×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ساخت اولین «باغ موزه گبه و صنایع دستی» در منطقه ۴ شیراز تا پایان ۱۴۰۴

تکلیف ۳هزار میلیارد تومانی جذب سرمایه در دستور پر جمعیت ترین منطقه شهر، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار فارس اگاه، شهردار پر جمعیت ترین منطقه شیراز در نشست خبری دیروز خود ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این منطقه گفت: شهرداری منطقه ۴ شیراز با قریب به ۴۰۰هزار نفر شهروند پرجمعیت ترین منطقه شهرداری شیراز است که در راستای خدمت رسانی به مردم این منطقه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

حسام الدین اسدزاده افزود: از جمله این اقدامات ارزشمند، می‌توان به اجرای پارک سه گوش در ورودی کارخانه سیمان اشاره کرد. برای این پروژه ۱۰ هکتار زمین با اعتباری بالغ بر ۴۹۵ میلیارد تومان تامین گردیده و برای اجرای آن نیز ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. این محل با عنوان موزه گبه و صنایع دستی فعالیت خواهد کرد و امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی اظهار داشت: «باغ ایرانی» در بلوار مهندسین یکی دیگر از پروژه های ماست که خود به عنوان جاذبه جدید گردشگری هم مطرح است. این باغ ۷۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد و از قبل محل آن تملک شده و امیدواریم به زودی شاهد بهره برداری آن باشیم.

شهردار منطقه ۴شیراز گفت: این پروژه ها و پروژه‌های بزرگراه مهندسین به عنوان یک جذابیت گردشگری ‏تعریف میشود که از جمله آنها میتوان به ظرفیت ۲۲۶هکتار باغ‌های حاشیه این بزرگراه و تملک آن ،مجموعه کارخانه سیمان و اراضی ‏اطراف آن اشاره کرد که البته بیشتر زمینهای سهم شهرداری جزء پروژه های خدماتی و زبر ساختی  است و در کنار آن تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری ‏در بلوار مهندسین یکی از رویکردهای ما در زمینه توسعه این بخش از شهر است.

وی افزود: یکی از چالش‌های ما در منطقه ۴ آبگرفتگی است و علت آن قرار گرفتن در معرض تجمع آب حاصل از بارندگی منطقه بالادست، یعنی منطقه یک و شش بود، که در این راستا عملیات  لوله گذاری دو کیلومتر از میدان معلم تا هویزه و سپس تا رودخانه چنارراهدار آغاز شد که پیشرفت خوبی دارد و با اتمام آن در آینده نزدیک دیگر شاهد هیچ آبگرفتگی نخواهیم بود.

اسدزاده با اشاره به بودجه ۶۰ میلیارد تومانی برای محرومیت‌زدایی و اجرای برخی پروژه‌ها در سه محله هدف عادل‌آباد، کشن و درکی اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها اجرای چندین طرح در باغ جنت است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به ایجاد زورخانه مرکزی شیراز، ساماندهی ورودی پشت باغ جنت، ایجاد آمفی‌تئاتر روباز، زمین فوتبال و والیبال ساحلی، زمین بازی کودکان و چند بسته سرمایه‌گذاری که شامل یک شهربازی کوچک مقیاس است، اشاره کرد. این پروژه‌ها به منظور محرومیت زدایی بهبود کیفیت زندگی ساکنان این مناطق را هدف قرار داده‌اند.

وی با اشاره به تعریف چندین پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در این منطقه از جمله  تقاطع سفیر به رحمت از اجرایی شدن این پروژه در آینده نزدیک و رفع مشکل ترافیک بلوار رحمت در این محل با تکمیل این پروژه خبر داد و گفت: یکی دیگر از پروژهای ما تکمیل تقاطع غیر هم سطح شهیدان یغمور است که با تکمیل لوپ شمال شرقی آن و باز شدن مسیر این محور به سمت پل امام حسن (ع) تا حدود زیادی از مشکلات ترافیکی بلوار باهنر جنوبی نیز کاسته می شود،چرا که بخش زیادی از ترافیک این محل به دلیل تردد خودروهایی است که پس از عبور از  پل برای رفتن به سمت معالی آباد باید وارد باهنر جنوبی شده و پس از دور زدن باید به سمت کمربندی بر‌گردند.

اسدزاده با اشاره به کاهش خطر عبور از کمربندی با اجرایی شدن چند تقاطع غیر هم‌سطح جدید، از جمله تقاطع سفیر به کمربندی، میثم به کمربندی و قائم به کمربندی، اظهار داشت: بودجه منطقه در سال جاری بالغ بر ۵۷۰ میلیارد تومان است. در کنار این موضوع، تکلیف کسب درآمدی ما ۲۱۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که در ۴ ماه اول سال نسبت به پیش‌بینی‌های انجام شده، توانسته‌ایم ۱۳۶ درصد از هدف تعیین شده را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر این سوای بودجه، یک تکلیف جذب سرمایه گذاری ۳هزار میلیارد تومانی هم به عهده این منطقه است، که با تعریف ۳ بسته بزرگ این تکلیف هم به سرانجام خواهد رسید، البته یکی از مشکلات منطقه برای سرمایه گذاری بیشتر بحث زمین و کمبود آنست و باید بگویم که هیچ زمینی نداریم.

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۴ شهرداری نیز در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت: امیدوارم جوشش خون این شهید عزیز باعث از بین رفتن، لکه ننگین رژیم صهیونیستی شود.

وی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۷ مرداد، روز خبرنگار با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت آگاهانه و هوشمندانه رسانه‌ها استفاده حداکثری داشته باشیم، افزود: این ظرفیت می‌تواند به کمک مدیریت شهری بیاید و سرانه رضایتمندی عمومی را افزایش دهد.

کیانی رحیمی گفت: رسالت بزرگ رسانه‌ها، انعکاس کمبود‌ها و مشکلات مردم به مسئولان است.

وی درخصوص طرح‌های ترافیکی  اظهار داشت: اصلاح مهندسی موقت در بازه زمانی مشخص، موجب گرفتن الگوی ترافیکی می‌شود و براساس آن تصمیم ترافیکی اتخاذ می شود که آیا یک معبر به جای سابق خود برگردد یا شرایط فعلی تثبیت شود؟

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true