×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی با رسیدساز جعلی در قم

دستگیری اعضای باند کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی با رسیدساز جعلی در قم ، فارس آگاه/معاون دادستان قم از دستگیری ۳ متهم باند کلاهبرداری بیش از ۵ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید پرداخت بانکی جعلی در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری با بیان اینکه با شکایت متعدد مالباختگان پرونده‌ای در شعبه ۱۳ دادیاری دادسرای جرایم رایانه‌ای شهرستان قم تشکیل شد، اظهار کرد: متهم اصلی و ۲ هم‌دست او با دستورات قضایی و پیگیری‌های پلیس فتای استان در یکی از استان‌های مجاور دستگیر شد.

وی افزود: مالباختگان با درج آگهی کالا‌های خود در یک سایت شروع به گفتگو با متهم برای فروش کالای خود می‌کردند و پس از توافق در مورد قیمت و نحوه پرداخت، با دریافت تصویر رسید بانکی از متهم که با ربات تلگرامی ساخته شده کالا را به وسیله تاکسی اینترنتی برای متهمان ارسال می‌کردند و پس از گذشت ساعت‌ها از عدم واریز مبلغ و بی پاسخ ماندن تماس‌ها، متوجه کلاهبرداری می‌شدند.

معاون دادستان قم در امور فضای مجازی خرید طلا، لب تاپ، گوشی تلفن همراه، ماشین لباسشویی، ساعت اپل و دستگاه بازی را از مواردی خواند که متهم از طعمه‌های خود با رسید‌های جعلی خریداری کرده و تصریح کرد: متهم برای جلب اعتماد بیشتر برخی مخاطبان با مانور متقلبانه خود را با نام جعلی دکتر محمدی و دکتر حسینی معرفی کرده و به برخی مالباختگان پروانه طبابت جعلی نیز ارائه داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین تحریری با اشاره به اینکه متهمان تعدادی از این کالا‌ها را برای مصارف شخصی استفاده و برخی را نیز به فروش رسانده اند به شهروندان مجدداً هشدار داد: در خرید و فروش کالا به ویژه در روز‌های آخر سال نسبت به دریافت وجه واریزی از برنامه‌های بانکی معتبر خود اطمینان کامل حاصل کنند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true