×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دوقلوهای به هم چسیبده اهوازی در بیمارستان نمازی شیراز از هم جدا شدند

دوقلوهای به هم چسیبده اهوازی در بیمارستان نمازی شیراز از هم جدا شدند، به گزارش عبدالغفور مصطفایی خبرنگار فارس اگاه رئیس بخش جراحی کودگان بیمارستان نمازی شیراز، گفت: در یک عمل جراحی پیچیده، با کمک تیم جراحی بیمارستان نمازی، موفق شدند دو قلوی به هم چسبیده اهوازی، به نام‌های رقیه و ام البنین الهایی را از هم جدا سازی کنند.

علی بهادر، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: عمل جدا سازی دوقلوهای به هم چسبیده، در طی دو مرحله، ابتدا در ۳ ماهگی کبد، لوزالمعده، روده کوچک از طریق مجرای صفراوی و مرحله دوم در ۱۰ ماهگی مجرای مشترک اثنی عشر از هم جدا و مدت عمل، حدود ۱۰ ساعت و طی ۱۲ روز به طول انجامید.

وی، خاطر نشان کرد: برای سومین بار، در بیمارستان نمازی شیراز، از سوی تیم پزشکی، عمل جداسازی دوقلوهای به هم چسبیده انجام شده است.

وی، تصریح کرد: به ازای هر ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تولد زنده، یکی از آن‌ها دوقلوهای به هم چسبیده است که تا کنون ۲ نفر از دوقلوها از مرودشت، لامرد و سومی از اهواز، مورد عمل جراحی قرار گرفته و از هم جدا شده و همگی آن‌ها، در صحت و سلامت هستند.

سرپرست تیم جراحی، ابراز داشت: هزینه مرحله نخست این عمل مهم، به صورت رایگان انجام گرفته است. بهادری، با اشاره به اینکه هر عمل جراحی، عوارض خاص خود را دارد، افزود: عمل جداسازی، توسط ۴ جراح اطفال و نیز با حضور تیم‌های بیهوشی، به دلیل سختی و طولانی بودن عمل جراحی، ۲ تکنیسین اطاق عمل، تیم آی سی یو، بازسازی سینه و شکم و بازسازی بعد از جداسازی، از جمله مراحلی بود که توسط تیم پزشکی، انجام شده است.

رئیس بخش جراحی کودکان، اظهار داشت: نوزادانی که قبل از ۱۲ روز، در رحم مادر باشند، از هم جدا می شوند، اما بعد از این مرحله، امکان به هم چسبیدن و احتمال مرگ، برای دوقلوها وجود دارد.

بهادر، ابراز داشت: بیشتر دوقلوهای به هم چسبیده، به علت اینکه یک تخمکی هستند و اکثرا  از طریق سینه به شکم و نیز پشت و سر، به هم می چسبند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true