×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۲ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
زنوزی، درویش و بیرانوند در قسمت تاریک ماه!

تابستان فصل خاصی است: فصل جدایی، پیدا کردن محبوب جدید، سر و صدا و نمایش. یک عشق فوتبال خوب با این چیزها آشناست. به گزارش “فارس آگاه”، گاهی فاصله حرارت ابراز علاقه تا جدایی خیلی کمتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم. وقتی ژست‌های افسانه‌ای با پیراهن و بوسیدن لوگو جای خود را حقیقتی صریح می‌دهد: پایان. این در فوتبال بسیار اتفاق افتاده و به صورت شگفت‌آوری برای ما طبیعی شده که در تابستان منتظر خبرهای بزرگ باشیم. البته نمایش بدون حضور هوادار و نقش‌آفرینی او چیزی کم خواهد داشت و بنابراین با وجود عادت به اخبار مشابه بازهم این طرفداران تیم‌ها هستند که این ماجرای سرگرم‌کننده را تا پایان می‌برند. ترکیبی انفجاری از بازیگر و تهیه‌کننده و مخاطب در شبکه‌های اجتماعی که واقعا به‌عنوان یک ارائه، موفقیت‌آمیز است!

در ۲۴ ساعت گذشته، تحرک طرفین و آرایش نیروها تحولات جدیدی را تجربه می‌کند. با هم آخرین اظهارنظرها و بیانیه‌ها را مرور می‌کنیم:

اما ابهام، بخش مهمی از همین موفقیت است که خب، این پرونده تا دلتان بخواهد نقاط کور و مبهم دارد. آخرین‌اش ادعای پرسپولیس درباره دخالت‌های بالادستی (در حد دولت) در پرونده و واکنش سریع کمیته اخلاق فدراسیون و سپس محمدرضا زنوزی به این ادعاست. چیزی که به پیچیدگی‌ها اضافه می‌کند. با این توضیح که در نظر داشته باشید که قرار نیست قسمت تاریک ماه را ببینیم.

ورود یک چهره جدید (۱۵:۵۱): محمد دلبری، عضو هیئت مدیره پرسپولیس، چهره آرام و بی‌حاشیه بدنه مدیریتی پرسپولیس محسوب می‌شود اما وظیفه سخنگویی بعد از جلسه هیئت مدیره، به او واگذار شد تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد. یکی از سوالات مربوط به پرونده علیرضا بیرانوند و عدم اعلام حکم نهایی بود؛ جایی که دلبری مدعی شد حکم صادر شده اما مشخص نیست که چرا ابلاغ نمی‌شود! او البته کاملا محترمانه صحبت کرد اما در دل اظهاراتش، اتهاماتی با رنگ و بوی شایعاتی که در روزهای گذشته وجود داشت، دیده می‌شد.

اتهام بزرگ در بیانیه پرسپولیس (۱۷:۰۰): باشگاه پرسپولیس گزارشی را از جلسه هیئت مدیره در وب‌سایت خود قرار می‌دهد. این گزارش در سطور پایانی خود یک اتهام بزرگ را در دل خود دارد که شایعات را از صحنه غیررسمی به رسمی می‌آورد. در این بخش پرسپولیس بار دیگر ادعای صدور حکم به سود این باشگاه در پرونده بیرانوند را مطرح کرده و نوشته که کمیته حقوقی و مدیرعامل، مامور شدند تا «اجازه دخالت نهادهای بالادستی و غیرورزشی» را ندهند.

واکنش کمیته اخلاق (۸:۱۹): با انتشار بیانیه پرسپولیس و ردپای موضوعات فراورزشی، فدراسیون فوتبال در ساعات اولیه صبح به نقل از کمیته اخلاق واکنشی به این ادعا نشان داد. خبرنگاران سحرخیز با یک بیانیه از کمیته اخلاق در پایگاه خبری فدراسیون فوتبال مواجه شدند که در مورد این پرونده بود: دعوت از مدیران دو باشگاه پرسپولیس و تراکتور به آرامش و البته تکذیب دخالت افراد و گروه‌ها در خارج از فدراسیون در این پرونده.

جمله کلیدی این بیانیه استفاده از عبارت “اجرای مصوبات شورای امنیت کشور” است که گوشی را به هر دو سمت پرونده می‌دهد که له یا علیه از شایعه پراکنی درباره نفوذ دیگران در این موضوع خودداری کنند.

مصاحبه نورشرق و یک مسئله تازه (۹:۲۹): رئیس کمیته تعیین وضعیت پرونده را به جای دیگری بُرد. در حالی که همه منتظر صدور حکم بودند، او در گفت‌وگویی اعلام کرد باتوجه به اینکه پرونده بر این موضوع استوار است که آیا کمیته تعیین وضعیت مطالباتی برای بیرانوند متصور است یا خیر، بنابراین ارجاع به امر کارشناسی مالی، در دستور کار قرار گرفته است. این مصاحبه نشان داد که فعلا خبری از صدور حکم نخواهد بود و افرادی خارج از کمیته تعیین وضعیت، باید بخش مالی این پرونده را بررسی کنند.

زنوزی و چند جمله جنجالی (۱۰:۰۱): مالک تراکتور بی‌توجه به بیانیه کمیته اخلاق، مصاحبه کوتاهی را انجام داد. او در این مصاحبه دخالت مسعود پزشکیان و شهرام دبیری را تکذیب کرد و گفت: «من حریف شما هستم». زنوزی همچنین با تهدید ریز فدراسیون فوتبال گفت که امیدوار است متولیان این پرونده تحت تاثیر قرار نگیرند وگرنه گردابی شکل می‌گیرد که همه آنان را دامن‌گیر خواهد کرد.

البته ماجرا در اینجا متوقف نخواهد شد، حتی صدور حکم هم پایانی بر این پرونده نخواهد بود. نه درویش کسی است که شکست را بپذیرد و نه زنوزی فردی است که به این سادگی کوتاه بیاید. اما این هفته، جنگ و نبرد بین طرفین وارد فضای مستقیم خواهد شد، جایی که بیرانوند و زنوزی میزبان پرسپولیس خواهند بود – چه اپیزود جذابی! پنج شنبه، ۱۹:۴۵٫

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true