×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
روایت های مردان مدیریت شهری صدرا از وعده های بی سرانجام مسئولین فارس

روایت های مردان مدیریت شهری صدرا از وعده های بی سرانجام مسئولین فارس ، شهرستان صدرا؛ مطالبه مردم بزرگترین شهر جدید فارس، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه ، تا کنون ۴۰ درصد از بودجه ۶۰۰میلیارد تومانی شهرداری صدرا محقق شده است.سرپرست شهرداری صدرا در جمع خبرنگاران ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای مدیریت شهری صدرا با بیان این مطلب گفت: سالی که گذشت و یکی دو سال آینده سالهای کم سابقه در جهت بهبود و توسعه محیطی صدرا است. از ابتدای فعالیت شورای ششم اولین هدف توزیع متوازن در شهر بود و سعی کردیم خدمات را بیشتر در جاهایی ارائه دهیم که محروم تر هستند و به جای آنکه به دنبال عددها باشیم به نقاطی رفتیم که تاکنون بسیاری از مسئولین حتی به آنجا سر نزده بودند.

امین عباسی با اشاره به اجرای ۲۲۰هزار متر مربع آسفالت از سال گذشته تا کنون در صدرا اضافه کرد: از سال قبل تاکنون بالغ بر ۱۱۷ میلیارد تومان صرف خرید وسایط حمل و نقل عمومی و وسایط موتوری شده از جمله خرید ۱۶اتوبوس، ۶ دستگاه ون، و تعدادی وسایل نقلیه سنگین مانند دستگاههای پرس زباله و جمع اوری زباله، سیم تریل ، لودر و بولدوزر که این امر باعث ارتقای خدمات دهی به شهروندان شده است.

سرپرست شهرداری صدرا افزود: امسال نیز تاکنون چند پروژه بزرگ آغاز شده و در دست اجراست که از آن جمله می توان به کلنگ زنی پارک ۶هکتاری فاز دوم صدرا در هفته قبل و آماده سازی پارک۹هکتاری صدرا و آغاز عملیات اجرایی آن در یکی دو هفته آینده، آغاز فاز یک پروژه پارک ۱۲هکتاری در میدان دکتر ملک حسینی اشاره کرد که ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عباسی از ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به پروژه های شهرداری صدرا به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد و گفت: مرکز معاینه فنی شهرداری صدرا ، اجرای پروژه پیاده راه سلامت با مبلغ ۱۰۸میلیارد تومان از دیگر پروژه هایی است که برای تصویب به شورا ارسال شده و در کنار عملیات اجرایی ساختمان اداری شهر صدرا با مبلغ قرارداد ۱۷۰ میلیارد تومان، ساخت میدان میوه و تره بار، سالن آمفی تئاتر و فرهنگسرا آغاز شده است.

سرپرست شهرداری صدرا تصریح کرد: با توجه به کمبود پمپ بنزین در شهر صدرا ۲نقطه و در فاز یک و۲ برای ساخت جایگاه سوخت‌رسانی در نظر گرفته و طراحی شده است.وی با اشاره به اینکه ۵۶درصد بودجه این شهرداری مربوط،به حوزه عمرانی است گفت: بودجه امسال شهرداری صدرا ۶۰۰ میلیارد تومان است که۴۰درصد آن تا کنون محقق شده است.وی اظهار داشت: در خصوص آرامستان این شهر این موضوع از سال  ۹۲ در حال پیگیری است اما پس از سالها پیگیری و رفع مشکلات در آخرین مورد دانشگاه در این زمینه مواردی را مطرح کرد که با وساطت استاندار فارس مشکلات رفع و تا دو هفته آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

رییس شورای اسلامی شهر صدرا هم با اشاره به برخی از اقدامات این شورا در راستای توسعه این شهر گفت: ما در شهر صدرا با مشکلات بسیاری مواجه هستیم که بخش، زیادی از آنها در حوزه  شرکت عمران است مانند محور قره پیری که ما را به شیراز متصل و نجات دهنده ترافیک شمال غرب شیراز است. با توجه به وجود این مشکلات یکی از اهداف ما در سال سوم جهش عمرانی است.آرش محمدی اظهار داشت: در سال‌های اخیر بسیاری از دستگاه‌ها از جمله اداره کل ورزش و جوانان فارس، تعاونی ها، شرکت عمران صدرا اقدامات مثبتی در جهت توسعه و پیشرفت این شهر ندیده‌ایم.

