×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۹ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
رشد ۴۵ درصدی ترانزیت دریایی در بهار ۱۴۰۳

رشد ۴۵ درصدی ترانزیت دریایی در بهار ۱۴۰۳؛ در سال گذشته ۱۶ میلیون تن ترانزیت دریایی به ثبت رسید و در سه ماه اخیر نیز با رشد بالای ۴۵ درصد همراه بوده است.

به گزارش فارس آگاه به نقل از بندر و دریا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه برگزاری نشست‌های خبری معاونت‌های وزارت راه و شهرسازی، امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد سازمان متبوع خویش پرداخت.

علی‌اکبر صفایی با اشاره به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه به عنوان راهبرد دولت مردمی، گفت: تراتزیت، نماد تسهیل تجارت است از این‌رو در سال گذشته ۱۶ میلیون تن ترانزیت دریایی به ثبت رسید و در سه ماه اخیر نیز با رشد بالای ۴۵ درصد همراه بوده است.

صفایی خاطرنشان‌کرد: با همت دولت و قوه قضاییه، تخلیه کالای اساسی از بنادر و کشتی‌ها انجام شده است. در این زمینه مشکلی در تخلیه و بارگیری از کشتی‌ها وجود ندارد و مساله اصلی تخصیص ارز است.

وی اضافه‌کرد: تا ۱۸ تیرماه بالغ‌بر هفت میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور تخلیه یا بارگیری شده است و این آمار در سه سال اخیر به طور متوسط سالانه بین ۲۵ تا ۲۶ میلیون تن بوده است.

صفایی بیان‌داشت: هم‌اکنون کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور ۳.۹ میلیون تن است که ظرفیت بنادر و اسکله‌های ما بیش از ۲ برابر این رقم است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت مردمی، سن ناوگان تجاری تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران را ۱۹ سال عنوان کرد که در سال‌های گذشه کاهش داشته است.

به‌گفته وی، در سه سال گذشته تعداد ۳۱ فروند کشتی در ناوگان دریای خزر اضافه شده و علاوه‌بر آن در دریاهای جنوب شرکت‌های بخش خصوصی اقدام به خرید کشتی‌های مختلف کرده‌اند.

صفایی با بیان اینکه در حوزه تجاری با کشورهای چین و روسیه کار می‌کنیم، به رشد عملکرد صادرات و واردات با روسیه و قزاقستان در بنادر شمالی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بندر نوشهر ۷۰ درصد، بندر امیرآباد ۴۵ درصد و بندر انزلی بالغ‌بر ۳۰ درصد رشد تجارت با روسیه و قزاقستان داشته است.

ترانزیت دریایی

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true