×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از «نشان بین المللی حافظ» و تمبر«یادروز حافظ» در شیراز

عباس امیری-فارس آگاه
در آیینی با حضور حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و مهدی آزادی مدیر کل پست استان فارس و جمعی از اساتید حافظ پژوه در جوار آرامگاه لسان الغیب حافظ شیرازی، نشان بین المللی و تمبر «یادروز حافظ» رونمایی شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه این آئین اظهار کرد: با توجه به نامگذاری هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، از روز پانزدهم به مدت هفت روز مجموعه‌های فرهنگی داخل و خارج از استان در برگزاری این رویداد بزرگ همکاری بسیار داشتند.
حمیدرضا قانعی افزود: رونمایی از تمبر یادروز حافظ در قالب یک نمایه در سال‌های گذشته به قلم استاد ابوالحسن صدیقی رقم خورد.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه فرصت پرداخت به این موضوع فراهم نشده بود در هفته بزرگداشت حافظ شیرازی، در قالب تمبر یاد روز حافظ با مشارکت اداره کل پست استان فارس و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس این اتفاق رقم خورد.

*تمبر کوچک‌ترین قطعه یک سفیر بزرگ فرهنگی است
در ادامه این آئین مدیر کل پست استان فارس در سخنانی اظهار کرد: رونمایی از تمبر یاد روز حافظ با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و اداره کل پست استان در تیراژ ۵ هزار و ۶۰۰ قطعه صورت گرفت.
مهدی آزادی به دیگر اقدامات فرهنگی اداره کل پست استان فارس، اشاره کرد و افزود: تمبر که متولی اصلی آن شبکه پست کشور است به عنوان کوچک‌ترین سفیر فرهنگی جوامع است که بزرگترین دستاورد و پیام‌های فرهنگی را بدون هیچ حد و مرز، مانع سیاسی و جغرافیایی منتشر می‌کند.
وی ادامه داد: در حوزه ایثار و شهادت انتشار تمبر شناسنامه شهدا یکی از بزرگ‌ترین اقداماتی بود که طی یکسال گذشته تا به امروز صورت گرفت و تلاش شد تا در این خصوص دین خود را به این مکتب و فرهنگ ایثار و شهادت ادا کنیم.
آزادی تصریح کرد: این درخواست مطرح شده است تا در خصوص شاعران بزرگ دیگر همچون سعدی و سایر شعرا اقدامی مشابه انتشار تمبر حافظ به صورت بومی استان رقم زده شود.
به گفته مدیر کل پست استان فارس، شهر شیراز به دلیل دارا بودن خاک زر خیز و هنر آفرین آن در حوزه شعر و شاعران بلند آوازه تلاش خواهیم کرد تا به سهم و دین خود را به فرهنگ غنی استان فارس ادا کنیم.

*رونمایی از نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ
در ادامه این آئین همچنین از نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ رونمایی شد که مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در خصوص این نشان گفت: ما همیشه علاقه داشتیم به هنرمندانی که خدمات جدی در حوزه حافظ شناسی ارائه می کنند، نشانی را اهدا کنیم. خوشبختانه انجمن مفاخر و آثار ملی کشور همکاری خوبی با ما داشت و نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ را توانستیم طراحی و رونمایی کنیم.
قانعی همچنین از تنظیم نظام‌نامه اهدای این نشان نیز خبر داد و گفت: از نظام نامه چگونگی اهدای این نشان به مفاخر نیز به زودی رونمایی می‌شود که در آن مشخص شده است که هنرمندان باید چه ویژگی هایی داشته و چه کارهایی انجام دهند تا این نشان به آن‌ها تعلق بگیرد.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این باره گفت: با تلاش‌هایی که از چندین ماه پیش اتفاق افتاد، سعی کردیم نشانی را طراحی کرده تا در مناسبت‌های مختلف، به آن دسته از شخصیت‌هایی که در حوزه حافظ و حافط شناسی تلاش می‌کنند، اهدا شود.
غلامرضا خوش اقبال بیان کرد: در گذشته، نشان علمی حافظ توسط مرکز حافظ شناسی طراحی شده بود اما چیزی که امروز از آن رونمایی شد، نشان بین‌المللی فرهنگی هنری حافظ است که توسط سعید کریمی طراحی شده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true