×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی عشایر کشور، امشب در شیراز برگزار می شود

به گزارش عباس امیری  خبرنگار “فارس آگاه “ ، دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، از برگزاری سیزدهمین دوره این سوگواره، با حضور ۳۵ شاعر از سراسر کشور، امروز چهارشنبه در شیراز، خبرداد.

امین ا… قربانی کشکولی، گفت: در راستاي تبليغ و ترويج اعتقادات و فرهنگ با ارزش و اصيل اقوام گرانمایه و عشاير غیور و هم چنین، نمايش واقعي چهره ديني و ملي این جامعه ی بزرگ و باارزش و با توجه به نیازها و کمبودها و احساس تكليف، با شناسايي و جذب شاعران ارزشي، براي هرگونه فعاليت مؤثر و با هدف حفظ فرهنگ و تمدن غنی و ریشه دار اقوام بزرگ ایرانی، ترويج و تعميق ارزش هاي اسلامي و مقابله با جنگ نرم دشمن و کمک به جامعه برای حراست و حفاظت در مقابل آسیب های اجتماعی فرهنگی، این سوگواره برنامه ریزی و اجرا می شود.

قربانی کشکولی، افزود: از ۱۳ سال پیش، برگزاری سوگواره شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور مطرح، که با هدایت رویکرد شعرا به سوی افکار و ایده پردازی های عاشورایی و کربلایی، اشتیاق جدید و رقابت مثبتی در بین جامعه ی هدف و شاعران عزیز، شکل گرفت.

وی، اظهار کرد: سوگواره ملی شعرهای عاشورایی اقوام و ایلات عشایر، با رویکردی بسیار مقدس، اعتقادی، فرهنگی، مردمی و شاخص، مبنایی برای معرفی جامعه عشایر با رویکرد توجه به هنجارها و ارزش های اجتماعی فرهنگی پاک و مقابله با تهاجم همه جانبه دشمنان در همه ابعاد، است.

دبیر سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، هدف اصلی این رویداد را تعمیق باورهای اعتقادی و ارزشی و تربیت نسل آینده و تحکیم انسجام ملی، عنوان کرد و گفت: در طول ۱۲سال گذشته، با فراخوان های مربوطه و برقراری ارتباط با ۴۲۰ شاعر و نویسنده ارزشی والامقام، از اقوام و قومیت های مختلف،  حدود ۱۲۵۰ اثر متناسب در راستای اهداف سوگواره، جمع آوری شده است.

وی، افزود: در سال جاری، برای سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، حدود۱۰۰ شعر قابل بررسی از ۳۵ شاعر برتر به ستاد سوگواره، رسیده که بعد از داوری و کارشناسی، ۱۶ شعر و مداحی، از اقوام مختلف ایرانی و با زبان ها و گویش های متفاوت و شیرین از جمله کردی، آذری، لری بختیاری و لک، عربی خوزستان و ایل خمسه، قشقایی، ترکمن، نیشابوری و کردشولی، برای ارائه در این برنامه، انتخاب شده اند.البته یک مرثیه خوانی چند زبانی هم خواهیم داشت.

قربانی کشکولی بیان کرد: برای سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور، مایه مباهات و افتخار است که اولاً شعرای زیادی را در سراسر کشور شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کرده ایم و هم چنین به فضل الهی، تعدادی از شعرای منتخب ما از برادران اهل سنت در استان های مختلف هستند، که این پدیده مبارک، میتواند تأثیر بسیار خوبی در وحدت و انسجام امت بزرگ اسلامی، داشته باشد.

گفتنی است سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و ایلات عشایر کشور، روز چهارشنبه ۲۵ مردادماه، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مجتمع مذهبی فرهنگی عشایر جنوب کشور، در شهر صدرا، برگزار خواهد شد و همه علاقه مندان می توانند در این برنامه حضور یابند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true