×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سلام «توطئه‌آمیز» به سینمای ۲۰۲۵

سلام «توطئه‌آمیز» به سینمای ۲۰۲۵،  سال ۲۰۲۵ از هم‌اکنون یک مهمان مهم برای دوستداران سینمای وحشت دارد و آن، ششمین فصل برند پرطرفدار «توطئه‌آمیز» است.

 

به گزارش فارس آگاه، قطعا بهترین خبر این روزها برای مخاطبان انبوه گونه وحشت، اعلام ساخت ششمین فصل از توطئه‌آمیز (Insidious) است. سونی پیکچرز رسما اعلام کرده که این فیلم در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۲۵ (۷ شهریور ۱۴۰۴) به روی پرده خواهد رفت. البته سونی اطلاعات جزئی‌تری از این پروژه منتشر نکرده و تنها چیزی که از این فصل می‌دانیم، تاریخ پخش سراسری فیلم و البته حضور جیمز ون و جیسون بلوم به‌عنوان تهیه‌کنندگان این کار هستند.

جیمز ون به‌عنوان مغز متفکر دو دهه اخیر سینمای وحشت جهان، اتفاق‌های بزرگی را در این حوزه رقم زده است که توطئه‌آمیز، پس از اره، دومین جریان سینمایی است که توسط این فیلم‌ساز به راه افتاد. آنچه البته این سبک ساختاری به همراه داشت، تولید فیلم بر مبنای داستان‌های فولکلور عموما باورپذیر و مرزبندی ظریف با سینمای تخیلی به مدد بهره‌مندی از المان‌های حداکثری گونه وحشت است.

سلام «توطئه‌آمیز» به سینمای ۲۰۲۵

ون که چنین سبک ساختاری را با اره آزمود و نتیجه درخشانی گرفته بود، در توطئه‌آمیز شکل اجتماعی‌تری به این نگاه بخشید و توانست با یک تولید نسبتا لوباجت، توجهات بسیاری را در سراسر جهان به این ساختار جلب کند. سری نخست این فیلم، یک‌ونیم میلیون دلار هزینه داشت و در گیشه، حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروخت. سری دوم ۵ میلیون دلار هزینه داشت و رقم گیشه ۱۶۲ میلیون دلار بود. برای فصل سوم ۱۱ میلیون دلار هزینه شد و فیلم، ۱۱۳ میلیون دلار فروخت. قسمت چهارم با ۱۰ میلیون دلار، ۱۶۸ میلیون دلار فروخت. فصل پنجم که سال گذشته به روی پرده رفت، هزینه‌ای ۱۶ میلیارد دلاری داشت و گیشه به عدد حدودا ۱۸۹ میلیون دلاری رسید.

جنس ملموس فضاسازی‌ها با زندگی‌های شهری امروز، نوع درهم‌تنیدگی خلاقانه روابط، فضاسازی‌های مدرن تصویری و مبتنی بر سی‌جی و استفاده هوشمندانه از جنس خاصی از موسیقی سبب خلق تعلیق‌های خوانایی در پروسه داستانی می‌شود که درگیری خوبی را با ذهن مخاطب ایجاد کرده و به همین دلیل، تقریبا تمامی آثاری که ون در این دنیای مینی‌مال خلق کرده، با استقبال فراوان مخاطبان مواجه شده است به‌گونه‌ای‌که امروز، تراز تولید یک فیلم وحشت مدرن و تاثیرگذار، مجموعه آثار ون، علی‌الخصوص توطئه‌آمیز او است.

به نقل از ایرنا، تلاش ون در سال‌های پس از توطئه‌آمیز، به احضار (The Conjuring) و اسپین‌آف‌هایی چون آنابل و راهبه منجر شد که دنیای ملموسی را برای مخاطبان این گونه پرطرفدار خلق کرد. یک دنیای خیالی، فرنچایز چندرسانه‌ای و جهان مشترک که سبب شد تا مخاطبان سراسرجهان به مخاطبان بالقوه آثاری از این دست تبدیل شوند و درست به همین دلیل است که حالا خبر ساخت ششمین فصل توطئه‌آمیز در هیاهوی ساخت ده‌ها فیلم وحشت، به یکی از خبرهای مهم روز سینمای جهان تبدیل می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true