×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
جهاد خدمت رسانی در مسیر توسعه سبز شهر

جهاد خدمت رسانی در مسیر توسعه سبز شهر، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، یکصد و شصت و هفتمین جلسه  کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز، در حالی برگزار شد که این بار مرکز تحقیق و تولید گل و گیاه شمال غرب شیراز، میزبان این جلسه بود و البته یکی از دستورات این جلسه، تسریع تکمیل این پروژه، به عنوان مرکز تولید و تحقیق گل و گیاه شمال غرب شهرداری شیراز در این محل بود تا نه تنها دیگر نیازی به تامین گل و گیاه مورد نیاز شهر، از استان های دیگر نباشد، بلکه خود به مرکزی برای صدور گل و گیاه بدل شود.

☆اجرای ۱۵ کلان پروژه شاخص خدماتی در دستور کار امسال مدیریت شهری شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای ششم، در این نشست که با محوریت بررسی موضوع سرمایه گذاری درباره این مرکز بود، گفت: در همین راستا، تعداد  ۱۵ کلان پروژه شاخص خدماتی که مرتبط با افزایش و ارتقاء خدمات شهرداری و ارتزاق و معیشت مردم است، در کمیسیون تعریف شده است.

مسعود زارعی، تصریح کرد: سیاست گذاری شورای ششم و کمیسیون این است که این تعداد پروژه، در بازه زمانی مشخص به سرانجام برسد و شهروندان، از بهره برداری و افتتاح این پروژه  استفاده نمایند.

وی، افزود: یکی از تاکیدات شورای ششم و کمیسیون این است که این پروژه، حدالمقدور در پایان عمر این شورا به نتیجه برسند.

زارعی، با بیان اینکه یکی از پروژه های شاخص ۱۵ گانه، توجه به سرانه فضای سبز و نظارت مردم، برای کنترل فضای سبز است، اضافه کرد: با کنترل و دسترسی هوشمند سرانه فضای سبز توسط مردم، می توانیم شاهد حفظ و توسعه روند رو به رشد فضای سبز باشیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر، گفت: تاکنون در دو منطقه، موضوع دسترسی و کنترل مردمی بر فضای سبز، اجرا شده است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال، نرم افزاری برای کنترل مردمی سرانه فضای سبز اعلام خواهد شد.

زارعی، اضافه کرد: با کنترل هوشمند فضای سبز، وضعیت درختان شناسنامه دار و کنترل دار می شوند و شاهد توسعه فضای سبز در سطح مناطق، بر اساس پارامترهای تعریف شده خواهیم بود.

عضو شورای شهر شیراز، گریزی هم به موضوع تفکیک سازمان سیما و منظر، از فضای سبز زد و گفت: به دلیل حجم اقدامات این حوزه در شهرداری ها، در برخی از کلان شهرها، سازمان سیما و منظر از یکدیگر مجزا باشند تا با تامین نیروی انسانی بیشتر، بتوانند به سیمای شهر و فضای سبز آن، توجه متمرکزی صورتی بگیرد.

وی، با اشاره به انتخاب عنوان سبزبان، برای کارگران فضای سبز شهرداری و نگاه ویژه شورا به این قشر زحمتکش، گفت: نگاه مدیریت شهری، در کنار پاکبان ها در نظافت شهر، به سبزبان ها در توسعه و حفظ و حراست از فضای سبز است.

زارعی، در ادامه از ساماندهی بازارچه ها، به عنوان یک کار ارزشمند، توسط سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری، یاد کرد و گفت: در بررسی مجدد لایحه، آیین نامه ایجاد بازارهای محلی با طراحی سنتی اسلامی است، شاهد روند بسیار خوبی در بخش اقدامات و طراحی هستیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، درباره موضوع استفاده از توان سرمایه گذاران، برای احداث مرکز تحقیق و تولید گل و گیاه، گفت: درباره استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری، باید موارد به گونه ای دنبال شود که در کنار حمایت از بخش خصوصی، در پوشش فضای بصری شهر، از تولیدات گل و گیاه متناسب، مورد نیاز و با کیفیت گل، بهره ببریم و برای تحقق این موضوع، باید سرمایه گذاری برای شهرداری و سرمایه گذار سود ده باشد.

زارعی، از اختصاص یک فرصت دو هفته ای، با محوریت رئیس سازمان خدمات شهری و شهردار شیراز، برای بحث های کارشناسی فی مابین سرمایه گذار و شهرداری، در خصوص موضوع تولید گل و گیاه گویم خبر داد و گفت: در این فرصت پیش بینی شده، باید در کنار پاسخگویی به دغدغه های سرمایه گذار و  نیازهای فضای سبز شهری، نتیجه کار مشخص گردد.

