×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سه نابینا از فارس رتبه سه رقمی در کنکور کسب کردند

سه نابینا از فارس رتبه سه رقمی در کنکور کسب کردند، به گزارش فرخنده آشوری خبرنگار فارس اگاه   معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس، در نشست خبری با موضوع برگزیدگان کنکور، المپیادها و امتحانات نهایی، با تبریک هفته دولت، گفت: بیش از ۱۰ درصد دو رقمی های کنکور امسال رشته علوم تجربی، متعلق به استان فارس است که معادل ۲۸ نفر می‌شوند.

فرشید قاسمی، افزود: در رتبه یک تا ۱۰ کشوری، فقط یک نفر داشتیم که افزایش صد در صدی است در رشته علوم تجربی، سید محمد موسوی از شهر آباده، رتبه ١۰ کشوری را کسب کردند و در تک رقمی منطقه ای، دو تک رقمی، سید محمد موسوی علوم تجربی رتبه ۵ و علی صادقی مهارلویی رتبه ۸ ریاضی و فیزیک را کسب کردند.

معاون آموزش استان فارس، عنوان کرد: سال گذشته در منطقه ای در دو رقمی، ۲۹ نفر و امسال به ۴۸ نفر رسیدند که بیش از ۶۵ درصد، افزایش داشتیم، در سه رقمی ها، سال گذشته ۲۱۷ نفر و امسال ۲۲۸ نفر را در استان داشتیم که شاهد رشد بیش از ۱۳ درصدی، در کل کنکور بودیم که ۶۵ درصد رتبه های برتر، مربوط به مدارس سمپاد است.

قاسمی، با بیان اینکه امسال سه نابینا در فارس، رتبه سه رقمی کسب کردند، تصریح کرد: علیرضا ایزدی رتبه ۱۵۲ رشته زبان، علی کشکولی رتبه ۱۶۲ رشته انسانی، محدثه اسلامی رتبه ۲۶۵ در رشته انسانی را کسب کردند.

وی، با اشاره به نقش ۴۰ درصدی معدل در کنکور، عنوان کرد: سال گذشته، درصد قبولی کشور در امتحانات نهایی ۸۰/۴۱ صدم و استان فارس ۷۶/۷۹ صدم بود که امسال ۶۹/۱۹ درصد بوده و کشور ۶۹/۴۳ صدم بوده که استان فارس در این زمینه افزایش ۳/۳۹ صدمی داشته است، امسال درصد معدل به حدود ۴۲ درصد افزایش یافته است.

قاسمی، با اشاره به برگزاری آزمون های شبه نهایی، گفت: از ۹ فروردین، برنامه ۵۰ روزه رقم خورد و تا امتحان نهایی ادامه داشت، در این برنامه تحلیلی نقطه ای مدارس، برگزاری جلسات با مدیران مدارس عادی و ویژه، راه اندازی کمپ های مطالعاتی، بازدید و رفع اشکال از مدارس و غیره از برنامه های این طرح بود و وبینارهای گروه های آموزشی تا یک روز قبل از امتحانات نهایی برگزار شد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش فارس، بیان کرد: رتبه ۵۸ و ۸۰ رشته هنر در منطقه، نیز متعلق به استان فارس است، رتبه اول تجربی و همچنین رتبه ۳ این رشته، متعلق به استان فارس هستند که سال آخر خود را در تهران گذرانده اند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true