×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سازمان‌های مردم نهاد در سطح شهر باید با حمایت‌های مسئولان پا بگیرند

سازمان‌های مردم نهاد در سطح شهر باید با حمایت‌های مسئولان پا بگیرند، به گزارش عباس امیری خبرنگار فارس اگاه ، عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز گفت: سازمان‌های مردم نهاد(سمن ها) در سطح شهر باید با حمایت‌های مسئولان پا بگیرند.

افسانه خواست خدایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه یک روزه محیط زیست که به مناسبت هفته محیط زیست در خانه جوان شیراز برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار فارس اگاه با بیان اینکه مجموعه‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد(سمن ها) در سطح شهر باید با حمایت‌های مسئولان پا بگیرند، گفت: این مجموعه‌ها در این شهر نقش حلقه‌های میانی بین مسئولین و مردم ایفا می کنند و ما باید سعی داشته باشیم که در این حوزه در تقویت هر چه بیشتر آنان کمک کنیم.

خواست خدایی به فعالیت سمن‌ها در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فرهنگ شهروندی در رسالت اصلی شهرداری است، هر کئام از سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی می توانند موضوعات مختلف فرهنگ شهروندی را در حوزه ی فعالیت خودشان، به راحتی به مردم منتقل کنند که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: فضای خانه جوان متاسفانه یک فضای کاملا رها شده توسط مسئولین است و اگر چه برخی از مجموعه‌ها حمایت‌هایی داشته اند اما این حمایت‎ها، مطلوب نبوده و نیاز است که برای جذب بیشتر سمن‌هایی که در سطح شهر فعال هستند، هم مسئولان این حوزه پای کار بیایند و هم سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در مجموعه‌های مختلف انجام می‌گیرد به شکلی باشد که این سمن ها دیده شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: خانه جوان خانه سمن‌ها و پایگاهی برای حضور مردم است و توسط خود مردم کمک می‌شود که حمایت شوند. پس یک نهاد بالادستی هم به طریق اولی باید کمک ویژه به این مجموعه داشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امورحقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: نکته اساسی این است که شهرداری شیراز در حوزه های مختلف بارها روی این موضوع تاکید کردند که ردیف‌های بودجه ای برای سمن ها در نظر گرفته شده است. این بودجه باید به سمت یک سمن یا سلیقه ای کردن یک سمن نرود بلکه باید کمک بشود این بودجه در پایگاههای اصلی این سمن‌ها هزینه شود وکمک شود که فضای مناسب و مطلوب فراهم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: بیشتر از هر چیزی در شهر شیراز باید در حوزه فرهنگ‌سازی همه مسئولین با هم اتحاد داشته باشند و از موازی‌کاری‌ها مقداری دوری کنیم و سعی بر این داشته باشیم که بخش فرهنگ‌سازی که بحث زیرساخت آن توسط متولیان آن انجام می شود، بحث نرم افزاری آن را به مردم واگذار کنیم که مطمئنا به راحتی و به زیباترین شکل ممکن این موضوع به مردم منتقل خواهد شد البته اگر حمایت ویژه مسئولین پای این کار باشد.

خواست خدایی تاکید کرد: سعی ما بر این است که توسط شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری این حمایت را پای کار سمن ها بیاوریم و در این راستا بتوانیم کمکی هم به خانه سمن ها داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه شهرداری بر موضوعات محیط زیست وکتابخوانی تاکید فراوان دارد، افزود: سمن ها در بحث محیط زیست بسیار فعال هستند. این بستر بستری است که ما می توانیم کمک کنیم با توجه به اینکه طی دو سال گذشته مصوباتی در شورای اسلامی شهر شیراز داشتیم؛ برای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، سیاستگذاری هایی داشتیم. امثال کاشت ۱۰۰ هزار نهال نارنج در سطح شهر یا الگوسازی درختان ثمرده در سطح شهر یا حفظ و نگهداری درختان، محلات سبز، پادگان های سبز، مساجد سبز و مدارس سبز این ها طرح هایی بوده که شهرداری آمده اجرا کرده و هدف کمک گرفتن از مردم برای اجرای این طرح ها و در حقیقت الگوسازی این موضوع بوده است. چه بهتر که بشود از ظرفیت این سمن ها برای تشریح بهتر این مباحث به خصوص موارد محیط زیست و فضای سبز و حفظ و نگهداری فضای سبز برای شهرداری شیراز استفاده کرد که در واقع تکلیف وجود دارد از بستر سمن ها استفاده کرد.

عضو ناظر و نماینده شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در پایان در خصوص نمایشگاه محیط زیست خانه جوان نیز گفت: نمایشگاه بسیار خوبی را از مجموعه سمن هایی که در شهر شیراز فعال هستند و ذیل اداره ورزش و جوانان در مجموعه خانه جوان را شاهد بودیم که البته نیاز به حمایت بیشتر مسئولان در حوزه مختلف دارد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true