×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از ۱۱هزار میلیارد ریال پروژه فرهنگی، خدماتی و عمرانی

رونمایی از ۱۱هزار میلیارد ریال پروژه فرهنگی، خدماتی و عمرانی، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، جهش عمرانی شهرداری شیراز در حالی به ایستگاه سی و هشتم خود رسید که در این مرحله طی مراسمی با حضور مسئولین کشوری و استانی از ۱۷ پروژه دیگر به ارزش ۱۱هزار میلیارد ریال رونمایی شد. پروژه هایی که اکثریت آنها را پروژه های فرهنگی و خدمکاتی تشکیل می‌داد و نشان از آن داشت که شهرداری شیراز توجه ویژه ای نسبت به اینگونه پروژه‌های خدماتی و فرهنگی دارد.

شهردار شیراز در مراسم افتتاح این پروژه ها گفت: در سی و هشتمین مرحله جهش عمرانی شهر شاهد افتتاح و رونمایی از  ۱۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱هزار میلیارد تومان هستیم که اکثریت این پروژه در حوزه خدمات شهری، فرهنگی و بخشی نیز مربوط به خرید ماشین آلات مورد نیاز حوزه عمرانی است.

محمد حسن اسدی تصریح کرد: علاوه بر این به مناسبت قرار گرفتن درآستانه کنگره ۱۵ هزار شهید استان انشاءا… آبان ماه نیز شاهد افتتاح محور شمالی بزرگراه شهید سلیمانی و آیت الله حائری شیرازی به عنوان یکی از بخش‌های نهایی پروژه بزرگراهی منطقه کوهسار مهدی(ع) خواهیم بود که اجرای آن تاثیر بسزایی در تسهیل در رفت و آمد در این محل خواهد داشت.

☆استفاده ازآخرین تکنولوژی روز دنیا در بزرگترین مرکز همایش‌های جنوب کشور

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در مراسم رونمایی از مرکز همایش‌های شهرداری شیراز گفت: در سی و هشتمین مرحله جهش عمرانی ، فاز پنجم «مرکز همایش شهر راز» با ظرفیت هزار نفر به عنوان بزرگترین مرکز همایش‌های جنوب کشور رونمایی شد.

محمد امین افزود: در این پروژه از آخرین تکنولوژی روز دنیا در زمینه سیستم‌های صداو تصویر استفاده شده، عملیات اجرایی این پروژه کمتر از یکسال قبل شروع و امروز تمام شد.

وی ادامه داد: این مرکز شامل یک سالن آمفی تاتر ۶۰۰ نفره با یک تلویزیون ۶۵ متری و ۲۴ بلندگو و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، سالن جلسات و کنفرانس ۲۵۰ نفر با یک تلویزیون ۳۵ متری و تعدادی مانیتور و تجهیز میزهای به رایانه است و در کنار آن چند سالن کوچکتر ویژه جلسات مدیران و یک سالن غذاخوری با ظرفیت ۱۵۰ نفر درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین از تعدادی از ماشین آلات حوزه عمرانی از جمله یک دستگاه فینیشر ویژه آسفالت و ۵دستگاه غلطک که همگی از بهترین برند کشور آلمان است و برای اولین بار در کشور چنین تجهیزاتی با این کیفیت استفاده می‌شود رونمایی شد و این ماشین آلات هم از هم اکنون جهت خدمت به شهر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

 ☆رونمایی از ۲۵ میلیارد تومان ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی

معاون محیط زیست و حوزه خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: در این مراسم شاهد رونمایی از تعدادی از تجهیزات و ماشین‌آلات حوزه خدمات شهری با کمک حوزه مالی و اعتباری، به ویژه در حوزه آتش‌نشانی هستیم.

روح‌ا… خوشبخت ادامه داد: یکی از اقدامات شورای ششم در سال ۱۴۰۰، تصویب طرح جامع ایمنی و اطفاء در شهر شیراز بود که به درستی سیاست‌گذاری شده است. بر اساس فصل نهم این طرح، ما موظفیم سالانه با توجه به افزایش وسعت شهر و برای بالا بردن تاب‌آوری شهر، ماشین‌آلات و تجهیزات را به‌روز کنیم.

وی با اشاره به فعالیت سه تیم غواصی، امداد کوهستان و مواد خطرناک آتش‌نشانی گفت: در همین راستا و با توجه به وضعیت ناوگان، نیازمند خرید تجهیزات و ناوگان جدید بودیم. در حال حاضر، حوزه آتش‌نشانی در شیراز دارای ۱۴۴ دستگاه ماشین سبک، نیمه‌سنگین و سنگین است و برنامه‌ریزی شده که امسال ۲۹ دستگاه ماشین مختلف اضافه شود.

خوشبخت تصریح کرد: در فاز اول، ۹۰ میلیارد تومان از این ماشین‌آلات و تجهیزات رونمایی شد و در فاز دیگر ۲۵ میلیارد تومان از این ماشین‌آلات و تجهیزات رونمایی گردید. تا پایان سال و دهه فجر، نردبام ۵۶ متری و سایر ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز نیز با پیگیری شهرداری و شورا رونمایی خواهد شد.

☆افزایش ۳۸درصدی سرانه کتابخانه های فارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم با تبریک به مناسبت یادروز حافظ گفت: امروزه نمونه ممتاز و قابل اتکایی از همکاری میان دستگاهی و بین بخشی را در شیراز داریم.

محمد علی چوبینی با تقدیر از حمایت شورا و کمیسیون فرهنگی افزود: این اتفاق مبارکی است که قرارداد همکاری میان شهردای و سازمان کتابخانه‌های عمومی استان شکل گرفت و از سال قبل همکاری خوبی داشتیم.

وی تصریح کرد: سه کتابخانه بزرگ مقیاس در شرق، غرب و جنوب شهر، در۳ فرهنگسرای حکمت، شهروند و بهمن بیگی با همکاری اداره کل کتابخانه ها افتتاح شد.

چوبینی گفت: با توجه به اجرای این پروژه ها و افزایش ۹کتابخانه مشارکتی در فرهنگسراهای شیراز  ۳۸درصد به سرانه کتابخانه‌های عمومی استان  فارس افزوده شد.

وی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های شهرداری ترویج کتابخوانی است، در همین ارتباط هم طرح «مترو کتاب» با رونمایی از ۴۰ عنوان کتاب برگزار شد. این کتاب‌ها با رویکرد فرهنگ شهروندی به  ۲۲ نویسنده شهر سفارش داده و نگارش و رونمایی شد.

چوبینی گفت: این کتابخانه بزرگ مقیاس هم فضای مطالعه عمومی دارد، هم فضای پژوهشکده و مطالعه تخصصی ویژه تحقیقات و هم مجموعه های ویژه طراحی تخصصی در حوزه کودک که قطعا مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم  این همکاری با اداره کتابخانه ها راه اندازی کتابخانه  سیاری است که بناست به مناطق کم برخوردار خدمات رسانی کند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true