×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
در راستای توسعه و پیشرفت استان فارس با هیچ کس عهد اخوت نبستیم

حمایت، هدایت و نظارت سه اصل اساسی ارتباط دولت و مجلس ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، ارتباط میان مجلس و دولت بر سه اصل حمایت، هدایت و نظارت استوار است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع اصحاب رسانه استان فارس با تاکید بر این موضوع با گرامیداشت هفته خبرنگار گفت: نقش رسانه ها در ایجاد روحیه  آمدی و ایجاد  امید و نشاط در جامعه نقشی بسیار بزرگ و ارزشمند است و این نگاه درست است، شما امانتدار در تهیه خبر و انعکاس مسائل مردم هستید و در این راستا امروز دقت شما و تلاش برای انتشار وقایع با سرعت، صحت و دقت مورد تاکید است.

ابراهیم عزیزی افزود: امانت داری در خبر، امانت داری در انعکاس مسائل مردم همواره در دستور کار رسانه ها بوده است و سرعت و صحت از خصیصه رسانه ها محسوب می شود، در این بین حتی برخی رسانه های دیداری و شنیداری از اینکه بلندگوی مدیران بوده و صرفا نقش انعکاس دهنده یک طرفه دستگاهها باشند پرهیز کردند ‏و حتی در مواقعی  به بهترین وجه نقد سازنده داشتید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز برای اجرای  پروژه های بزرگی مثل خطوط انتقال آب و ریلی، پتروشیمی، انتقال فرآورده های نفتی، بیمارستان‌ها و شکوفایی اقتصادی راهی نداریم  جز رفتن در مسیر اجرای پروژه های زیر بنایی و باید این مسیر را بدون رفتن به سمت حاشیه ها دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: در همین ارتباط هر کس بخواهد کارها را به  حاشیه ببرد و بر حاشیه ها دامن بزند خیانت کرده و هر کس ما را به سمت مواردی ببرد که نیاز مردم نیست جفا کرده و این بی انصافی است. با هر کس در هر پست و مقامی که بخواهد مسائل استان را به حاشیه ببرد برخورد شود، ما برای مسیر توسعه، خدمت، کار، تلاش و پیشرفت استان فارس با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و این مسیر را ادامه می دهیم و تلاش می کنیم اقداماتی زیربنایی و مبتنی بر نگاه درست و با منطق انجام دهیم.

عزیزی با تاکید بر این نکته که برنامه های مجلس کوتاه مدت نیست از آغاز برخی برنامه های بلند مدت در مجلس آن هم به دور از حاشیه خبر داد و اضافه کرد: باید همه ظرفیت استان و کشور را پای این اقدامات زیربنایی استان بیاوریم و از به کارگیری مدیران ضعیف، ناتوان و کسانی که قدرت اداره امور مردم را ندارند، پرهیز شود و مدیرانی را به کار بگیریم که در تراز مردم استان بوده و در ادامه  پیگیری و مطالبه گری کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتباط مجلس با دولت نیز گفت: رابطه بین مجلس و دولت بر سه اصل اساسی حمایت، هدایت و نظارت استوار است، حمایت، به آن دلیل که دولت بر آمده از آرا ملت است، هدایت،  در راستای تلاش برای اینکه دولت به سمت اقدامات اولویت دار حرکت کند و از رفتن به سمت  اقدامات سطحی و اقداماتی که برای امنیت و منافع ملی مطلوب نیست دوری کرده و به صورت سلیقه ای عمل نکند. برنامه هفتم و سند چشم انداز که مد نظر رییس جمهور نیز هست اجرایی شود و نظارت، نیز که بر مبنای رسالت نمایندگی دیده شده است.

وی با اشاره به با ترور شهید اسماعیل هنیه هم گفت: بدون شک و یقینا خون خواه میهمان شهید خود خواهیم بود و موضوع مهم انتقام و خون خواهی قطعی است. هر کسی می خواهد پیغام ببرد و یا بیاورد، پشتیبانی از جبهه مقاومت امر اجتناب ناپذیری است و هر اقدامی که در عین حالی که قاطعانه دنبال می کنیم و در مکتب انقلاب آموخته ایم که باید هوشمندانه عمل کنیم.

عزیزی تصریح کرد: امروز ما کارگردان این صحنه هستیم و نمی‌خواهیم نقش بازیگر داشته باشیم، و آنهایی که باید نقش بگیرند، کسان دیگری هستند.

وی گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در موضوع خون خوانی جدی است و با اراده ای قطعی و هوشمندانه انتقام شکل می گیرد و زمان، مکان و نوع انتقام در اختیار ماست و این همان موضوع هوشمندانه بودن آنست و رسانه ها به شایعات عبری و غربی مجال ندهند و از انتشار شایعات این دو جریان جلوگیری کنند.

* اقدامات جدی برای انتقال آب خلیج فارس به فارس در حال انجام است

انتقال آب خلیج فارس به استان فارس دیگر موضوعی بود که عزیزی به آن اشاره کرد و گفت: ما به صورت جدی این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و با قوت و قدرت در حال انجام است و تاسیسات آب شیرین‌کن در پارسیان در حال احداث است و کار از چندین سو در حال انجام است. روند پیشرفت این پروژه به صورت مثبت پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود که سرعت آن افزایش یابد.

نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین به پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به یزد اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال‌ها پیش در حال اجراست. او تأکید کرد که برای این امر مهم، دولت چهاردهم باید اقدام کند و این حرکت باید ادامه‌دهنده اقدامات دولت سیزدهم باشد. کشورهای همسایه روزانه ۲۷ میلیون مترمکعب آب را نمک‌زدایی و شیرین‌سازی کرده و انتقال می‌دهند، که معادل هشت سد به بزرگی سد درودزن است. بنابراین باید جدی‌تر به موضوع انتقال آب خلیج فارس پرداخت و آن را در اولویت فعالیت‌های مسئولین امروز و فردای استان قرار داد.

وی در خصوص ارتقا امنیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و اعتبارات حرم های مطهر هم گفت: چهار حرم مطهر جداسازی شده است و سعی داریم ردیف اعتباری چهار حرم از دولت جدا شود و دولت موافقت کرده است که بودجه حرم مطهر را جدا سازی کند.

عزیزی  افزود: از همه مدیران باید قدردان باشم اما برخی افراد در سطح فارس و سطح مدیریت دستگاه‌های اجرایی نبوده اند و باید تراز و توانمندی مدیران در سطح فارس باشد و باید این نگاه حاکم کنیم که مدیران باید در تراز استان باشند.

وی تصریح کرد: مدیری که درک درستی از ظرفیت های استان داشته باشد و از آن ظرفیت ها برای رفع نیازها هدایت کند، مدیری موفق خواهد بود و باید کارآمدی و در عین حال بومی بودن را ببینیم.

وی در خصوص بحث وجود نفوذی هم گفت: موضوع نفوذ به آن معنایی که در ذهن باشد، منتفی است و مردم عزیز مطمئن باشند و فرماندهان نظامی، امنیتی و اطلاعاتی با صداقت تمام به مردم صحبت می‌کنند و مردم را نامحرم نمی دانند و نباید به چنین مواردی ضریب بدهیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تجمع چند وقت اخیر پرستاران تعدادی از بیمارستان های شیراز به دلیل عدم پرداخت حقوق هم گفت: آخرین مذاکره و تماسم در مورد بیمارستان ها و پرستاران یک ساعت قبل از این جلسه صحبت کردم و با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی هم صحبت شد و پرستاران عزیز ما که همیشه در خط اول خدمت، محبت و لطف به مریض بودند، لطف خودشان را دریغ نکنند و مدیران هم  وظیفه دارند حق و حقوق پرستاران را پیگیری و پرداخت کنند.

کمبود آب در برخی شهرها از جمله شهر صدرا دیگر موضوعی بود که عزیزی به آن اشاره کرد و گفت: با تلاش آبفا شیراز بخش قابل توجهی از کمبود حل شده است و امروز نیاز داریم خط دوم انتقال آب از سد درودزن با حداکثر قدرت وارد شیراز شود که با افزایش آن ۸۰۰  لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب افزوده می‌شود.

عزیزی گفت: موضوع اتباع بیگانه باید توسط مسئولین و مردم مورد توجه قرار گیرد و دولت اتباع را به صورت مختلف دسته بندی کرده است. البته لایحه ایجاد سازمان مهاجرت و اتباع بیگانه از جانب دولت ارایه شد که ایراداتی داشت و برای اصلاح به دولت بازگرداندیم، اما مهمترین اصل خود مردم هستند که باید با عدم به کارگیری برای اتباع جاذبه ایجاد نکنند. در کنار آن  تامین اعتبار برای انسداد مرز شرقی انجام شده و پس از انسداد اگر طرد هم شکل می گیرد دیگر بازگشت دوباره میسر نخواهد بود و انسداد مرز شرقی باید دنبال می شود تا از مولفه های ناامنی دور شویم.

عزیزی در خصوص مشکلات آزادراه شیراز به اصفهان هم  افزود: من از همان ابتدا با افتتاح زودهنگام آزادراه مخالف بودم اما امروز که افتتاح شده دیگر باید به فکر کمک به تکمیل آن باشیم و ما نیز به دنبال تکمیل این پروژه از جمله تکمیل قطعه ۷،اجرای قطعه ۸ و تکمیل ورودی ها هستیم.

وی در خصوص مشکلات خبرنگاران هم گفت: برخی از مشکلات خبرنگاران را ما می‌‍دانیم اما باید برای رفع این مشکلات یک کمیته تشکیل و موضوعات پیگیری شود که در این بین رفع برخی از این مشکلات در استان قابل حل است اما برخی را باید در سطح کشوری و مجلس دنبال کرد که ما آماده همکاری در این حوزه هستیم.

وی در خصوص انتخاب استاندار و مدیران بومی نیز گفت: معتقدیم تنها بومی بودن کافی نیست و باید کارآمدی  و توانمندی را هم در نظر گرفت و اگر بومی بودن در کنار کارآمدی با هم باشد بهتر است.

وی در خصوص اختلاف و عدم هماهنگی میان نمایندگان استان نیز ضمن رد این مطلب گفت: اختلاف نظر در هر جایی آن هم جایی مثل مجلس وجود دارد اما نمایندگان فارس شاید در برخی مواردی اختلاف عقیده داشته باشند اما در زمینه منافع استان هیچ اختلافی ندارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در خصوص ترک فعل برخی مسئولین هم گفت: ما به ترک فعل مدیران بسیار حساسیم و اگر مدیری در انجام وظایف خود  تاخیر بیندازد  هر کس و در هر پستی باشد باید با او برخورد شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true