×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رسانه‌ها اجرای سیاست های نه گانه را مطالبه گری کنند

شناسایی ۵۹ هزار بیمه شده جدید، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان فارس در نشست خبری به مناسبت هفته خبرنگار با بیان اینکه کار خبرنگاری در دوبخش نرم‌افزاری و حقوقی کار حساس و سختی است، گفت: خبرنگاران هر روز اخبار را به اطلاع عموم می رسانند و چون در پشت صحنه قرار دارند، خودشان نادیده گرفته می شوند.

ایرج نادری، افزود: ۲ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۱۴۴ نفر در استان فارس بیمه تامین اجتماعی هستند که این آمار شامل، ۸۵۷ هزار و ۶۸۲ نفر بیمه شده اصلی، یک میلیون و ۱۹۴ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی، ۹ هزار و ۶۵ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری، ۴۰۹ هزار و ۲۵ نفر مستمری بگیر است. ۷۵ هزار و ۵۸۵ کارگاه نیز در استان فعال هستند که حدود ۱۷ هزار کارگاه معاف از پرداخت سهم بیمه هستند و ماهانه حدود یکصد میلیارد تومان یارانه دریافت می کنند.

نادری با اشاره به همکاری کارفرمایان استان فارسی با سازمان بیمه، عنوان کرد: مطالبات از کارفرمایان حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن مطالبه جاری است.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه این سازمان در دو بخش تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی و بازماندگی در بخش بلندمدت و بیمه بیکاری و غیره در بخش کوتاه مدت است.

نادری افزود: ماهانه ۸۲ میلیارد تومان بیمه بیکاری و در دیگر بخش‌های کوتاه مدت ۱۰۹ میلیارد تومان پرداختی داریم، در تعهدات بلند مدت نیز ماهانه ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت می کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اجرایی شدن لیست هوشمند از اردیبهشت ماه امسال، این اقدام را موثر در تسهیل امور خواند و گفت: ۷ هزار و ۵۴۱ بدهی کارفرمایان تقسیط شد که مبلغی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان شد، ۷۳ مصوبه داشتیم که همگی تاکنون اجرایی شدند و با برنامه ریزی های موجود و براساس دستورالعمل رسیدگی به اعتراضات کارفرمایان به بدهی های معوقه این اقدام در اولویت قرار گرفت.

وی بیان کرد: پوشش همگانی بیمه برعهده دولت است که براساس این تعهد امسال ۵۹ هزار نفر شناسایی و بیمه شدند، هر فردی که مشغول به کار است و بیمه نشده می تواند از طریق سایت خوداظهاری اعلام کند و ما بررسی کرده و نتیجه را به او اطلاع می دهیم.

نادری خاطرنشان کرد: وام قرض الحسنه بازنشستگان  از ۲۰ میلیون به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت و بیش از ۴۰ هزار نفر در کشور این وام را دریافت کردند، در هفته کار نیز ۴۰۰ سهمیه برای کارگران ساختمانی درنظر گرفته شد، در طرح ملی مسکن نیز با تصمیمات استانی، حق بیمه صدور پروانه ساختمانی طرح ملی مسکن به صورت تقسیط در حال انجام است تا نیازمندان هم بتوانند خانه دار شوند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی فارس با اشاره به درخواست های کارفرمایان عنوان کرد: ۹ هزار و ۳۶۰ مورد از درخواست های کارفرمایان بدهکار به صورت تقسیط درآمد.

این مقام مسئول با اشاره به گذشت دو سال از اجرای سیاست های نه‌گانه، متذکر شد: بندهای ۳ـ۴ـ۹ این سیاست ها اجرایی نشده با ناقص اجرا شده که ما از رسانه ها می خواهیم تا با مطالبه گری از نمایندگان مردم در مجلس در اجرای کامل این سیاست ها به ما کمک کنند.

*تا پایان سال دو مرکز درمانی جدید به بهره برداری می رسد

معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی فارس نیز در ادامه این نشست گفت: افرادی که در حوزه اطلاع رسانی، واقعیت ها را در دو بخش مشکلات و ایرادات و اقدامات اطلاع رسانی می کنند قابل تقدیر هستند و در بخش تامین اجتماعی و درمان نیز همواره در کنار ما بودند.

