×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۲ دی - ۱۴۰۳  
true
true
داستان زیرگذر گویم به ته رسید، آزادراه به شیراز نرسید!

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس: قطعه ۷آزاد راه شیراز – اصفهان سه ماه نخست سال بعد به پایان می‌رسد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، زمانی که سال ۱۳۸۹ کلنگ نخستین آزادراه استان فارس و بزرگترین آزادراه کشور به زمین زده شده هیچکس فکر نمی‌کرد که آزاد راه شیراز-اصفهان ۴رئیس جمهور و دولت را بگذراند و هنوز هم به پایان راه نرسد. اما این اتفاق افتاد و این آزادراه همچنان به پایان خط نرسیده و البته هنوز انبوهی از مشکلات را به دنبال خود یدک می‌کشد، آزادراهی به طول ۲۲۵ کیلومتر که مسیر ۴۸۵ کیلومتر بزرگراه قدیمی را ۱۳۵ کیلومتر و مدت زمان سفر به اصفهان را از ۵ونیم تا۶ ساعت قبل بیش از ۲ساعت کاهش می‌دهد.

در این بین بالاخره سال ۱۴۰۲ و در زمان ریاست جمهوری شهید رئیسی ۶قطعه نخست این آزادراه به طول ۲۱۲ کیلومتر که ارزش آن در زمان افتتاح ۲۵هزار میلیارد تومان برآورد شده بود به بهره‌برداری رسید و قرار شد قطعه ۷ آن به طول ۱۳کیلومتر که نقطه اتصال آن به سه راهی بیضا و ورودی شهر شیراز بود هم تا ۷ ماه بعد به پایان برسد، اما در آن زمان یک دغدغه دیگر نیز وجود داشت و آن سروقت تمام شدن زیر گذر گویم به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه های شیراز در ورودی این آزادراه از شمال غرب شهر بود. حال اما پس از گذشت بیش از یکسال از زمان بهره‌برداري از ۶قطعه نخست هنوز خبری از اتمام قطعه ۷آزاد راه نیست مسیری که از زمان رونمایی از ۶قطعه نخست به یک گره کور و محوری خطرناک برای تردد مسافران آزادراه تبدیل شده است. این در حالی است  به گفته مسؤلین شهرداری شیراز زیر گذر گویم در مراحل نهایی اتمام قرار دارد و البته در این بین چند مشکل اساسی دیگر نیز بر سر راه ورودی این آزادراه به شهر گل و بلبل وجود دارد که یکی عدم اجرای تقاطع غیر همسطح ورودی آزادراه به سه راهی بیضا و دوم عرض کم حدفاصل سه راهی بیضا و قلات تا ابتدا زیر گذر گویم است که برای ورودی یک آزادراه به شهر آن هم در زمان اوج سفرها مانند نوروز به نظر آماده نیست.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس در این رابطه به خبرنگار ما گفت: قطعه ۷آزادراه شیراز به اصفهان به طول ۱۲کیلومتر در حال اجراست و تا عید نوروز ۹کیلومتر از آن را به اتمام می‌رسانیم و‌ سه کیلومتر نهایی نیز تا سه ماهه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

امیر حسین جمشیدی در خصوص اجرا تقاطع غیر همسطح سه راه گویم نیز افزود: با توجه به اتصال قطعه ۷به ۸ یاهمان قطعه نخست آزادراه شیراز به بوشهر قرارداد ساخت این تقاطع با قطعه ۸ همزمان انجام می‌شود.

وی افزود: در این راستا قرارداد قطعه ۸نیز بسته شده و انشا. .. سال آینده عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز می‌شود و‌امیدواریم در کمترین زمان این پروژه هم به سرانجام برسد.

جمشیدی در خصوص تعریض محور حدفاصل سه راهی بیضا به گویم هم گفت: در این راستا هم اکنون تعریض بخشی از این مسیر در ورودی آن به زیر گذر توسط راه وشهرسازی در حال انجام است تا زمان بهره برداری از زیر گذر به اتمام خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم گفت: این پروژه هم اکنون در مراحل نهایی اجراست و عملیات خاکبرداری آن به اتمام رسیده و‌ در مراحل رونمایی، نما و زیباسازی است .

محمد امین ادامه داد: با توجه به پیشرفت پروژه امیدواریم این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد .

وی با اشاره به برخی مشکلات اجرایی این پروژه افزود: با توجه به برخی قطعی های برق ما در زمان اجرا به ویژه ایام اخیر مشکلاتی داشتیم و ۷دستگاه دیزل ژنراتور را برای تامین برق این پروژه وارد مدار کردیم. یکی از مشکلات ما در تاخیر پروژه ها قطعی گاز و برق در برخی واحدها و کارخانه هایی است که ما تاسیسات مورد نیازمان را از آنها تامین می‌کنیم و این قطعی ها باعث می‌شود آنها نیز دیر سفارش‌های ما را تحویل دهند

معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: برای اجرای این پروژه مجبور شدیم ۴۲ ملک را تملک کنیم  و ارزش این پروژه به قیمت امروز بالغ بر ۲۸۰۰میلیارد تومان است .

امین از اتمام تقاطع غیر همسطح نواب به کمربندی به عنوان بزرگترین تقاطع غیر همسطح شهری کشور تا بهمن ماه یا انتها سال خبر داد و گفت: تقاطع غیر همسطح سفیر -رحمت نیز که متوقف شده بود، مجوزهای لازم گرفته شده ،اما در این پروژه نیاز به انتقال تعدادی از درختان مسیر پروژه است که  شهرداری منطقه برای اجرای آن پیمانکار گرفته و‌ پس از انتقال درختان مراحل اجرای پروژه انجام می‌شود.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true