×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
حجم مفید آب پشت سدهای فارس؛ ۳۹ درصد/ رهاسازی حقابه‌های سد سلمان فارسی و درودزن

حجم مفید آب پشت سدهای فارس؛ ۳۹ درصد/ رهاسازی حقابه‌های سد سلمان فارسی و درودزن، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، میزان حجم مفید آب پشت سدهای استان را تا امروز ۳۹ درصد حجم آنان اعلام کرد.

 

 

به گزارش فارس آگاه، سیاوش بدری، با اعلام این مطلب گفت: استان فارس دارای ۹ سد در حال بهره‌برداری است که مجموع حجم آن‌ها ۲ هزار و ۹۳۶ میلیون متر مکعب است و طبیعتا ۴۴۹ میلیون متر مکعب آن‌ها، حجم مرده یا حجم پایدار است که نمی‌توان از آن برداشت کرد.

وی افزود: تا امروز، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳، مجموع آب پشت سدهای فارس یک هزار و ۱۴۶ میلیون متر مکعب است که اگر بخواهیم حجم مفید را از این حجم کم کنیم، ۶۷۸ میلیون متر مکعب باقی می‌ماند یعنی در حال حاضر حجم کل مفید آب پشت سدهای استان ۳۹ درصد است.

بدری با بیان اینکه سد درودزن بزرگترین و مهم‌ترین سد استان فارس است، افزود: این سد بخشی از آب شرب کلان‌شهر شیراز، مرودشت و روستاهای آن و زرقان و همچنین بخشی از خرامه را تأمین می‌کند که میزان حجم امروز آن ۵۱۶ میلیون متر مکعب است.

وی، میزان حجم مفید این سد را در حال حاضر ۲۸ درصد اعلام کرد و گفت: البته این رقم در این فصل طبیعی است چرا که اکنون در پایان سال آبی قرار داریم و از مهرماه سال آبی جدید شروع خواهد شد و امیدواریم در پاییز و زمستان امسال شاهد بارش‌های خوبی در استان باشیم تا درصد حجم آب سدهای استان بالا رود.

به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در خصوص رهاسازی حقابه‌ها از سدها نیز گفت: رهاسازی حقابه‌ها با توجه به حجم پشت آب سدها انجام می‌شود و زمان خاصی ندارد و در سال جاری بخشی از رهاسازی حقابه‌های سد سلمان فارسی و درودزن را انجام دادیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true