×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
دولت به دنبال برچیدن شبکه‌های مافیای اقتصاد است

دولت به دنبال برچیدن شبکه‌های مافیای اقتصاد است،  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: دولت با عزمی راسخ به دنبال برچیدن بساط شبکه‌های مافیای اقتصاد است.

به گزارش فارس اگاه ، اسماعیل قزل سفلی در آیین افتتاح طرح های هفته دولت شهرستان فسا افزود: امروز در کشور و در سایه غفلت هایی که در گذشته صورت گرفته شاهد هستیم که شبکه‌های مافیای اقتصادی در کشور شکل گرفته و فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: در کشور برخی هستند که به قدری شرکت ایجاد کرده‌اند و ساز و کارها را به شکلی در همه دولت‌های مختلف مدیریت کرده‌اند که دولت راهی ندارد جز اینکه با آنها کار کند؛ ندارد و آنها با استفاده از همین شبکه اختاپوسی بر مردم فشار وارد می‌کنند.

قزل سفلی اظهار کرد: اما دولت برای در هم شکستن این شبکه‌های اقتصادی عزم خود را جزم کرده و اتفاقات خوبی نیز در حال رقم خوردن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: در سیاست خارجی دولت قبل شاهد این بودیم که همه چیز به برجام و تنش زدایی با آمریکا و چند کشور غربی محدود شده بود و این مساله ما را دچار یک خطای راهبردی کرد چرا که وقتی به نظم نوین جهانی نگاه می‌کنیم و کشورها تلاش می‌کنند برای بر هم زدن تک قطبی، ما در این برهه دچار عقب ماندگی تاریخی شدیم که کشور را یک دهه عقب نگاه داشت چرا که آمریکایی‌ها و غربی‌ها به حسن نیت ما پاسخی غیر سازنده دادند و به هیچ یک از وعده‌های خودشان عمل نکردند.

وی اظهار کرد: در حالی که بسیاری از کشورها در پیمان‌های شانگهای، بریکس و پیمان‌های متعدد دیگر عضو شده بودند ما در دهه گذشته به دلیل سیاست تمرکز بر  بحث مذاکره و برجام و آمریکا از این رقابت و حضور در پیمان های مختلف جا ماندیم.

وی گفت: دولت در سیاست خارجی کشور یک تغییر ریل ایجاد کرد و به سمت ایجاد توازن از طریق ارتباط با همسایگان و عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای در این حوزه رفت که آثار آنرا در آینده نزدیک خواهیم دید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: امروز کشورهای منطقه به دنبال این هستند که برای استفاده از ظرفیت های ایران اسلامی از هم سبقت بگیرند و در مقابل ما نیز در چارچوب منافع ملی خودمان به دیگر کشورها نیاز داریم.

قزل سفلی افزود: در حوزه اقتصادی و انضباط مالی و پولی امروز تحولاتی در حال رخ دادن است، سامانه‌های نظارتی که طراحی شده از جمله در بحث سامانه هوشمند سازی آرد و نان که در استان فارس منجر به صرفه جویی ۱۷ هزار میلیارد ریالی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true