×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از نشان ارادت مردم شیراز به اهل بیت(ع)‏

نماینده ولی فقیه در استان فارس و  امام جمعه شیراز: شیراز باید از نظر زیبایی، فرهنگ، سبک زندگی مردم و.. در جهان الگو باشد،به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه،با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز،  رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و جمعی از مسئولین شهر و شهرداری شیراز از پرچم سومین حرم اهل بیت (ع) رونمایی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز  در مراسم رونمایی از پرچم سومین حرم اهل بیت (ع)، گفت: حرکت های ارزشمند عمرانی که در شیراز با همت شورا و شهرداری شیراز شکل گرفته است را ارج می نهیم .

آیت ا… لطف ا… دژکام ادامه داد: کارهای سترگ فرهنگی در راستای معنویت و عدالت  در مدیریت شهری با اجرای برنامه های محرومیت زدایی و مسجد محوری  اجرا شده است که این اقدامات قابل تقدیر است.

وی با اشاره به برافراشته شدن نماد عظیم شیراز سومین شهر حرم اهل بیت (ع)  تصریح کرد: این حرکت رو به رشد با قدرت باید هر روز جلوه های جدیدی را در این راستا خلق نماید.

امام جمعه شیراز گفت: حمایت همه مجموعه ها از استانداری، فرمانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باعث  می شود شیراز را در همان جایگاه خودش ببینیم.

آیت ا… دژکام با اشاره به اینکه شهر سومین حرم اهل بیت (ع) بودن به معنای تجلی هدایت امامزادگان باشد، افزود: فلسفه و حکمت ایرانی ها، حکمت نور بوده است و شاهچراغ (ع) هم نورانیت را افزوده است و رمز و راز شیراز همین بود و نوری که از بقاع متبرکه می تابد، باید به همت مسئولین باید جهان را هدایت کند و این نور فقط برای شیراز نیست و شیراز جهان شهر است.

وی با تاکید بر اینکه پرچم سومین حرم (ع)، نماد شیراز است که می خواهد راهنمای سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشد، ادامه داد: شهرداری شهرهای عراق یک قرن عقب هستند و این شهر ظرفیت آن را دارد برای همه جهان اسلام، مثل گذشته الهام بخش باشد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: شیراز باید  از لحاظ زیبایی، فرهنگ، نظافت و بهداشت و سبک زندگی مردم، باید الگویی برای جهانیان ارائه شود

*تقدیر ویژه رییس شورای شهر از شهردار شیراز

رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم با تقدیر ویژه از شهردار شیراز با اشاره به سابقه تاریخی شیراز در پاسداشت اهل بیت(ع) گفت: این برنامه یک اتفاق جهادی بود که به همت شهردار منطقه ۲ و ناظر آن انجام شد.

سید ابراهیم حسینی افزود: تاریخ دلدادگی مردم شیراز به اهل بیت(ع)به بیش از ۱۲۰۰ سال باز می‌گردد و آثار آن در جای جای این شهر مقدس خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در خدمات رسانی اربعین در مرز شلمچه هم به این نکته اشاره کردم که اگر شیرازی‌ها این حرکت ارزشمند را در شیراز و مرز شلمچه انجام نمی‌دادند باید تعجب می‌کردیم، چرا که سابقه این شهر عاشقی اهل بیت (ع) است.

رئیس شورا شهر شیراز گفت: رهبر انقلاب ۱۶ سال قبل از شیراز غبار زدایی کردند و  گفتند تاریخ شما نشان میدهد که سومین حرم اهل بیت(ع) هستید.

حسینی افزود: امروز ایران ام القرای جهان اسلام هست که اگر سه استوانه به عنوان ستون‌های آن تصویر شود یکی از آن‌ها شیراز است.

وی افزود: در ۱۶سال گذشته زحمات زیادی برای تحقق این سخن رهبر کشیده شده اما در یکی دو سال اخیر مصادف با شورای ششم مسولین شهر با هدایت امام جمعه محترمبه این جمع بندی رسیدند که اگر بخواهد شیراز در تراز سومین حرم قرار گیرد نیاز به یک  سند جامع دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا سند الزامات و اقتضائات آن یعنی بخش زیرین سند تدوین و تصویب شد و امروز برنامه عملیاتی سند در حال تدوین است.

حسینی گفت: امروز با کمال افتخار اعلام می‌کنم شورا و شهرداری شیراز با جدیت برنامه ۲۰ ساله را در دستور کار دارند و امیدواریم تا پایان مهر برنامه چشم انداز را اریه دهیم و در خصوص سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌کنیم که این کار انجام شود و در برنامه  پنج شنبه گزارش می‌دهیم.

وی اضافه کرد: برنامه امروز و اهتزاز پرچم سومین حرم اهل بیت (ع)  یک خط از یک کتاب قطور است، که در  برنامه ۲۰ ساله شهر با محوریت حرم رقم می‌خورد.

حسینی گفت: بر اساس این برنامه شیراز باید به جایگاهی برسد که از تمام جهات از نظر زیبایی، آسایش، آرامش، اقتصاد حمل و نقل و همه موارد باید الگو باشد، در برنامه ۲۰ سال آینده شیراز به جایگاهی برسد که نه تنها در ایران بلکه در همه جهان اسلام یک مدل از یک شهر اسلامی باشد که بتوان از آن درس گرفت.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: برای تحقق این هدف نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی همه مردم هستیم. ما در شورا به عنوان نمایندگان مطالبه گر مردم از همه دستگاه‌ها تقاضا داریم در این راستا ما را یاری دهند و آمادگی داریم بار تدوین، اجرا و نظارت آن را هم خودمان بر عهده بگیریم.