☆نباید بگذاریم خاک مورد نیاز فضای سبز از بین برود

نایب رئیس شورای شهر شیراز نیز در این جلسه، گفت: ما اینجا نمی خواهیم پارک بسازیم که نیاز باشد، کانیوا گذاری، آسفالت و فضاسازی خاص انجام دهیم بلکه هدف از اجرای این پروژه، تبدیل آن به مرکز تحقیق گل و گیاه است که حتی این آسفالت هم مسئله دارد.

محمدتقی تذروی، با اشاره به سه عنصر اساسی مورد نیاز فضای سبز، یعنی خاک، آب و هوا، افزود: در این مسیر، باید مراقب باشیم، خاک از بین نرود، باید بگذاریم دانشجویان برای تحقیقات، وارد اینجا شوند و همه از این فضاها بهره ببرند و اینجا باید حفظ شود و دقت نظر داشته باشید.

☆ پهن بودن فرش قرمز جلوی پای سرمایه گذاران حوزه فضای سبز

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان دیگر سخنران این جلسه، خواستار گستراندن فرش قرمز برای سرمایه گذاران حوزه فضای سبز شد و از اقدامات راهبردی، برای توسعه و نگهداری از ریه های شهر خبر داد.

افسانه خواست خدایی، با تقدیر از عملکرد مجموعه سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، گفت: طی یک سال و نیم گذشته، اقدامات بسیاری مطلوبی در این سازمان، با مدیریت دکتر کشتکار، انجام شده که دستاوردهای بزرگی را برای کلانشهر شیراز، به همراه داشته است.

وی، با اشاره به گستره وسیع فعالیت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، تصریح کرد: برای موفقیت در زمینه توسعه و نگهداری از فضای سبز بر اساس قانون، به هم افزایی همه دستگاه ها نیاز مبرمی داریم.

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، افزود: سرمایه گذاری در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری، قابل قیاس با سایر پروژه های سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز نیست و باید با دیدگاه متفاوتی، به افرادی که علاقمند به مشارکت و فعالیت در این عرصه هستند، داد که وارد مذاکره و توافق شوند و باید ازسختگیری های متداول پرهیز کرد.

وی، با انتقاد از عدم حصول نتیجه مذاکره با سرمایه گذاران حوزه فضای سبز طی دو سال اخیر، گفت: در زمینه گسترش فضای سبز، باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران گستراند تا خدمات گرانبهایی را به شهر و شهروندان ارایه دهند.

عضو شورای شهر شیراز، خواستار بازنگری در سیاست های جذب سرمایه گذار، به منظور شکوفایی استعدادهای باغ گل و گیاه شهرداری شیراز در گویم شد و اظهار داشت: مرکز تولید و تحقیق گل و گیاه در شمال غرب شیراز، دارای استعدادهای بالقوه ای در راستای ارایه خدمت به شهر و شهروندان است که با حضور سرمایه گذاران، می توان از این پتانسیل ارزشمند بهره مند شد.

خواست خدایی، افزود: ظرفیت های مرکز تولید و تحقیق گل و گیاه، در شمال غرب شیراز برای سالیان متمادی، به حال خود رها شده بود و طی ماه های اخیر، با نگاه ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، احیا شده و هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

خواست خدایی، خواستار شنیدن سخنان سرمایه گذاران شد و گفت: شهرداری شیراز، در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز شهری، تنهاست در حالی که بر اساس قانون، دستگاه های متعددی، نظیر وزارت نیرو، منابع طبیعی و غیره، در این زمینه مسئولیت هایی بر عهده دارند که متاسفانه عملکرد مطلوبی بر جای نگذاشتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، تصریح کرد: اعتبارات مالی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، نسبت به بسیاری از کلانشهرها ناچیز است و با تلاش های خستگی ناپذیر و جهادی، به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

وی، خواستار مطالبه گری رسانه ها از سایر دستگاه ها، به منظور انجام مسئولیت در حوزه فضای سبز شد و اظهار داشت: بر اساس قانون، ترویج شیوه های نوین آبیاری، باید با همکاری دستگاه هایی نظیر وزارت نیرو اجرایی شود.

خواست خدایی، ادامه داد: طی سه سال اخیر، شورای اسلامی شهر شیراز، کمیته ویژه فضای سبز و سیما و منظر شهری، فعالیت های زیادی را در دستور کار قرار داده که عملکرد آن، روند صعودی داشته است.

