×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
حفظ میراث فرهنگی شهدا در قالب تولید فیلم و برپایی یادواره

حفظ میراث فرهنگی شهدا در قالب تولید فیلم و برپایی یادواره، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه، رییس سازمان حفظ آثار و نشر دفاع مقدس بسیج و سپاه گفت: اتفاقات خوبی در سطح استان فارس رقم خورده و برنامه‌های زیادی عملیاتی شده است و شاهد خروجی خوبی در این زمینه هستیم.

سردار عبدالرضا آزادی در جلسه شورای سیاست‌گذاری دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس اظهار داشت: تشکیل کمیته‌های فعال، برنامه‌های عملیاتی، جمع‌آوری سرگذشت پژوهشی شهدا در قالب  برپایی دومین کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه دیجیتالی شدن تصویر شهدای فارس برای جامعه یک دستاورد است، اظهار کرد: موضوع جریان‌سازی در اقشار مختلف باید در دستور کار قرار بگیرد که افراد غیر از یادواره‌ها و کنگره‌ها ذهنشان درگیر پیام و حماسه شهدا باشد تا بتوانیم از فضاسازی‌ها، فیلم‌ها و غیره خروجی خوبی داشته باشیم و تلاش کنیم پیام به دل جوان و نوجوان منتقل شود.

وی با بیان اینکه فارس یک کار الگویی را در زمینه انتشار کتاب شروع کرده است، گفت: وقتی کتاب‌های خوب انتخاب و منتشر شد باید یک حرکت ترویجی برای انتقال پیام کتاب داشته باشیم تا جوانان با سبک زندگی شهدا انس پیدا کنند و نیز اقشار مختلف درگیر زندگی شهدا شوند.

استاندار فارس در ادامه این نشست در خصوص تأسیس دبیرخانه دائمی برای فعالیت‌های مرتبط با شهدا گفت: استانداری آمادگی خود را جهت تأسیس این دبیرخانه اعلام می‌کند تا با همکاری سایر دستگاه‌ها بعد از پایان کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس این نهاد شروع به فعالیت کند.

محمد هادی ایمانیه با اشاره به اقدامات ابتکاری در زمینه عکس دیجیتال شهدا و کتاب‌های مرتبط با نقش شهرستان‌ها و ادارات در دفاع مقدس در فارس افزود: با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف می‌توان نواقص زیرساخت‌ها و مشکلات قبور شهدا و شهدای گمنام را برطرف کرد.

وی اظهار داشت:  از فرصت باقی‌مانده تا کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس که در آبان‌ماه برگزار می‌شود، جهت درگیر کردن ذهن دانش‌آموزان، دانشجویان، اصناف و هنرمندان با روش‌های مختلف استفاده کرد.

گفتنی است، در این نشست با از مردم شهید پرور استان فارس دعوت شد در مراسم برپایی اجلاسیه ۱۵ هزار شهید استان فارس در پنجشنبه همین هفته در حسینیه عاشقان ثارالله شرکت کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true