حسینی گفت: مدیریت و شهرداری شیراز امروز در تمام کشور به عنوان یک مجموعه جهادی می‌درخشد و  نیاز به گفتن نیست و در حوزه کارهای جهادی شیراز سر آمد کشور است و اگر وزیر کشور در اولین سفر استانی خود پس از زیارت مشهد به شیراز می‌آید به دلیل اخبار خوبی است که از این شهر شنیده است، امیدواریم  این کارهای جهادی مقدمه ای برای قرار گیری شیراز در جایگاه واقعی خود باشد.

*شیراز زیر سایه پرچم سومین حرم اهل بیت(ع)

شهردار شیراز نیز در این مراسم با تاکید بر جایگاه شهرراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)، از اختصاص بسته یکصدهزار میلیارد تومان برای آبادانی شهر خبر داد.

محمدحسن اسدی با  تسلیت بمناسبت ارتحال پیامبر عظیم الشان اسلام، شهادت امام حسن مجتبی «ع» و امام رضا «ع»  گفت: شیراز سومین حرم اهل بیت «ع» است و رسالت بزرگی برای خدمت به شهروندان را بر عهده داریم.

وی حضور در این آیین معنوی را سعادتی بزرگ برشمرد و اظهار داشت: مدیریت شهری شیراز در اقدامی بی سابقه و کم نظیر توانستند با تلاش شبانه روزی یک بسته یکصد هزار میلیارد تومانی تعریف کنند که مشتمل بر بسیاری از پروژه های متنوع عمرانی است.

اسدی با قدردانی از عملکرد و تلاش های شهردار منطقه ۲ شیراز در حوزه های محرومیت زدایی و پاسخگویی به نیازهای شهر و شهروندان گفت: شیراز با اتکا به رویدادهای فرهنگی به جایگاهی که شایسته آن است، خواهد رسید.

وی از حضور وزیر کشور در ابتدای ماه ربیع در شیراز خبر داد و افزود: در روزهای آتی آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه های متنوعی از شهرداری شیراز را پیش رو داریم.

شهردار شیراز با اشاره به ارایه بسته ۵۰هزار میلیارد تومانی عمرانی شهرداری در سال گذشته اظهار داشت: با هم افزایی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در سال جاری رقم این بسته به یکصدهزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: از حمایت های همیشگی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، اعضای شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، خانواده ۱۳هزار نفری شهرداری شیراز و سایر مسئولانی که در پیشرفت شهر شیراز نقش مثبتی ایفا می کنند، قدردانی می‌کنم.

اسدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر در قله بودن فارس گفت: فرم و محتوای این پرچم برجایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت «ع» تاکید دارد و در کشور بی نظیر است.

شهردار شیراز گفت: ۱۶ سال قبل  رهبر معظم انقلاب در سفر به شیراز آمد و به شیراز این نشان افتخار را به شیراز دادند و در همین راستا شورا و شهرداری با اهتمام پای کار آمدند و چند ماه قبل سند سومین حرم را تصویب کردند و امروز هم شاهد برافراشتن پرچم سومین  حرم هستیم.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های این پرچم گفت: فرم این پرچم به گونه ای است که نمادی از شیراز باشد و طول پایه این پرچم که محل دروازه کازرون ابتدا خیابان مشیر اجرا شده بالغ بر ۵۰ متر است که در کشور کم نظیر یا بی نظیر است.

اسدی گفت: امیدوارم شیراز با این اتفاقات با تهیه سند سومین حرم شاهد پیشرفت‌های خوبی باشد. ما یک پرچم ملی داریم پرچم که جایگاه خاصی  دارد و باید همه زیر آن پرچم به آن احترام بگذارند اما  ما جز پرچم ملی یک پرچم محلی هم از این پس داریم که  قرار شده در کنار پرچم ملی روی میز همه مسئولین شیراز این پرچم نیز باشد تا با این کار شیراز گامی جدی به سمت سومین حرم اهل بیت(ع)شدن بردارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم شیراز با خدمات عمرانی، زیرساختی و رویدادهای فرهنگی و ارزشی به جایگاهی که شایسته آن است، رهنمون شود.

*دومین دکل با ارتفاع بالا در کشور

در ادامه این مراسم محمد مقدس زاده شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در سخنانی اظهار کرد: دکل این پرچم یک دکل ۵۰ متری است که دومین دکل با ارتفاع بالا در کشور است و خود پرچم در ابعاد ۲۰ در ۱۰ بزرگترین سایز پرچمی است که در ایران اسلامی به اهتزاز در می‌آید.

وی افزود: طراح پرچم، مسعود نیابتی از برجسته‌ترین طراحان کشوری و جهان اسلام است و دارای طراحی فاخری است.

گفتنی است؛ در ادامه پرچم سومین حرم اهل بیت با عنوان (نشان ارادت) با حضور جمعی از مسئولین و مردم شیراز در محل دروازه کازرون رونمایی شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true