×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
حضور رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی/ خبر خوش برای سمپادی‎‌ها + تصاویر

حضور رئیس‌جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی، رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی حضور یافت.

به گزارش فارس آگاه، مسعود پزشکیان صبح امروز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه دخترانه دکتر حسن عسکری شیرازی در تهران حضور یافت.

حمایت معاونت علمی از تجهیز کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های مدارس سمپاد

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسین افشین با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در مدرسه علامه حلی ۱۰ طی سخنانی اظهار داشت: زمانیکه مقرر شد همزمان با آغاز بهار دانایی در یکی از مدارس استان تهران حضور پیدا کنیم مدارس سمپاد نخستین اولویت ما بود زیرا مدارس سمپاد از اولویت‌های بنیاد نخبگان است و در ادامه مدرسه‌ای که در هر سه رشته ریاضی، تجربی و انسانی در حال فعالیت است انتخاب ما بود زیرا کشور را مضاف بر صنعت و پزشکی، فارغ التحصیلان رشته انسانی می‌چرخانند.

وی به ضرورت برقراری ارتباطی مؤثر و کارآمد میان مدارس و دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از وظایف معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان کشف استعدادهای برتر و ایجاد ارتباط بین استعدادهای برتر و دانشگاه است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور حضور در میان دانش‌آموزان را فرصتی مغتم دید و از طرح «کارتوشه» رونمایی کرد و گفت: این طرح ترکیبی از تجربه و دانش است؛ دانش‌آموزان سمپادی از نخستین روز ورود به دانشگاه می‌توانند دست به دست شرکت‌های دانش‌بنیان تجربه صنعتی به دست آورند.

وی در ادامه دانش‌آموزان را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: آینده شما از همین امروز شروع خواهد شد.

وی همچنین از حمایت معاونت علمی در راستای تجهیز کتابخانه ها و آزمایشگاه‌های مدارس سمپاد خبر داد و گفت: قول می‌دهم کتابخانه‌ها و آزمایشگاه‌های سمپادی ها جزو مجهزترین‌ها در سطح کشور شود.

افشین گفت: امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور شما دانش‌اموزان عزیز را نخست در دانشگاه سپس در صنعت و پس از آن در حکمرانی کشور ببینیم تا بتوانیم ایرانی آبادتر بسازیم.

در حاشیه این مراسم همچنین از نفرات برتر مدرسه تقدیر شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true