×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
حمله علیه ۲۰ شعبه بانک حامی مالی اسرائیل در انگلیس

حمله علیه ۲۰ شعبه بانک حامی مالی اسرائیل در انگلیس، بیست شعبه بانک بارکلیز در انگلیس با پاشیدن رنگ سرخ به روی ساختمان و وارد کردن خسارت به آنها هدف حمله قرار گرفتند.

 

به گزارش فارس آگاه، هواداران صلح و حامیان فلسطین در انگلیس بار‌ها با تجمع اعتراضی برایر ساختمان مرکزی و شعب بانک بارکلیز در لندن و برخی دیگر از شهر‌های انگلیس، حمایت مالی این بانک از رژیم اسراییل را محکوم کردند و مسئولان این بانک انگلیسی را شریک جنایات اسراییل در کشتار مردم بی دفاع غزه معرفی کردند.

معترضان از مسئولان این بانک انگلیسی خواستند به حمایت‌های مالی و پشتیبانی‌های خود از رژیم صیهونیستی که در حال نسل کشی فلسطینیان است پایان دهد، اما به گفته آنان این بانک بدون توجه به هشدار‌ها همچنان به ماشین جنگی اسراییل کمک می‌کند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز مدعی است گروه اقدام برای فلسطین که قبلاً کارزار خود را علیه شرکت جنگ افزار سازی البیت اسرائیل در انگلیس متمرکز کرده بود، گفته اعضای آن مسئول این حملاتند و به عنوان بخشی از کارزاری که با هدف آسیب رساندن به ماشین جنگی اسرائیل شکل گرفته است حمله به ۲۰ شعبه بانک بارکلیز را در لندن، بیرمنگهام، بریستول و ادینبورگ سازماندهی کردند.

سخنگوی بانک بارکلیز با بیان اینکه شعب آسیب دیده تعطیل و تا اطلاع بعدی از چرخه خدمات رسانی خارج شده اند و قادر به عرضه خدمات بانکی نیستند گفت: «تصمیم گیری درباره اجرای تحریم تسلیحاتی کشور‌ها با دولت هاست».

وی افزود: بخش دفاعی برای امنیت ملی ما اساسی است و دولت بریتانیا به وضوح گفته است که حمایت از شرکت‌های دفاعی با ملاحظات ESG (محیط زیست، اجتماعی و حکومتی) سازگار است.
پیش‌تر ۱۳۰ نماینده مجلس عوام انگلیس نیز ممنوع شدن ارسال بمب و جنگ افزار به اسراییل را خواستار شدند که دولت انگلیس این درخواست آنان را رد کرد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true