×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رئیس سازمان بورس رسما استعفا داد

رئیس سازمان بورس رسما استعفا داد ، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز (شنبه ۱۷ شهریورماه) استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه کرد.

به گزارش فارس آگاه از سازمان بورس، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش‌تر پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به عبدالناصر همتی، به صورت شفاهی استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرده بود، امروز با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از سمت خود استعفا داد.

مجید عشقی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با رای اعضای شورای عالی بورس به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود. وی ۳۰ ماه بعد یعنی در ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ یک‌بار دیگر با کسب رای اعتماد و حمایت مجدد اعضای شورای عالی بورس برای ۳۰ ماه دیگر در سمت خود ابقا شده بود.

حال با وجود گذشت حدود ۵ ماه از این دوره، با توجه به تغییر دولت و انتخاب وزیر جدید اقتصاد، رئیس سازمان بورس از سمت خود استعفا داد.

به گزارش فارس آگاه، استعفای مجید عشقی از ریاست سازمان بورس در حالی است که طی چند روز گذشته تصویر نامه‌ سازمان بازرسی به وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد دریافت وام‌های قرض‌الحسنه از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس منتشر شده بود که واکنش‌های منفی زیادی در پی داشت.

بر اساس این نامه پنج عضو شورای عالی بورس در مصوبه‌ای با درخواست وام اعضاب هیات مدیره سازمان بورس به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان موافقت کرده‌اند. بیش‌ترین مبلغ این وام به مجید عشقی، رئیس سازمان بورس اختصاص یافته و مبلغ آن ٢ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، با دوره بازگشت ۱۰ ساله و سود ۴ درصد است.

هیچ ابهامی در پرداخت وام‌ وجود نداشته است

عشقی پس از انتشار این نامه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه هیچ ابهامی در پرداخت وام‌ وجود ندارد، گفت: شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعیین حقوق و دستمزد مزایای هیات مدیره سازمان بورس را برعهده دارد، این مبالغ هم براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهادهای پولی و مالی متناظر یک روال کاملا عادی است و حتی گاه در برخی نهادها مبالغ پرداختی بیشتر از این ارقام است.

رئیس سازمان بورس تاکید کرد: ما هم تمام مدارک و مستندات را برای بررسی به دستگاه‌های نظارتی ارایه کرده‌ایم تا مشخص شود هیچ گونه ابهامی در پرداخت این وام‌ها وجود نداشته است. به‌دلیل وجود تعارضات منافع، این مبالغ از محل منابع خود سازمان پرداخت شده و از منابع بانکی نبوده است.

دستور وزیر اقتصاد برای رسیدگی به موضوع پرداخت وام

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره پرداخت وام به اعضای هیات مدیره سازمان بورس، خواستار ارائه توضیحات و روشنگری لازم از سوی مدیران این سازمان شده است.

عبدالناصر همتی همچنین مرکز بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به پیگیری موضوع و نظارت بر انجام اقدامات لازم مکلف کرده است.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true