وی، تصریح کرد: مصوبه یکپارچه سازی مدیریت واحد بر فضای سبز شورای اسلامی شهر شیراز، هنوز وارد فاز اجرایی نشده است؛ در حالی که می توانست کمک های شایانی را در راستای حفظ هویت سبز شیراز انجام دهد. خواست خدایی، گفت: در همین راستا، از شهردار سختکوش کلانشهر شیراز و معاونت خدمات شهری، درخواست داریم تا پیگیری این مصوبه را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: طرح جامع تفضیلی فضای سبز شیراز، به همت مدیریت شهری، در حال اجرا است و تلاش های قابل توجهی در راستای ممیزی هوشمندسازی سرانه فضای سبز، انجام شده است. در همین زمینه، اطلاعات مناطق ۴ و ۸ شهرداری شیراز، بارگذاری شده و دیتاهای سایر مناطق نیز در حال آماده سازی و انعقاد قرارداد ممیزی است.

خواست خدایی، اضافه کرد : موضوع اقتصادی کردن باغات عمومی و بوستان ها در شهرداری شیراز، سیاستگذاری شده و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، در حال فعالیت در این زمینه است تا با جذب سرمایه گذار، مقدمات فعال سازی آنها را فراهم آورد.

عضو شورای شهر شیراز، در خصوص تفکیک سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، به دو سازمان مستقل، گفت: طرح اولیه این موضوع، در شورای اسلامی شهر مطرح شد و در مرحله تحقیق و مطالعه قرار دارد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز، در ادامه با تشریح برخی از فعالیت های سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز، اضافه کرد: گسترش فضای سبز در مدارس، بذرپاشی در ارتفاعات، پویش کاشت یکصدهزار نهال نارنج، نورپردازی های شهری، نصب المان، زیباسبزی مناظر شهری با مشارکت شهروندان، کاشت ۳۸۵هزار اصله درخت در کمربندی و سطح شهر، الگوسازی کاشت درخت در سطح شهر به صورت ویژه، در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته که به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز انجام می شود.

نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری، افزود: المان های نوری و نورپردازی، علاوه بر زیباسازی و ترویج نشاط شهروندی، نقش ارزنده ای در تقویت چشم انداز شب شیراز دارند.

خواست خدایی، از زیباسازی شب های شیراز با لوسترهای شهری، خبر داد و افزود: این پروژه، در دو فاز اجرایی می شود که مرحله اول آن، در بلوارهای امام رضا(ع)، آزادی، مدرس و امیرکبیر به بهره بردرای رسید و در فاز دوم، بلوارهای قدس، رحمت و خلیج فارس در دستور کار قرار دارد.

☆ساماندهی دست فروشان، بارفروشان و اغذیه فروشان در دستور کار مدیریت شهری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در  این جلسه، با اشاره به پروژه های ۱۵ گانه خدمات شهری شیراز، گفت:ساماندهی دست فروشان، بارفروشان و اغذیه فروشان، یکی از این پروژه هایی است که در دستور کار ما قرار دارد و سیاست گذاری و برنامه ریزی در این راستا انجام می شود.

روح الله خوشبخت، اضافه کرد: در این زمینه، مصوبه ای از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل، ابلاغ شده بود و موظف شدیم تا در این رستا، لایحه ای را به شورا ارائه دهیم.

وی، ادامه داد: در همین راستا، حین بررسی لایحه مشخص شد که در آئین نامه ها و دستور  عمل های قبلی، پیش بینی های لازم در این خصوص انجام شده است.

☆سامانه «بوستان» سازمان را متحول خواهد کرد

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست، از ایجاد و راه اندازی سامانه الکترونیکی، به نام بوستان خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز، کاهش مسائل  زیست محیطی و ارتقای کیفی فضای سبز شهری است.

حمید کشتکار، ضمن ارایه گزارشی از مرکز تولید و تحقیق گل و گیاه شهرداری شیراز، گفت: مساحت این مرکز، حدود ۱۵ هکتار است که در یک منطقه خوش آب و هوای شیراز، احداث شده است و قابلیت خوبی در زمینه تولید گل و گیاه دارد.

وی، با بیان اینکه ایجاد و گسترش فضای سبز، موجب بهبود وضعیت زیست محیطی شهرها می‌شود، افزود: راه اندازی این مرکز، با حمایت های اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، به ویژه اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، در حال انجام است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، گفت: در سال گذشته، طرحی را جهت راه اندازی این مرکز، تهیه و به سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز، جهت فراخوان جذب سرمایه گذار ارایه نمودیم تا عملیات راه اندازی این مرکز، با همراهی سرمایه گذار سریع تر انجام شود.

