×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۰ دی - ۱۴۰۳  
true
true
 دستی بر سر و روی فرسودگان جاده های فارس 

راهداری و حمل و نقل جاده فارس ۴ هزار میلیارد تومان بدهکار است؛ به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با بیان اینکه از ۲۶ آذر تا یکم دی‌ماه در تقویم ملی از دهه ۷۰ به نام راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نام‌گذاری شده است، گفت: ناوگان ما در حمل و نقل جاده‌ای، چه در حوزه کالا و چه در حوزه مسافر، فرسوده است و بالای ۳۲ سال عمر دارد. این فرسودگی، هزینه تعمیر و نگهداری را بالا برده و سبب شده است نتوانیم خدماتی در شأن مردم در استان ارائه دهیم.

محسن عمادی، با بیان اینکه قرارداد واردات یکصد خودرو به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان منعقد کرده‌ایم، افزود: ۳۰ دستگاه راهداری وارد شده و در مرحله ترخیص و گمرک قرار دارد که این امر سبب تحرک و چابکی ویژه‌ای در این حوزه خواهد شد. البته قیمت این ماشین‌آلات با هزینه‌های جانبی چندین برابر می‌شود.

عمادی با اشاره به بسته‌های حمایتی وزارتخانه در حوزه حمل و نقل مسافر اظهار کرد: در حال تدوین بسته‌های حمایتی برای حمل و نقل جاده‌ای هستیم تا بتوانیم این حوزه را نیز فعال کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در مورد آزادراه شیراز-اصفهان تصریح کرد: کارفرمای این آزادراه خصوصی است و کاملاً مستقل عمل می‌کند و در حیطه راهداری قرار ندارد. اما به دلیل مشکلاتی که گریبان‌گیر این آزادراه است، نهادهای مختلف به میدان آمده و بخشی از کارها را راهبردی می‌کنند. عوارض استفاده از این آزادراه برای ساکنان بومی بالاست و عوارض مرتبط با حمل و نقل کالا نیز بالا بوده که کاربران جاده‌ای نسبت به آن انتقاد دارند.

وی ادامه داد: به همین دلیل، در حال برگزاری جلساتی برای حل این مشکلات هستیم و باید حداقل برای بومیان این مشکل مرتفع شود. با این حال، شرکت آزادراه به دنبال بازگشت سرمایه خود است و بر این باور است که باید عوارض ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت شود تا در روند تکمیل قطعه ۸ مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل راهداری تأکید کرد: مسئولیت ارائه امکاناتی مانند مجتمع‌های رفاهی بین‌جاده‌ای بر عهده راهداری است و ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. اورژانس، پاسگاه و سایر مراکز نیازمند در مسیر آزادراه نیز از طریق نهادهای مربوطه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: دوربین‌ ثبت تخلف در این آزادراه نداشتیم که سبب خطراتی برای کاربران می‌شد از این رو حدود یکصد میلیارد برای نصب دوربین در نظر گرفته شده که ۲۴ سیستم ثبت تخلف بزودی در این آزادراه نصب خواهد شد.

عمادی در مورد راه‌های روستایی متذکر شد: راه‌های روستایی باید از درآمد و بودجه استانی هزینه شود، اما با این حال ما برای بهبود جاده‌های روستایی از بودجه ملی هم استفاده کردیم. در مورد کمربندی در حال پیگیری هستیم که امیدواریم به زودی تعریض آن انجام شود. مقدمات روشنایی کمربندی نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به قوانین سوختگیری و قاچاق سوخت، گفت: به تازگی یک نرم‌افزار راه‌اندازی شده که رانندگان باید مسیر را مشخص کنند و فقط از همین مسیرها می‌توانند عبور کنند و سوختگیری هم فقط در این مسیرها انجام می‌شود. سهمیه سوخت کامیون‌ها و اتوبوس‌های غیرفعال قطع خواهد شد، بنابراین فردی که ترددی ندارد نمی‌تواند سوختگیری کند و از این طریق تا حد مطلوبی می‌توانیم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم.

عمادی با بیان اینکه اداره راهداری فارس ۴ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور داریم که ۹۶ نقطه در فارس است که ۹۴ نقطه در حوزه راهداری فارس و ۲ نقطه در حیطه وظایف راهداری لارستان است، که تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و حدود ۸۰ نقطه مرتفع شده که امیدواریم تا پایان سال مشکل حادثه خیزی در کل ۹۴ نقطه مرتفع شود.

این مقام مسئول در پایان صحبت‌های خود اعلام کرد: ۵۲ پروژه در بخش راهداری استان به ارزش یک‌هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان در هفته حمل و نقل جاده‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true