×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
جنایت دوباره داعش در حرم شاهچراغ(ع)

جنایت دوباره داعش در حرم شاهچراغ(ع) ، به گزارش عباس امیری خبرنگار  فارس آگاه ، در کمتر از یک سال از حادثه خونین تروریستی داعش در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) بار دیگر این حرم مطهر توسط تروریست ها مورد حمله قرار گرفت که در پی آن یکی از هموطنان شهید و ۷ نفر دیگر مصدوم شدند.تروریست مسلح از درب باب‌المهدی حرم حضرت شاه چراغ(ع) قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می شود.محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار کرد: یک تروریست با اسلحه وارد شده و به سوی دو نفر از خدام حرم و ۴ تا ۶ زوار تیراندازی می‌کند که یک نفر به شهادت رسید.

*دستور رئیس جمهور برای شناسایی سریع همه عوامل دخیل در جنایت

در پی این حمله تروریستی، رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با وزیر کشور و استاندار فارس بر بکارگیری همه امکانات درمانی برای مداوای مجروحان و همچنین شناسایی و تعقیب همه عوامل این جنایت تأکید کرد.

رئیسی به وزیر کشور مأموریت داد ابعاد امنیتی این موضوع را با قاطعیت و فوریت بررسی و نتیجه را گزارش کند.رئیس‌جمهور بر ضرورت شناسایی و مجازات همه عوامل دخیل در این جنایت نیز تأکید کرد‌.رئیسی همچنین با تسلیت به بازماندگان خانواده شهید این حادثه تروریستی، از استاندار فارس خواست از بکارگیری همه امکانات درمانی لازم برای مداوای مجروحان اطمینان حاصل کند.

*دستور وزیر کشور به استاندار فارس درپی حمله تروریستی‌

وزیر کشور در تماس با استاندار فارس، دستور فوری جهت بررسی فوری ابعاد این حادثه تروریستی را صادر و به محمدهادی ایمانیه ابلاغ کرد.احمد وحیدی تاکید کرد: تدابیر لازم برای حفظ آرامش اجتماعی و همچنین پیگرد عوامل عملیات تروریستی انجام شده بعمل آورند و رسیدگی به وضعیت مصدومان این حادثه را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

*دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مجروحان حادثه تروریستی شیراز

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت نیز در پی وقوع این حادثه در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وی خواست تارسیدگی فوری به مصدومان این حادثه تروریستی را دنبال کند.

*از شهدا و مجروحان این حادثه ۲ خانم و ۷ نفر آقا بودند

اسماعیل قزلسفلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در گفتگو با رسانه ها گفت: از شهدا و مجروحان این حادثه ۲ نفر خانم و ۷ نفر آقا بودند.

*عامل تروریستی یک اسلحه جنگی با هشت خشاب در اختیار داشته است

فرمانده سپاه فجر استان فارس در گفتگو با رسانه ها عنوان کرد: تروریست مسلح به اسلحه جنگی با هشت خشاب اضافی(۲۴۰ تیر) از بیرون محوطه حرم شروع به تیراندازی می‌کند.به گفته یدا… بوعلی تروریست ۴ نیروی حفاظت را مورد هدف قرار می دهد و پس از ورود توسط لایه دوم امنیتی مورد تعقیب قرار می گیرد و دستگیر می شوند. وی تاکید کرد: این عملیات شبیه حمله گذشته به حرم مطهر برنامه ریزی و اجرا شده بود.

*شهید این حنایت خادم حرم بود

به نقل از یک منبع آگاه  شهید حادثۀ تروریستی شاهچراغ(ع) از خادمان حرم بوده که بر اثر اصابت تیر به کتفش به شهادت رسید.

* اعلام جزئیات کامل این حادثه تروریستی پس از تحقیقات

حجت الاسلام سید کاظم موسوی مدیر کل دادگستری استان فارس نیز گفت: فرد ضارب به محض ورود مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده و در اختیار نیروهای امنیتی است.

وی بیان کرد: جزئیات کامل این حادثه تروریستی پس از تحقیقات اعلام می شود.

*داعش مسئولیت حمله تروریستی را بر عهده گرفت

مشرق به نقل از بی‌بی‌سی اعلام کرد: داعش مسئولیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ(ع) را برعهده گرفت.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس نیز در گفتگو با شبکه فارس این موضوع را تایید کرد.

 

 

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true