×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جست و جوی صلح به زبان ساده در کتابی برای همگان

جست و جوی صلح به زبان ساده در کتابی برای همگان، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه،در دنیای ادبیات و هنر، جوانان شیرازی در خلوت خود بدون هیچ‌گونه انتظار و حمایتی از منادیان فرهنگ و ادب پارسی ‏ در حال خلق فضایی جدید در آثار خودهستند، اما ‏متأسفانه در سایه گمنامی به سر می‌برند. در این راستا، با یکی از این هنرمندان جوان، امیر میرزاده، به گفت‌وگو نشسته‌ایم‎.‎

امیر میرزاده، متولد ۱۳۶۱ شیراز، کتابی با عنوان «جزیره صلح» منتشر کرده است. این کتاب مجموعه‌ای از سخنان بزرگان ‏صلح‌اندیش کشورمان است که گردآوری آن در یک مجموعه حس همدلی و محبت را در جامعه زنده می‌کند. میرزاده در مورد این کتاب می‌گوید: کتاب جزیره صلح ‏در سه اپیزود گردآوری شده که در حال حاضر فقط اپیزود اول به چاپ رسیده است. این کتاب بیان عامیانه و ساده‌ای از اصول پایه ای ‏نگرش به صلح است‎.

به گفته این نویسنده خواننده در این کتاب به این نتیجه می‌رسد که زندگی در کنار یکدیگر زیباست و باید برای امنیت یکدیگر تلاش کنیم.

میرزاده تأکید ‏می‌کند: بیان و حرکت و اندیشه همه صالحان جهان برای تحقق همین امر است که در امور زندگی و رعایت حقوق افراد در ابعاد ‏فردی و خانوادگی و اجتماعی به صلح پایدار برسیم‎.‎‏ همانگونه که در کتاب گفته شده  مهر ،پایه تحمل و اخلاق نیک است. پرورش مهر و محبت تنها با دید بهتر به عناصر خلقت و مهم ‌تر از همه به همنوعان محقق می‌شود.

میرزاده تاکید می کند: امیدوارم با نگارش این کتاب به وسع خویش بتوانم در مسیر صلح قدم مثمر ثمری بردارم.

وی در پاسخ به این سوال که شاعری را از چه سنی آغاز کرده است می گوید: بنده از سن ۱۲ سالگی شعر گفتن را شروع کردم و یکی از روش‌هایم انتخاب کلمات ‏از کتبی مانند کلیله و دمنه بود. و نویسندگی را نیز از ۸ سالگی و به توصیه پدرم آغاز کردم. از آنجا که من از کودکی با کتاب‌های ‏گلستان و حافظ مأنوس شدم و در خانه پدری مجالس حافظ خوانی جمع‌های ادبی نیز برگزار می‌شد این ‏خود عاملی برای سوق دادن من به نوشتن و سرودن شعر بود. ‏

این شاعر که تا کنون چهار کتاب منتشر کرده و در حال نگارش کتابی به نام «ذکر عشق» است که به معارف ‏پیرامون صفات الهی می‌پردازد‎.‎در خصوص کتاب ذکر عشق بیان می کند: ذکر عشق معارف تفسیری در صفات الهی ذکر لا اله الا الله می پردازد که امیدوارم به زودی انجام شود، هرچند به برنامه ریزی ارائه عمومی امیدوار نیستم ،اما تلاشم را در نگارش معارف، پیرو تفکر اخلاقمند و  راهنمای سلوک ادامه می‌دهم.

‎*‎درخواست از متولیان فرهنگی

در پایان، میرزاده از متولیان فرهنگی و ادبی استان درخواست می‌کند که حمایت بیشتری از نویسندگان و هنرمندان جوان داشته ‏باشند واظهار می دارد: علیرغم اهمیت بسیار زیاد ادبیات خصوصا ادبیات‏ دینی و اخلاقی ‏ در کشور ما و توجه مسئولین ذی ربط به توسعه این نوع از ادبیات، اما اولویت‌بندی وحمایت و ارزش‌گذاری هنوز جای کار دارد و برای سوق دادن همه نویسندگانی که در مسیر بیان داستان و دیگر گونه‌های ادبی دست به قلم می‌شوند، در نظر داشتن نکات پایه اخلاقی مهم است.

وی افزود: در بعد مالی نیز توجه به آرامش نویسندگان مثمر ثمر در بعد اخلاق که از اصلی‌ترین نکات شروع به نویسندگی مؤثر است، باید مهم‌ترین موضوع کارگروه فرهنگ و هنر تصمیم گیری در خصوص ابعاد مالی باشد. همچنین حمایت‌ها و اختصاص زمان بیشتر در بعد رسانه نیز ضروری به نظر ‏می‌رسد‎‎.

تحریریه صفحه هنر و ادب روزنامه «شهر مردم» از تمامی هنرمندانی که در حوزه ادبیات کودک، ‏جوانان و بزرگسال دستی بر ‏قلم دارند، برای چاپ اثرشان دعوت به عمل می‌آورد‎.‎

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true