وی، با اشاره به جلسات متعدد با سرمایه گذاران و توافقات صورت گرفته در این حوزه، گفت: در راستای راه اندازی این مرکز، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، منتظر سرمایه گذار نماند و از سال قبل، بستر ایجاد و راه اندازی این مرکز را کلید زد که در این راستا، زیرساخت های فاز اول این مرکز، شامل خاکبرداری، حمل ضایعات، سنگ ریزی، مخلوط ریزی، تک لبه گذاری، کابل کشی و نصب پایه های روشنایی و همچنین شبکه آب را انجام داده است.

کشتکار، افزود: در حال حاضر نیز بخش هایی از طراحی و ایجاد زیرساخت در فاز دوم نیز انجام شده است تا با انتخاب سرمایه گذار، سریع تر به نتیجه برسیم.

کشتکار، گفت: احداث گلخانه بزرگ نیز در طراحی این مرکز پیش بینی ‌شده است تا در این زمینه نیز به خودکفایی برسیم.

☆ ممیزی در حوزه فضای سبز در حال انجام است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، با بیان اینکه ایجاد زیرساخت و طراحی هر کاری، نیاز به مطالعه دارد تا به وضعیت مطلوب دست یابیم، گفت: یکی از شاخصه های توسعه و افزایش فضای سبز، احصای مساحت فعلی فضای سبز شهری است تا برنامه های متناسب با آن را انجام دهیم که در این راستا، انجام ممیزی در حوزه فضای سبز در حال انجام است که این ممیزی مناطق ۴ و هشت، در سال گذشته به اتمام رسید و ممیزی ارتفاعات پیرامونی، شامل گلستان، قندلی، ده شیخ نیز به اتمام رسیده و در فاز دوم نیز ممیزی ارتفاعات کمربند سبز شیراز، شامل کوه نور، دراک، بام شیراز، باباکوهی، انجیره، کیان آباد و معراج، به پایان رسیده است.

کشتکار، با بیان اینکه چهار هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت فضای سبز شهری شهرداری شیراز است، گفت: بیشترین مساحت فضای سبز در ارتفاعات پیرامونی، به مساحت دو هزار و ۶۰۰ هکتار است که حفظ و نگهداری آن، به عهده شهرداری شیراز است.

وی، افزود: عملیات ممیزی فضای سبز، در مناطق ۶ ،۷ ،۹ و ۱۱ در مرحله مناقصه است و بزودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

کشتکار، با اشاره به اینکه ممیزی فضای سبز در مناطق یک، دو، سه و پنج شهرداری شیراز، در حال انجام است، گفت: ممیزی فضای سبز، گامی بزرگ در انجام برنامه ریزی در جهت توسعه و گسترش فضای سبز شهری شیراز است.

وی، در ادامه با بیان اینکه بازنگری طرح جامع و تفصیلی فضای سبز شهری شهرداری شیراز، به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسیده، گفت: بزودی پس از انجام مراحل مناقصه و انتخاب پیمانکار، وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، از راه اندازی سامانه الکترونیک به نام بوستان در سازمان، خبر داد و اظهار داشت: این اقدام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، با تحول بزرگ روبرو خواهد کرد.

وی، با مثبت ارزیابی کردن اجرای این سامانه، گفت: نظارت الکترونیکی به صورت روزانه، یکی از کارکردهای خوب این سامانه، خواهد بود و همچنین صورت وضعیت پیمانکاران که به صورت دستی انجام می شود، به صورت الکترونیکی در این سامانه انجام خواهد شد.

کشتکار، با بیان اینکه عملکرد پیمانکاران، به صورت روزانه در این سامانه ثبت می شود و امکان تغییر نیز نخواهد داشت، افزود: کنترل پرداخت حقوق و مزایای سبزبانان، از طریق همین سامانه امکان پذیر خواهد بود.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، گفت: ایجاد شفافیت و جلوگیری از فساد، از مزایای مهم این سامانه است و  تا سال آینده، تمام قراردادهای حوزه فضای سبز، بر روی این سامانه بارگزاری می شود.

کشتکار، با اشاره به حجم بالای کار در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، افزود: در حال حاضر، ۲۵٠ پروژه در حوزه اداره زیباسازی، در حال اجرا است که برخی از آنان، شامل چندین ریز پروژه نیز می شود.

