×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت گاز فارس به انجام وظایف خود تا صنعتی شدن استان متعهد است

شرکت گاز فارس به انجام وظایف خود تا صنعتی شدن استان متعهد است، به گزارش عباس امیری خبرنگار فارس اگاه ،مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گغت: این شرکت متعهد به انجام وظایف خود تا صنعتی شدن استان است.

سعید بهفر در نشستی که به منظور ارائه عملکرد شرکت گاز استان فارس و همچنین تقدیر از همراهی خبرنگاران با این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: هزینه پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، خدماتی و رفاهی که در هفته دولت به بهره‌برداری رسید از محل اعتبارات ملی تأمین شده‌اند.

بهفر از نصب ۹۵۶ هزار و ۳۰۲ فقره علمک گاز، گازرسانی به ۲ هزار و ۴۷۰ روستا و گازرسانی به هفت هزار و ۸۳۵ صنایع در طول سه سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: در هفته اخیر به ۱۴۰ صنعت گازرسانی شده، همچنین ۶ روستا و شهرک و ۹۹۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۴۶۰ میلیارد تومان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

بهفر با بیان اینکه حرکت به سمت صنعتی شدن استان فارس آغاز شده افزود: شرکت گاز استان فارس متعهد به انجام وظایف خود تا صنعتی شدن استان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با بیان اینکه بیش از هشت هزار و ۷۵۰ صنایع مختلف در گستره فارس و همچنین ۷۲ شهرک صنعتی در استان وجود دارد گفت: از ۷۲ شهرک صنعتی در استان ۵۸ شهرک گازدار شده و از ۱۴۰ جایگاه سی ان جی در استان ۱۳۷ جایگاه گازدار و سه مورد آن در دست اجرا است.

او درباره افزایش گاز در سبد انرژی استان گفت: هشت هزار و ۷۳۵ واحد صنعتی فاقد گاز در فارس وجود دارد که حدود ۸۹.۵ درصد آنها گازدار شده‌اند؛ گازرسانی به ۹۱۷ صنایع نیز در استان باقیمانده و ۶۸۷ صنعت در دست اجرا است.

بهفر اضافه کرد: در طول سه سال گذشته شبکه گاز این شرکت گسترش یافته و حدود یک میلیون و ۷۹۱ هزار و ۲۵۳ مشترک شهری و روستایی به این شبکه اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس ادامه داد: در این مدت طول شبکه‌های گازرسانی استان فارس از مرز ۳۵ هزار و ۷۵۰ کیلومتر عبور کرده و گازرسانی به ۱۲۳ شهر انجام شده است.

وی یادآور شد: با هدف اعمال سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف انرژی و به منظور توسعه فرهنگ مصرف بهینه و ایمنی گاز بهینه‌سازی رایگان بیش از سه هزار و ۴۲۹ واحد موتور خانه‌های مشترکین خانگی، تجاری و عمومی صورت گرفته است.

بهفر با بیان اینکه بالای ۸۰ درصد مطالبات دستگاه‌های اجرایی به شرکت گاز استان فارس وصول شده در خصوص پایش ادارات و بازرسی‌های شرکت گاز گفت: تعداد کل قطع جریان گاز در این بازرسی‌ها ۲۸۲ مورد، تعداد کل بازرسی‌ها ۱۵ هزار و ۶۴۵ و تعداد کل اخطارهای صادر شده چهار هزار و ۸۳۳ مورد بوده است.

او ادامه داد: تلاش‌های صورت گرفته باعث شد فارس با گازرسانی به بیش از ۹۸ درصد استان به عنوان استان سبز محسوب شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس معتقد است چرخه صنعت کشور بر پایه گاز می‌چرخد و ۹۰ درصد نیروگاه‌های حرارتی از گاز است

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true