حسن ماری اوریاد، با بیان اینکه رسانه ها به عنوان ناظران خارج از سازمان  ما را رصد می کنند، متذکر شد: رسانه ‏یار کمکی آگاه و مطلع ما است که این را یک امتیاز می دانیم که با شنیدن توصیه های آنها سعی در ارتقا ‏خود داریم‎.‎

وی با اشاره به درمان مستقیم در مراکز درمانی تامین اجتماعی، افزود: ۲۳ مرکز سرپایی شامل ۷ کلینیک تخصصی، ۵ درمانگاه و غیره داریم که ارائه خدمات کاملا رایگان است که شامل تمام خدمات پزشکی سرپایی است و همچنین گاهی خدمات پاراکلینیکی نیز در این مراکز ارائه می شود که با اضافه شدن دو مرکز خرم‌بید و زرقان این مراکز به ۲۵ مرکز می‌رسد که رده دوم یا سوم را در کشور به دست خواهیم آورد.

اوریاد با اشاره به بیمارستان شهید بهشتی عنوان کرد: این مرکز در رده فوق تخصصی در حال ارائه خدمت است که ۲۲۶ تخت فعال دارد و به استان های همجوار نیز خدمات ارائه می دهد، درمانگاه های مهر، زرقان و خرم بید پروژه هاب در دست اجراست که امیدواریم با اهتمام جدی درمانگاه مهر تا پایان شهریورماه تمام می شود، پروژه درمانگاهی زرقان ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که براساس برنامه ریزی تا آذرماه تکمیل می شود که درمانگاه خرم بید ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که احتمالا تا آذرماه تکمیل می شود که گستردگی مراکز در استان عادلانه تر خواهد شد.

*ماهانه ۴۰ عمل قلب باز در بیمارستان شهید بهشتی شیراز انجام می‌شود

وی افزود: بیمارستان شهید بهشتی تنها مرکز فوق تخصصی جراحی قلب است که به طور متوسط ماهانه ۴۰ عمل جراحی قلب باز درآن انجام می شود، با بهترین لوازم مصرفی، هر عمل جراحی قلبی برای سازمان تامین اجتماعی ۱۵۰ میلیون هزینه دارد.

اوریاد با اشاره به خدمات دندانپزشکی ارائه شده در مراکز تامین اجتماعی، تصریح کرد: در مراکز خود سعی کردیم خدمات دندانپزشکی را از یک بخش دندانپزشکی به یک واحد خدمات رسانی دندانپزشکی برسانیم، در بیمارستان شهید بهشتی در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار عمل جراحی داشتیم و بیش از ۴ هزار بیمار پذیرش شدند و ۴۰۵ هزار نسخه دارویی رایگان تحویل داده شده است. همچنین بیش از ۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی استفاده کردند و بیش از ۳ هزار خدمات دیالیز در این مرکز ارائه شده است که شاهد رشد چشمگیری نسبت به مدت مشخص سال گذشته داشتیم که نشان از ارتقای آمار عملکرد از بخش کیفی و کمی است.

این مقام مسئول با اشاره به خرید تجهیزات پزشکی گفت: بیمارستان شهید بهشتی جزو ۱۰ مرکز درمانی کشور است که توانسته مجوز خرید بگیرد و دستگاه سنجش تراکم استخوان تا یک ماه آینده در این مرکز نصب شده و خدمات ارائه می دهد که یک خدمات گران قیمت است، همچنین یک دستگاه میکروسکوپی چشمی برای انجام عمل های فوق تخصصی در بیمارستان شهید بهشتی نصب شده است.

اوریاد با اشاره به خدمات درمانی غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: خرید خدمت از مراکز مختلف براساس قوانین حاکم بر ما انجام می شود، با ۲ هزار و ۸۶ پزشک طرف قرارداد در این بخش داریم که ۴۶۰ مطب دکتر متخصص و فوق تخصص طرف قرار ما هستند و ۹۱ دندان‌پزشک نیز با ما همکاری می کنند، همچنین ۹۰ مرکز بیمارستانی و جراحی محدود، ۴۱ شبکه بهداشت و غیره در حال همکاری با سازمان هستند. اسناد این مراکز بعد از ۹۰ روز پرداخت می شود و حدود ۲ هزار و ۸۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به این مراکز پرداخت کردیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true