وی، با اشاره به اینکه این سازمان، از ادغام پنج سازمان مجزا با وظایف گسترده تشکیل شده است، گفت: در حوزه معاونت سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز که وظایف گسترده ای را عهده دار است، حدود ۱۴ نفر نیرو و در حوزه تخصصی، فضای سبز ۶۰ نفر نیرو فعالیت دارند که به جرات می گویم، با این تعداد نیرو و این حجم وظایف، کار بزرگی در حال انجام است، معتقدم که سالم ترین، پرکارترین و تخصصی ترین نیروها در این سازمان، فعالیت دارند که هر کدام به تنهایی گنجی برای شهرداری محسوب می شوند.

وی، در ادامه با اشاره به بازدید هفته گذشته شهردار شهر بندر عباس از فضای سبز شهری شهرداری شیراز، گفت: بر طبق گفته های مسئولین شهرداری بندر عباس، این شهر ۴۸۰ هکتار فضای سبز شهری دارد که هزینه حفظ و نگهداری آن، بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان است، این در حالی است که هزینه حفظ و نگهداری ۴۲۰۰ هکتار فضای سبز شهری شیراز، ۴۸۰ میلیارد تومان است که در مقایسه با شهر بندر عباس، حدود یک و نیم برابر کمتر است.

کشتکار، با اشاره به اینکه هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز شهرهای کرج، تهران، مشهد، چندین برابر هزینه شهر شیراز است، گفت: به جرات می گویم که هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز شهری شهرداری شیراز، در مقایسه با دیگر شهرها در حد رایگان است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، با اشاره به بودجه  ۸۵۰ میلیارد تومانی این سازمان، افزود: درصد کمی از بودجه ۳۱ هزار میلیاردی شهرداری شیراز است که صرف هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز شهری می شود که رقم بسیار ناچیزی است.

☆انتقال شب بازارهای شیراز به محل های جدید

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز نیز در این جلسه، در خصوص طرح نوین ساماندهی دستفروشان، گفت: دستفروشان، به سه دسته تقسیم می شوند، بارفروشان، اغذیه فروشی های سیار و کسانی که در جایی بساط خود را پهن می کنند.

پژمان شفیعی، افزود: در همین راستا، برخی بساطی ها، به ویژه آنهایی که بساط خود را شب ها پهن می کنند، شناسایی شدند و پرونده آنها، با دریافت تعهدنامه و دریافت ضمانت تشکیل شده است.

وی، تشریح کرد: در همین راستا، در مرحله اول، شب بازارهای زند و ارم را جابجا کردیم و انتقال دو شب بازار دیگر در سینما سعدی و عفیف آباد در حال انجام است.

شفیعی، گفت: در کنار اینها در حال برون سپاری و ساماندهی بازارهای هفتگی هستیم و در پی چند مکان ثابت نیز برای دستفروشان هستیم.

وی، اضافه کرد: همچنین به منظور ساماندهی دستفروشان، یک سامانه طراحی شده که کسانی که در حوزه دستفروشی، فعالیت دارند، باید در آن، ثبت نام کنند و بعد از طریق سامانه، زمان و مکانی که آنها می توانند در آن مکان، اقدام به دستفروشی کنند و صنف مورد نظر مشخص می شود ، این موارد، از جمله اقدامات ما و گام هایی است که در زمینه ساماندهی این بخش، صورت گرفته و با این کار مشخص می شود که فعالان این بخش، کجا و در چه زمانی، می توانند دستفروشی کنند که البته به دنبال برون سپاری این پکیج نیز هستیم.

☆سرمایه گذار نیز باید منافع شهر را مد نظر قرار دهد.

رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز هم با بیان اینکه از سرمایه گذار، در حوزه فضای سبز استقبال می کنیم، گفت: به همین منظور در سال گذشته، فرآیند اجرای پروژه سرمایه گذاری به حوزه های مختلف شهرداری، ابلاغ شده است.

هومان معصومی، با تاکید بر این مطلب که بررسی توجیحی صفر تا صد پروژه های سرمایه گذاری، در حوزه های مختلف، صورت می گیرد، ادامه داد: روش ارایه پروژه های سرمایه گذاری، به این صورت است که قبل از اینکه به کارشناسی ارائه داده می شود، در جلسه های مشترکی مدل مالی پروژه ها، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی، همچنین از فراخوان ورود سرمایه گذار به پروژه تحقیق و توسعه مرکز گل و گیاه شمال غرب شیراز در گویم خبر داد، گفت: در این روش، سرمایه گذار نیز باید منافع شهر را مد نظر قرار دهد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true