد بود، اظهار کرد: در پایان دوره اول، اعتبارات مصرف ‌نشده خانوارها ذخیره خواهد شد و در صورت مصرف نشدن اعتبار خانوار تا ۶۰ روز پس از شروع دوره دوم طرح، این اعتبار حذف خواهد شد.

وی، مبنای دهک‌بندی فعلی یارانه پرداختی بهمن ماه امسال اعلام و تصریح کرد: مشمولین دهک‌های ۸ و ۹ و ۱۰ که مشمول این مرحله از دریافت کالابرگ نشده‌اند، می‌توانند اعتراض خود را در سامانه حمایت معیشتی به نشانی hemayat.mcls.gov.ir ثبت کرده و یا با شماره ۰۲۱۶۳۶۹ تماس حاصل کنند.

بیاری با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم  از طریق ستاد کالابرگ الکترونیکی در استان و شهرستان‌های فارس انجام شده از  فرمانداران و بخشداران سراسر استان درخواست کرد که براجرای طرح خصوصا در نقاط کمتر برخوردار ازجمله روستاها و مناطق عشایر نشین نظارت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد:  دراین طرح غیر از فروشگاهای ذکرشده طرف قرارداد تعاونی‌های مصرف فعال شهری و روستایی نیز مشارکت دارند و سایر متقاضیان که قصد دارند در این طرح مشارکت کنند نیز از طریق برنامه کاربردی شما ( شبکه ملی اعتبار) در سامانه ثبت‌نام کرده تا بعد از بررسی اطلاعات توسط شرکت مجری طرح کالابرگ نسبت به اتصال پذیرنده دراین طرح اقدام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در پایان تاکید کرد: گشت‌های نظارتی از ابتدای اجرای طرح تا پایان آن با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد نظارت و رصد کاملی بر اجرای این طرح دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true