* مردم صدرا این شهر را، شهرستان می خواهند

عضو دیگر شورای شهر صدرا نیز گفت: شورای شهر صدرا  از روز اول اصول و برنامه هایی داشت که طبق برنامه سال اول سال ایجاد آرامش در  شهر، سال دوم در خصوص تعامل با مسئولین به ویژه عمران صدرا و سال سوم برای جهش عمرانی در نظر گرفته شده بود که امروز در آغاز سال سوم این کار آغاز شده است.

رئیس سابق شورای شهر صدرا افزود: طی یکسال فعالیت شورا در سال قبل ۲۲۲مصوبه حاصل ۸۲ جلسه ما بود که ۹۵ درصد این مصوبات به تایید فرمانداری رسید که با این کار نشان دادیم شورای شهر صدرا هم قانون مند و هم مردمی است.

هاشم عزیزی افزود: اکثر مردم صدرا خواهان این هستند که شهر صدرا تبدیل به شهرستان شده و از شیراز جدا و دارای استقلال شود این در حالی است که طی این سالها آسیبهای شیراز به صدرا منتقل شده است.

وی از پیگیری اجرای تصفیه خانه شمال غرب صدرا و مترو به عنوان یکی دیگر از اقدامات دیگر این حوزه یاد کرد و گفت: با توجه به اجرای انبوه مسکنهای ملی در شهر صدرا  اگر این پروژه اینگونه اجرا و بدون درنظر گرفتن نیازها و زیر ساختها اجرا شود با توجه به آسیبهای اجتماعی پیش رو در آینده با یک بحران اجتماعی در صدرا روبرو خواهیم شد.

عزیزی ادامه داد: در کنار اینها از گذشته یک سری ترک فعل در صدرا صورت گرفته از جمله وجود تعداد زیادی از دستگاههای اجرایی و تعاونیها که زمین گرفتند. اما هیچگاه به وظیفه خود در قبال آن عمل نکردند که جادارد دادستانی در این رابطه ورود کند.

رئیس کمیسیون حقوق، فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر با انتقاد از اینکه شهر صدرا یک آموزش و پرورش مستقل ندارد گفت: طی قول و وعده‌هایی که نمایندگان مجلس و مدیرکل آموزش و پرورش فارس داده‌اند بزودی راه اندازی شود.

خداکرم فیروزمند با اعلام اینکه با پیگیری‌هایی که شد ۲مدرسه ۱۸ کلاسه در مدت ۶ ماه نوسازی و در مدار قرار گرفت، ادامه داد: با هماهنگی و پیگیری‌های انجام شده یک فقره زمین جهت ساخت هنرستان جنب کلانتری فاز ۲ شهر صدرا اختصاص داده شده است. فیروزمند با اشاره به کاندیداتوری صدرا برای عنوان پایتختی کتاب ایران در خصوص برخی از  فعالیت‌های انجام شده در این راستا گفت: امروز شهر صدرا توانسته از میان ۱۰۵ شهر در جمع ۱۲ شهر رقابت کننده نهایی برای کسب این عنوان قرار گیرد که این حاصل برخی اقدامات از جمله احداث کافه کتاب فاز ۲ است. همچنین تا کنون شاهد احداث ۶ قطعه زمین چمن مصنوعی، نصب ۷ المان شهداء شاخص کشور در بلوار‌های شهر صدرا و ساخت ۱۲ المان که بزودی ۹۶ عکس شهید بر روی آن نصب خواهد شد، فضاسازی شهری، برگزاری مراسم جشن، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و اقلام مورد نیاز مساجد هیات بودیم.

سخنگوی شورای شهر صدرا نیز با اشاره به خرید وفروش ملک‌هایی که در حریم شهر و تحت عنوان فاز سه شهر صدرا است، گفت: صدرا دارای ۱۳ هزارهکتار حریم شهر صدرا است لذا  اگر کسی قصد خرید ملک در شهر و حریم صدرا را دارد باید ابتدا از طریق شهرداری استعلام کند.مهدی کشاورز افزود: شهر صدرا امروز با کمبود سرانه فضای سبز روبروست و برای رفع این مشکل اجرای هزار هکتار نیاز است این در حالی است که تا کنون ۱۰۰ هکتار از آن  ایجاد شده است، در این میان برای اولین بار در صدرا ما به دنبال تخصصی کردن پارک‌ها هستیم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true