×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جزئیات جالبی درباره پرتاب نخستین ماهواره سنگال/ پرتاب ۵۲ ماهواره از قاره آفریقا تا سال ۲۰۲۲

جزئیات جالبی درباره پرتاب نخستین ماهواره سنگال/ پرتاب ۵۲ ماهواره از قاره آفریقا تا سال ۲۰۲۲، سنگال با پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره خود از کالیفرنیا یک نقطه عطف تاریخی را برای خود و قاره آفریقا رقم زد.

 

به گزارش فارس آگاه به نقل از تجارت ۱۰۰، دیلی نیوز اعلام کرد،کشور آفریقایی سنگال با پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره خود از کالیفرنیا یک نقطه عطف تاریخی را رقم زد.

به این ترتیبت اکنون سنگال به یکی از ۱۲ کشور آفریقایی تبدیل شده که ماهواره‌های نظارتی و مخابراتی خود را در فضا دارند.

باسیرو دیومای فایه، رئیس‌جمهور این کشور  در شبکه ایکس در این باره نوشت: این اقدام گامی بزرگ به سوی «حاکمیت فناوری» سنگال است. مایلم از همه کسانی که این پروژه را ممکن کردند، تشکر و قدردانی خود را اعلام کنم.

وی همچنین در ادامه آورده است که مایلم از همه کسانی که این پروژه را ممکن کردند، تشکر و قدردانی خود را اعلام کنم.

در این حصوص همچنین مارام کایره مدیر صنایع فضایی سنگال عنوان کرده است که سنگال، این پرتاب را گامی مهم و یک روز تاریخی در پیشرفت و عزم برای تبدیل شدن به یک کشور دارای فن آوری فضایی می‌داند.

وی این توضیح را نیز داده است که ین ماهواره به کمک یک تیم ۱۱۵ نفره از پایگاه وندنبرگ در کالیفرنیا با استفاده از موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به مدار پرتاب شد. این ماهواره برای جمع‌آوری داده‌ها برای سازمان‌های دولتی مختلف سنگال از جمله سازمان‌هایی که با منابع آب، هوانوردی غیرنظامی و هواشناسی سروکار دارند، استفاده خواهد شد.

اشاره به این موضوع ضرورت دارد که براساس گزارش Space Hubs Africa، تا سال ۲۰۲۲ کشور‌های این قاره ۵۲ ماهواره پرتاب کرده اند که بیشتر کشور‌هایی که در این زمینه پیشرو هستند در شمال آفریقا واقع شده اند.

به گزارش تجارت ۱۰۰، اکنون با پرتاب موفقیت آمیز اولین ماهواره سنگال که از آن به شاهکاری جدید برای این کشور یاد شده، چشم انداز‌های جدیدی پیش روی سنگال در حوزه بین المللی قرار گرفته است، ضمن اینکه نام کشور مورد نظر را در فهرست بازیگران اصلی در بخش فضایی آفریقا جای داده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true