×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
حملات شدید ارتش سوریه به تروریست‌ها در ادلب و حلب

حملات شدید ارتش سوریه به تروریست‌ها در ادلب و حلب، ارتش سوریه امروز سه شنبه مواضع تروریست‌ها در استان‌های حلب و ادلب در شمال و شمال غربی این کشور را به شدت هدف قرار داد.

 

 

به گزارش فارس آگاه، رسانه‌های محلی نزدیک به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه اذعان کردند که در پی حملات راکتی و توپخانه‌ای سنگین ارتش سوریه در ریف ادلب و حلب تعدادی از تروریست‌ها زخمی شدند.

به گفته این رسانه ها، نیرو‌های ارتش سوریه با حملات راکتی و توپخانه‌ای مناطق کنصفره، احسم و الباره در جبل الزاویه واقع در جنوب ادلب را هدف قرار دادند.

روز گذشته و امروز سه شنبه نیز جنگنده‌های روسیه مواضع تروریست‌ها در بخش غربی ادلب را هدف قرار دادند.

در ریف غربی حلب نیز نیرو‌های ارتش سوریه مواضع تروریست‌ها در منطقه «الارتاب» را هدف حملات شدید راکتی قرار دادند.

اخیرا نیز منابع خبری از حملات ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی النصره و کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰ عنصر تروریستی خبر داده بودند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشور‌های ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش‌هایی از استان‌های لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می‌شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) است.

به گزارش صدا و سیما، اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد که بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده و تروریست‌ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیرو‌های نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می‌کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true