×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
حضور اتباع بیگانه در فارس و شیراز فقط با کفالت یک ایرانی

در صورت تایید شورای تامین انجام می شود: ممنوعیت اسکان و اشتغال اتباع بیگانه در سعدی، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، نشست «روایت پیشرفت» در حالی با حضور استاندار فارس، فرمانداران و اعضای شورای‌اداری استان برگزار شد. که بیشتر به مراسم تحلیف و معرفی استاندار فارس شباهت داشت، نشستی که ابتدای آن به گزارش فعالیت برخی از کارآفرینان، مسولین شرکت‌های دانش بنیان و برخی اشخاص به نام فعالان مطالبه گر آغاز شد و ادامه آن با برخی گزارش‌ها در خصوص خلاصه عملکرد دولت در استان و توصیه های آقای استاندار به مسولین آینده ادامه یافت.

محمد هادی ایمانیه با تقدیر از تعدادی از دستگاه‌هایی که در این مدت در پیشرفت استان سهم بیشتری داشتند گفت: این پیشرفت ها صورت نگرفت مگر با داشتن روحیه جهادی و تقویت این باور در مدیران که می توانند مشکلات مردم را حل کنند که این روحیه بسیار ارزشمند است. مثل همین مشکلات چند وقت اخیر در خصوص کمبود برق و آب که همه مسولین این بخش پای کار آمدند و توانستیم بدون هیچ تنشی این روزهای گرم را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط، بیشتر دانشگاه با حوزه اجرایی استان گفت: ارتباط دانشگاه و محیط اجرای طی،این مدت روندی رو به رشد را طی کرد و که امیدواریم این روند ادامه یابد تا جایی که دیوار بی اعتمادی بخش علمی و اجرایی فرو بریزد.

ایمانیه با اشاره به چند اقدام دولتمردان در استان ادامه داد: ارتباط با جوانان،راه اندازی اتاق فکراستانداری، ایجاد دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه، میزهای خدمت ویژه شرکت های دانش بنیان، ایجاد هر ماه یک میز خدمت برای زیر ۴۰ ساله ها، آبرسانی به بسیاری از روستاها از جمله اقدامات این دوره بود که همه به صورت جهادی پای کار آمدند و کارهای بسیار ارزشمندی انجام شد.

وی با تقدیر از حضور جهادی گروه های مطالبه گر و نیز پرسشگری رسانه ها گفت: این راه را باید ادامه دهید چرا که معتقدیم وجود رسانه مطالبه گر و پرسش گری رسانه یک فرصت برای ما بود نه تهدید، که این باید ادامه یابد.

استاندار فارس با اشاره به رفع برخی مشکلات قدیمی و مزمن شهرک سعدی گفت: معتقدم  مشکلات مزمن شده باید رفع شود و این روحیه گره گشایی باید ادامه یابد، هیچ ‏بن‌بستی در رفع مشکلات وجود ندارد مگر اینکه خود ما مانعی ایجاد کنیم و از حل مشکلات یا فرار کنیم.

وی توصیه‌هایی به مدیران فعلی و آینده برای رفع مشکلات شهرک سعدی داد و به مدیران توصیه کرد:  باید در میدان حاضر شوند و ارتباط نزدیک‌تری با مردم برقرار کنند‎.‎

ایمانیه برای مدیران حال و مدیرانی که با تغییر دولت احتمالا در آینده به جمع مدیران استان می پیوندند نیز چند توصیه داشت و گفت: اولین موضوعی که باید مد نظر قرار گیرد حضور مدیران در میدان است. مدیر نباید فقط در اتاق در بسته کار کند. شاید حضورمدیران و ارتباط آنها از نزدیک با مردم  تنها راه برای مردمی باشد که به دنبال رفع مشکلشان هستند و دیگر راهی برای رفع مشکلشان جز طرح آن با مدیر ارشد آن مجموعه نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اقدامی جز باز کردن گره مشکلات مزمن خشنود کننده نیست، گفت:البته از برخی موارد نیز راضی نیستم از جمله نبود هم افزایی در رفع برخی مشکلات چرا که معتقدم دستگاه ها و ادارات باید برای رفع مشکلات هم افزایی کنند و با برگزاری جلسات جمعی و همفکری کاری کنند که  مشکلات سریع تر رفع شود.

رئیس شورای اداری استان گفت: نکته دیگر توجه به جوانان است باید در حد توان به جوانان میدان بدهید، جوانان ما کم توقع ترین گروه اجتماعی هستند، باید جانشین پروری کنید.

وی برنامه داشتن و اولویت بندی کردن برنامه ها را به عنوان یکی دیگر از اولویت مهم مدیریتی یاد کرد که باید به آن توجه ویژه شود.

استاندار فارس بر مبارزه جدی با فساد تأکید کرده و آن را خط قرمز جامعه اسلامی دانست و ‏گفت: مبارزه با فساد کار بسیار ارزشمندی است، اگر می خواهید اعتماد عمومی ارتقا یابد جدی تر از روز قبل با فساد مبارزه کنید و به آنها رحم نکیند و اگر کسی ادعا کرد زور کسی به من نمی رسد باید گردنش را خرد کرد. در این مسیر مردم باید بدانند شما همراه اینگونه افراد نیستید و کنار مردم و در مقابله با این افراد و جلوگیری از فساد ایستاده اید.

ایمانیه از برپایی میز خدمت با حضور همه مسئولین وفرمانداران با توجه به تحربه مثبت گذشته خبر داد و از بهره برداری آزاد راه شیراز به اصفهان و اجرایی شدن راه آهن شیراز به بوشهر به عنوان سنگین ترین پروژه راه آهن ، اجرای برخی طرح های آب رسانی، مسکن ملی و نیز ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان بیش از سهمیه به عنوان برخی دیگر از اقدامات دولت سیزدهم در فارس یاد کرد و اظهار داشت: در خصوص اتباع بیگانه نیز پیشنهاد  شیراز و فارس، مورد تایید وزارت کشور قرار گرفت و قرار شد دو مورد در این زمینه مد نظر باشد و اول اینکه هر تبعه باید کفیل داشته باشد و یک ایرانی باید کفیل او باشد و نکته دیگر هم این بود که در هیچ شهر و بخشی میزان جمعیت اتباع بیش از ده درصد جمعیت آن محل نباشد یعنی نباید در جایی و مدرسه ای ۵۰ درصد آن افغانی باشند.

وی افزود: در خصوص مشکل حضور اتباع در شهرک سعدی نیز این مورد در شورای تامین بررسی می شود و در صورت تایید اسکان و اشتغال اتباع افغان مانند بافت تاریخی در شهرک سعدی نیز ممنوع خواهد شد.

گفتنی است در پایان این نشست از دو کتاب پیشرفت های استان و ۴۲ ساعت پارسی مربوط به سفر ۴۲ ساعته رئیس جمهور فقید شهید رئیسی به فارس بود نیز رونمایی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true