×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» در شیراز برگزار می شود

عباس امیری – فارس آگاه
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز، گفت: سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» با همکاری دانشگاه‌ها و حوزه علمیه فارس در این دانشگاه برگزار می شود.
سمانه حامدی، روز گذشته در نشستی خبری، بیان کرد: بخش مسابقه این رویداد شامل ۹ پادکست تولید شده با موضوع زندگی حضرت زهرا(س) پس از رحلت نبی اکرم(ص) است که ثبت‌نام آن از یکشنبه آغاز شده و تا کنون حدود ۲۰۰ شرکت‌کننده دارد.
وی ادامه داد:دیگر بخش این رویداد برپایی تئاتر «ماه پنهان» با اجرای گروه مهتاب است که از چهارشنبه اجرای آن آغاز شده و ساعت ۱۸ جمعه سانس ویژه این سوگواره در تالار حافظ شیراز به روی پرده می‌رود و تماشای آن برای عموم آزاد است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی شیراز اضافه کرد: در اختتامیه سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه» نیز نمایشگاه آثار فاطمی هنرمندان دانشجویی و غیر دانشجویی در قالب یک گذر هنری در این دانشگاه برپا می‌شود.

◼ هدف، جریان‌سازی برای تصحیح خوانش تاریخی است
در این نشست همچنین دبیر اجرایی سوگواره «از پیمان غدیر تا کوچه‌های مدینه»، گفت: هدف از تولید محتوا و برپایی این سوگواره جریان‌سازی برای بیان حقیقت‌های تاریخی و تصحیح خوانش‌های اشتباه از تاریخ اسلام است.
پوریا عسکری افزود: قرار است در گام دوم با دعوت از یک تیم مترجم محتواهای تولیدی به پنج زبان اسپانیایی، کره‌ای، عربی، انگلیسی و سواحلی نیز ترجمه و منتشر شود تا به اصلاح خوانش تاریخی اشتباه ارائه شده از سوی داعش شود که ضربه بزرگی به برداشت‌ها از اسلام زده است.
وی درباره مسابقه این سوگواره فاطمی گفت: زمان دقیق مراسم اختتامیه این سوگواره در آینده اعلام و به برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب ۶ میلیون، چهار میلیون و سه میلیون ریال اهدا می‌شود.
دبیر اجرایی این سوگواره با بیان اینکه آخرین مهلت برای شرکت در بخش مسابقه این رویداد تا پیش از آغاز آزمون است، گفت: متقاضیان می‌توانند محتواهای صوتی مسابقه را از کانال kochehayemadine در پیام‌رسان‌های ایتا و تلگرام دریافت کنند.
عسکری درباره تئاتر ماه پنهان نیز گفت: این نمایش ۱۲۰ بازیگر دارد و از بازیگری چهرههای آشنای تئاتر فارس بهره می‌برد؛ با حمیات یک بانی خیر، تماشای همه سانس‌های این تئاتر فاخر برای عمومی مردم رایگان است.
وی یادآور شد: در برپایی این سوگواره دانشگاه‌های شیراز و علمی کاربردی و موسسه آموزش عالی فاطمیه و حوزه علمیه معصومیه شیراز همکاری دارند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true