×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
درخشش کارگردان شیرازی در روسیه/ تراژدی تلخ کیسه‌های پلاستیکی

درخشش کارگردان شیرازی در روسیه/ تراژدی تلخ کیسه‌های پلاستیکی، کارگردان “مدافع طبیعت” که فیلم او به تازگی موفق به کسب جایگاه دوم جشنواره بین‌المللی زیست محیطی نجات و حفظ در کشور روسیه شده است، گفت: داستان این فیلم برگرفته از واقعیت و نشان دهنده سرانجام تلخ استفاده بیش از اندازه بشر از پلاستیک است.

 

به گزارش فارس آگاه، احسان دهقانی شنبه با بیان اینکه فیلم او از میان ۳۰۰ اثر راه‌یافته به بخش فیلم کوتاه داستانی جشنواره حفظ و نجات محیط زیست دوم شده است، افزود: ایده محوری این فیلم اثراتی است که تولید و مصرف بی‌رویه کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست و زیست جانواران می‌گذارد.

وی درباره داستان این فیلم کوتاه گفت: این فیلم‌نامه برآمده از مشاهده عینی یک دامپزشک از جانباختن یک جانوار به دلیل بلعیدن کیسه‌پلاستیکی رها شده در طبیعت است.

دهقانی اضافه کرد: داستان از تولید کیسه پلاستیکی در کارخانه آغاز می‌شود و با مصرف کیسه و رها کردن در طبیعت ادامه می‌یابد و در سرانجامی تلخ منجر به جانباختن یکی از گونه‌های حیات وحش ارزشمند می‌شود.

این کارگردان شیرازی ادامه داد: این مشاهده عینی باعث شکل‌گیری این ایده در ذهن بهاره جوادی به عنوان نویسنده اثر شد و در جشنواره بین‌المللی روسیه بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی عنوان کرد: به گفته داوران این جشنواره خلاقانه بودن و پرداخت خوب داستان از عوامل کسب جایگاه دوم این اثر شد.

دهقانی یادآور شد: این جشنواره زیست محیطی که در کشور روسیه و با همکاری کشور بلاروس برگزار می‌شود ۲۵ سال سابقه دارد و در این دوره یکهزار و ۲۰۰ اثر در ژانرهای مختلف آن شرکت کرده بودند.

درخشش کارگردان شیرازی در روسیه/ تراژدی تلخ کیسه‌های پلاستیکی

این کارگردان برگزیده شیرازی افزود: براساس اعلام جشنواره بین‌المللی حفظ و نجات برگزیدگان می‌توانند طرح‌های آتی خود را به دبیرخانه ارسال و در صورت پذیرش حمایت مالی برای تولید دریافت کنند.

دهقانی ضمن قدردانی از مسئولان حوزه هنری استان فارس، اظهار کرد: مسئولان این حوزه در دوره جدید مشوق خوبی برای هنرمندان بوده‌اند و با این تشویق‌ها تولید اثری دیگر را آغاز کرده‌ام.

“مدافع طبیعت” حاصل همکاری احسان دهقانی به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان، بهار جوادی به عنوان نویسنده و دستیار اول و زهرا صادقی، مهدی زحمت کشان و امیرحسین ساسانی به عنوان بازیگر است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true