×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری سلامت در فارس

ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری سلامت در فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: کمیته راهنمایان گردشگری سلامت در فارس تشکیل و فعالیت راهنمایان گردشگری فعال در این حوزه ساماندهی می‌شود.

به گزارش فارس آگاه سید مؤید محسن نژاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در جلسه انتخابات تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری عرب‌زبان با اشاره به تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت در فارس، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کمیته ساماندهی فعالیت راهنمایان گردشگری فعال در حوزه گردشگری سلامت است.

او ادامه داد: این کمیته می‌تواند ضمن حمایت از حقوق اعضا در هدایت و نظارت بر فعالیت‌ها نیز اثرگذار باشد و راهنمایان گردشگری حوزه سلامت تحت نظر این کمیته که در قالب انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت تشکیل و راه اندازی می‌شود، در برنامه‌ریزی و تصمیم سازی‌ها و رفع موانع و مشکلات این حوزه مشارکت خواهند داشت.

محسن نژاد بیان کرد: پس از راه‌اندازی و تشکیل کمیته راهنمایان گردشگری سلامت پیگیری لازم به‌منظور تشکیل انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری سلامت در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا در صورت تائید و موافقت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این انجمن در استان فارس تشکیل و راه‌اندازی شود.

محمد فرخ زاده معاون هماهنگی گردشگری و امور زائرین استانداری فارس نیز در ادامه این جلسه به بیان نقطه نظرات حاکمیتی در خصوص گردشگری سلامت استان پرداخت و گفت: استان فارس استانی است که تمام ظرفیت‌ها و استاندارد‌های لازم در حوزه گردشگری سلامت را داراست و استان معین در حوزه گردشگری سلامت است.

در خصوص حساسیت نقش راهنمایان گردشگری حوزه سلامت در قبال گردشگرانی که برای موضوع درمان به استان می‌آیند، گفت: ما در قبال جان هر یک از گردشگرانی که برای درمان به استان سفر می‌کنند باید به یک دولت پاسخگو باشیم و ممکن است با یک‌کم دقتی و یا بی‌دقتی روابط کشور با سایر ملل تیره شود بنابراین اهمیت نقش گردشگران سلامت در کشور یک موضوع راهبردی قلمداد می‌شود و، چون استان فارس یک استان معین در حوزه گردشگری سلامت است به‌مراتب اهمیت بیش‌تری دارد و هر یک از راهنمایان حکم سفیر، وزیر یا وکیل از سوی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به تبعه کشوری دارد که ما با آن کشور ارتباط داریم.

او ادامه داد: پس باید به این نکته توجه داشت که پرونده‌هایی که در حوزه‌های قضایی و امنیتی در این زمینه شکل می‌گیرد بر روابط دیپلماتیک اهمیت ویژه‌ای دارد و در این موضوع با هیچ‌کس در هر مقامی مصالحه و یا چشم‌پوشی صورت نمی‌پذیرد.

فرخ زاده خطاب به راهنمایان گردشگری حوزه سلامت بیان کرد: حاکمیت بخشی از وظایف خود را به شما تفویض کرده و این انتظار را دارد که برای ساماندهی مسائل در کنار هم باشید و وظیفه ما به‌عنوان حاکمیت ریل‌گذاری او کمک در رفع موانع و مشکلات در هر حوزه‌ای اعم از حمل‌ونقل، اقامت و درمان است.

او سهم استان را در جذب گردشگران سلامت از کشور‌های همسایه همگن با ظرفیت‌های استان ندانست و گفت: سهم ما از بازار عمان ۵۴ درصد است، اما از بازار عراق، کویت، بحرین و قطر سهم اندکی داریم که باید مشکلات را رصد کرده در رفع آن بکوشیم.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true